Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-09-30 |
Klaipėdos savivaldybė pranešė, kad praėjus beveik šešeriems metams po sutartyje numatyto termino projektuotojai pagaliau gavo statybų leidimą Turgaus aikštės ir jos prieigų rekonstrukcijai.

127 550 eurų vertės sutartis dėl projektavimo buvo pasirašyta dar 2019-ųjų vasarį su MB „Altitudės“ (dabar – MB „Vietos“). Pagal ją techninis projektas turėjo būti parengtas ir statybos leidimas gautas per 10 mėnesių, o jei reikėtų koreguoti detaliojo plano sprendinius, tam papildomai buvo numatytas mėnesis. Tokios korekcijos vėliau ir prireikė.
„Šiuo metu parengtos rangos darbų pirkimo sąlygos, ir netrukus bus skelbiamas konkursas rangos darbams“, – tvirtinama savivaldybės pranešime spaudai.
Įgyvendinant projektą planuojama iškelti prekybos vietas ir vietoje automobilių stovėjimo aikštelės sukurti viešąją erdvę.

Bus pakeista aikštės danga, atnaujinti pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengtas naujas apšvietimas, mažosios architektūros elementai ir želdynai. Taip pat bus sutvarkytos Šaltkalvių, Aukštosios, Bružės, Skerdėjų bei Turgaus aikštės gatvės, įrengti dviračių stovai ir numatyti automobilių statymo sprendimai. Patekimas į Turgaus halę bus rekonstruotas remiantis universalaus dizaino principais, užtikrinant patogų ir saugų judėjimą visiems.
Sutartyje su projektuotojais yra numatyta, jog už kiekvieną pavėluotą dieną skaičiuojami 0,02 proc. dydžio delspinigiai nuo sutarties vertės su PVM. Liepą savivaldybė „Atvirai Klaipėdai“ aiškino, jog pagal sutarties nuostatas delspinigiai bus skaičiuojami tik gavus statybą leidžiantį dokumentą ir gauta suma bus išskaičiuota iš paslaugų teikėjui mokėtinų sumų. Antradienį jau paaiškinta, kad „delspinigių suma už visą vėlavimo laikotarpį šiuo metu dar tikslinama“.
Liepą savivaldybė skelbė, jog pasirašė šio projekto finansavimo sutartį su Centrine projektų valdymo agentūra. Pagal ją projektui numatoma skirti 3,32 mln. eurų. Iš jų 2,82 mln. eurų – iš Europos Sąjungos paramos, o 0,5 mln. eurų – iš savivaldybės biudžeto. Pasak savivaldybės, su CVPA pasirašytoje sutartyje nustatyta, kad projektas turi būti įgyvendintas iki 2029 m. rugsėjo 30 d.
Ieškoti būdų, kaip sutvarkyti Senąjį turgų ir jo apylinkes, miesto valdžia ėmėsi daugiau nei prieš dešimtmetį. 2014 m. pristačius Senojo turgaus kvartalo viziją tuometinis Klaipėdos mero patarėjas, bendrovės Senasis turgus Stebėtojų tarybos pirmininkas Simonas Gentvilas žadėjo, kad „per artimiausius 5 ar 7 metus vizijai realizuoti ketinama skirti per 60 mln. litų“.
Turgaus aikštė ankstesnės miesto valdžios buvo įtraukta į Klaipėdos miesto integruotą teritorijų vystymo programą, darbams planuota gauti beveik 2,3 mln. eurų, bet vis negaunant statybų leidimo juos teko perskirstyti kitiems projektams.
ir vel bus kicinis projektas,nieko nera lengviau,isklojai aikste plitelemis,pastatei keleta mandriu zibintu ir viskas,dabar stovi kicine pilis zmoniu nepraeina ne vieno,visa diena sedejau jachtoj ir stebejau,ir stukso tas bokstas niekam nereikalingas nei zalumos nei zmoniu.taip ta aikste isklos o nei suoliuku nei medziu nera.ir dar senamiestis paziuri i pastatus siurpu daros,tai bjiauroti senamiesti,nors ir taip jo turim per 5 min ji pereini,o cia siurpas ima ….
Teisingas komentaras.
Opa
Aha, Klaipėdos centre dar trūksta katlavanų, kai prikas duobių ir ras ten neandertaliečių palapinės liekas. Vietoj aikštės amžini neįkainojami griuvėsiai.
Ar paskaičiavo kas nors kiek aikščių Klaipėdai reikia ir dar beveik vienoje vietoje: Teatro a., Atgimimo a., aikštė prie Pilies?
Namų tose vietose tikrai užtenka
Atrestauravo jau „Eglės” turgų. Lauko prekybos vietose sukonstravo stogus, kaip kokioje geležinkelio stotyje. Klaipėdoje, kai tankiai pučia vėjai, lyja, tie stogai per daug aukštai iškelti ir gaunasi benaudžiai. Jie nepridengia nei pardavėjų, nei pirkėjų, o pinigai išleisti.
Kitaip statybininkai liks be darbo ir atkatų nebebus
Dabar miestas iš biudžeto finansuos nežinia kam skirtą aikštę, Karmanovas miesto pinigus kiš į sovietinės halės pseudo remontą, targavos gretimus nebereikalingus pastatus. O kaip ir ką darys su šios turgavietės priekiu kur stovėjo tos stoginės, kas bus su žiedine sankryža ir jos aplinka- turgavietės prieigomis? Net dabar vieni čia „mato” įprastą tradicinę turgavietę su galime automobiliais privažiuoti, kiti kažkokią renginių aikštę su kavinėmis kurioje nenumatyti nei elektros, vandens pasijungimo taškai, nors kažkokie tualetai. O tereikėjo savivaldybei tik suorganizuoti ir finansuoti rimtą urbanistinį/architektūrinį konkursą visam kvartalui, išsirinkti patraukliausią idėją ir tuomet rinkai pasiūlyti į tai investuoti. Tuomet per trejeta, penketa metų būtume turėję tikrai gyvą šiuolaikinį sutvarkytą senamiesčio kvartalą ir su kavinėmis, ir su turgumi, ir su skverais, ir išspręstais parkingais ne tik turgaus lankytojams, bet ir daugeliui senamiesčio gyventojų + padorią priedangą. Ir min jau gal 10 metų prapliurpus, miesto politikams rezgant varkes ,o R.Zulco lūpomis transliuojant kaip reikia būsimu investitoriumi „tilžės turgus” pasirūpinti baiminantis – „…jiems tai gali nepatikti…”. Vienaip ar kitaip, bet tokiomis „statybomis” visiems laikams sušiksime dar vieną senamiesčio gabalą kuris tikrai turėjo didelį potencialą ir galimybes tapti patraukliu senamiesčio traukos tašku tuo pačiu sukurdamas daug pridėtinių verčių ir esamam senamiesčiui.
Gaila ,kad ten to turgaus beveik nebelikę . Reikia gero ,veiklaus vadybininko ,kad atgaivinti turgų.
labai laukiame šio projekto! Bus nuostabi aikštė renginiams, kavinėms, verlui. Ta vieta kartu su Kultūros fabriku, B’Housu, Pepper grey nauju restoranu, Padėlio kortais fantastiškai atsigauna – labai džiugu, kad bus atsisakyta ir automobilių stovėjimo aikštelės, kuri ten visada pustuštė būdavo
Kai vyksta turgus ir renginiai aikštelė sausakimša!
Koks turgus be aikštelės mašinoms???
Pilnai sutinku, parkingas ten visiškai nereikalingas, senamietyje išvis jo turėtų būti kiek įmanoma mažiau.
Jei senamiesti be mašinų tai visiems! – be mašinų ir namų savininkams – paveldo mokestis, nes jūsų auto naikina architektūrinius paminklus. Kaip Kaune įvažiavai moki tiek kiek ten būni ir nesvarbu ar savininkas ar ne.
Jama baimė, kad gali nutikti kaip su nacionaliniu stadionu Vilniuje. Teritorija tai didelė, o babkių – katino ašaros.
bus tų babkių.Jei vien leidimo 6 metus ieškojo, nemažą sumelę sunaudojo, tai kai pradės statyti, kokius 10 -15 metelių, galima įsivaizduoti kiek tų babkių prikris.Pastaruoju metu, statybos brangsta kartais, koreguojant projektus, prisigalvojant naujų reikalavimų.Tiems, įsisavinant pinigus, fantazijos niekada nepritrūks