Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-11-02 |
Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus pavedė VšĮ ,,Klaipėdos keleivinis transportas“ siekti „kiekvienam vartotojui aiškios, suprantamos miesto parkavimo politikos, apimančios automobilių srautų suvaldymą miestui aktualiose ir jautriose teritorijose, taip pat parkavimosi principų suformavimo ir jų laikymosi užtikrinimo“. Šie ir kiti lūkesčiai buvo surašyti mero potvarkyje.
Juo pavesta ,,Klaipėdos keleiviniam transportui“ teikti siūlymus savivaldybei ir įmonėms, kaip sumažinti parkavimo problemas. O taip pat – tobulinti ir efektyvinti rinkliavos administravimą, didinti elektroninių paslaugų dalį, mažinti administravimo sąnaudas, analizuoti duomenis apie parkavimo užpildymą, teikti informaciją apie vietų užimtumą realiu laiku.
Mero potvarkyje daug dėmesio skiriama darniam judumui. Nurodoma „siekti, kad darnaus judumo planas būtų realiai įgyvendinamas miesto eismo ir transporto politikoje ir būtų užtikrinamas siekis turėti galimybę miesto gyventojams ir svečiams sklandžiai judėti mieste (multimodalumas)“. Akcentuojamas darnaus „judumo filosofijos ir darnių judumo priemonių skatinimas per komunikaciją“.
Lūkesčių rašte yra ir įsipareigojimas pasiekti, kad jau 2026 metais pusė Klaipėdos viešojo transporto ridos būtų nuvažiuota visiškai netaršiomis priemonėmis. Šiems metams numatytas 22 proc. rodiklis.

Dujomis varomų autobusų ridą nurodoma sumažinti nuo 36 iki 30 proc.
Be to, iki 2028 metų turi būti sukurta regioninė (visų 7 savivaldybių) viešojo transporto sistema.
Įstaigai nustatyti ir finansiniai lūkesčiai „užtikrinti pagrindinės veiklos – keleivių vežimo – finansinį rezultatą pagal Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos patvirtintą subsidiją, o kitose veiklose dirbti nenuostolingai“.
Sumažinti parkavimo vietų problemas? Kišti po žeme. Brangu? Taip. Bet jei norime, kad akių „nebadytų” priparkuoti automobiliai (sutikite, tikrai nepuošia miesto), teks pakratyti piniginę. Antra, apriboti automobilių judėjimą po miestą, o centrinę gatvę atiduoti viešajam transportui. Užsikimš kitos gatvės? O kas trukdo autobusu važiuoti? Atkreipėte dėmesį, kad kamščiai rytais sumažėja per mokinių atostogas, o automobiliu dažniausiai važiuoja tik 1 žmogus- vairuotojas? Darykite išvadas