Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-07-18 |
„Pietinis aplinkkelis, kuris tikriausiai labiausiai rūpi ir verslui, ir miestiečiams, ir mums lygiai taip pat, ir uostui, yra neatsiejama pietinio uosto plėtros dalis. Pietinis uostas jau yra valstybei svarbių prioritetinių projektų sąraše įtrauktas, yra kuruojamas specialioje komisijoje ministro pirmininko, su šia plėtra judama“, – penktadienį Klaipėdoje surengtos spaudos konferencijos metu pareiškė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Po bene dešimtmečio pertrauktos apie pietinio aplinkkelio projektą buvo pradėta kalbėti 2022-ųjų rugpjūtį vykusio Klaipėdos uosto plėtojimo tarybos posėdžio metu. Pernai spalį Susisiekimo ministerija skelbė pagaliau patvirtinusi Klaipėdos pietinio aplinkkelio inžinerinės infrastruktūros vystymo planavimo darbų programą, kuria siekiama parengti efektyviausius susisiekimo sprendimus planuojamam projektui.
Dar 2008-ųjų pavasarį buvo paskelbta, kad Klaipėdos miesto savivaldybės užsakymu rengiama pietinio aplinkkelio galimybių studija. Pietinis aplinkkelis regėtas keturių eismo juostų, kelyje į Šilutę planuota įrengti dviejų lygių sankryžą.
Po poros metų buvo pristatytas ir detalusis planas. Jis numatė, kad 6,7 km ilgio kelias prasidės Minijos gatvės ir Jūrininkų prospekto sankryžoje ir tęsis iki geležinkelio pervažos Taikos prospekte. Kita dalis turėjo eiti į pietus nuo geležinkelio stoties „Draugystė”, kelio Klaipėda-Šilutė kryptimi link Dumpių. 2010-ųjų rudenį tokį detalųjį planą patvirtino Klaipėdos rajono taryba. Tada kalbėta, kad šio kelio tiesimas gali atsieti apie 184 mln. litų. 9 mln. litų iš šios sumos būtų reikėję išpirkti apie 37 ha teritorijos iš keliolikos žemės savininkų. Dalis jų tada aktyviai priešinosi tokiems planams ir 2012-ųjų vasarą pasiekė pergalę – Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) iš dalies patenkino bendrovės „Ferteksos transportas“ skundą bei panaikino detaliuosius sprendinius. Žiniasklaida skelbė, kad iki tol planavimo procedūroms jau buvo išleista 3,5 mln. litų. Po minėtojo teismo sprendimo jos buvo atnaujintos.
2013 m. birželį Seimas pripažino šį aplinkkelį valstybinės reikšmės objektu. 2015-ųjų vasarą Vyriausybė priėmė sprendimą, pagal kurį buvo patikslintos Klaipėdos rajono ir Klaipėdos miesto savivaldybių valstybinės reikšmės miškų plotų schemos. Leista išbraukti iš valstybinės reikšmės miškų plotų detaliuoju pietinio aplinkkelio planu planuojamą miško žemę ir ją paversti kitomis naudmenomis. Tuomet teigta, kad taip įveikta paskutinė kliūtis rengiant naują detalųjį planą. Jis Klaipėdos savivaldybėje buvo patvirtintas tų metų rudenį, bet ir vėl bendrovės „Ferteksos transportas“ apskųstas teismams. 2017-ųjų balandį LVAT galutiniu sprendimu jau atmetė šios įmonės skundą. Tačiau po to projektas prapuolė iš politikų darbotvarkės.
„Projektiniai sprendimai turės būti pakeisti. Jis bus suprojektuotas taip, kad labiausiai atitiktų miestiečių, mūsų poreikius, uosto ir verslo poreikį. Dar labai anksti sakyti, kurioje vietoje jis turėtų būti nutiestas. Svarbus dalykas, kad jis turi būti organinė pietinio uosto dalis“, – penktadienį sakė susisiekimo ministras.
Pasak jo, kartu turi būti sprendžiama ir dėl Nemuno gatvės rekonstrukcijos, nes ji galėtų nuimti nemažai transporto nuo kitų miesto gatvių.
„Tai ne tokio dydžio projektas, kad reikėtų svarstyti etapais daryti, reikėtų daryti iš karto“, – sakė E. Sabutis.
Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus buvo minėjęs, jog dabartinei centrinei valdžiai yra pasiūlęs perimti „VPA Logistics“ įrengtą kelią, kuris galėtų tapti pietiniu aplinkkeliu. Tačiau ministras teigė, kad šiandien tokia galimybė nesvarstoma.
„Nei taip, nei ne“, – apie tokia perspektyvą sakė jis.
INFORMACIJA
„Atvira Klaipėda“ liepos pradžioje skelbė, kad pietinės Klaipėdos uosto dalies statybos projektinių pasiūlymų parengimo ir statybą leidžiančio dokumento gavimo konkursą laimėjo UAB „Aplan“. Tikimasi, jog projektiniai pasiūlymai bus parengti ir suderinti per 120 dienų, o statybą leidžiantis dokumentas bus gautas per 180 dienų. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su minėtaisiais projektuotojais pasirašė 706 640 eurų vertės sutartį.
Kur Klaipedoje Taikos prospekte yra gelezinkelio pervaza?
Virš Kairių gatvės.
nesupranta ir nesupras kuriems galams tas aplinkkelis, per Jakų žiedą taip patogu pasiekti Palangą.
Pinigų plovykla kaip ir neDAbaigtas Sudmantų žiedas, kaip ir amžinasis stadionas…
Kokia dalis ministerijos vargdieniams be apskaitos nubyrėt turėtų?..