Šalia gyventojų – automobilių krova ir daugiau metalo laužo bei birių krovinių 

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoMartynas Vainorius
2025-11-17

Nors Strėvos gatvės seniūnaitė Aušra Jankauskienė optimistiškai rašė apie tai, kad viename iš uostui priklausančių šios gatvės sklypų tikriausiai nebebus automobilių krovos aikštelės, tokius planus puoselėjanti įmonė skelbia norinti vykdyti šią veiklą ir šalia esančioje teritorijoje.  

Apie savo veiklos plėtrą skelbia ir Klaipėdos mero komandos nario Arūno Tumos kartu su šeima kontroliuojamas Kamineros krovinių terminalas, įsikūręs šalia Smeltės kvartalo. 

Taikinyje – ir kiti sklypai 

„Uosto nuomininkai, UAB „Neto terminalas“, planuoja krauti ir sandėliuoti naudotus automobilius – vos 22 metrų atstumu nuo gyvenamųjų namų. Gyventojai kategoriškai nesutinka su tokia kaimynyste, nes tai kelia grėsmę sveikai, saugiai ir darniai gyvenimo aplinkai“, – praėjusią savaitę rašė seniūnaitė A. Jankauskienė ir informavo, kad lankėsi pas susisiekimo ministrą Jurą Taminską.  

Susitikimo metu esą buvo aptariama galimybė savivaldybei perduoti teritoriją, esančią Strėvos g. 4 / Mituvos g. 2, kad ji būtų panaudota „Žvejybos uosto bendruomenės poreikiams“.  

Sklypas Strėvos g. 4
Sklypas Strėvos g. 4. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Ministerija tikisi iš Savivaldybės pateikiamų aiškių įsipareigojimų ir garantijų, kad teritorija nebus panaudota gyvenamųjų namų statyboms ir bus įvardinta alternatyvi teritorija, kurią Savivaldybė mainais pasiūlys uosto plėtrai. Taip pat, pageidaujama, jog reikėtų apibrėžti preliminarius terminus, per kuriuos Strėvos g. 4 teritorijoje būtų galima įrengti bendruomeninę rekreacinę erdvę/parką. Ministras informavo, kad artimiausiu metu planuojamas nuotolinis pasitarimas tarp ministerijos, savivaldybės ir Uosto direkcijos, į kurį, tikėtina, bus pakviesti ir bendruomenės atstovai“, – rašė A. Jankauskienė.   

„Neto terminalas“ nuo 2024-ųjų spalio 25 metų laikotarpiui iš Uosto direkcijos yra išsinuomojęs ne tik minėtąjį 3 ha ploto sklypą Strėvos g. 4, bet ir šios gatvės sklypus 5 ir 9, kuriuose iki 2016-ųjų stovėjo vaikų lopšelio-darželio „Aušrinė“ ir Moksleivių saviraiškos centro pastatai, savivaldybės nugriauti už uosto pinigus.  

Praėjusį penktadienį Klaipėdos savivaldybė pranešė apie tai, kad „Neto terminalo“ užsakymu UAB „Ekosistema“ parengė informaciją atrankai dėl planuojamos veiklos poveikio aplinkai vertinimo. Paskelbtuose dokumentuose nurodoma, jog minėtuose dviejuose sklypuose, užimančiuose 2,28 ha, numatoma vykdyti „transporto priemonių atvežimą/išvežimą bei saugojimą“. Jie bus aptverti tvora.  

Sklypai Strėvos g. 5 ir 9
Sklypai Strėvos g. 5 ir 9. Martyno Vainoriaus nuotr.

Strėvos g. 5 sklype numatoma įrengti 600 kv. tentinę palapinę, konteinerinį 155 kv. m ploto dviejų aukštų pastatą, 980 kv. m ploto, 28 lengviesiems automobiliams skirtą stovėjimo aikštelę, 2012 kv. m ploto sunkiajam transportui ir neįgaliųjų automobiliams skirtą aikštelę bei 9410 kv. m ploto transporto priemonių sandėliavimo aikštelę.  

Strėvos g. 9-ajame sklype numatoma tik šiek tiek mažesnė – (7364 kv. m ploto) – transporto priemonių sandėliavimo aikštelė. 

„Veikla teritorijoje projektuojama taip, kad intensyvaus eismo zona būtų kuo toliau nuo artimiausios gyvenamosios aplinkos: automobilių stovėjimo aikštelės, tentinė palapinė skirta krovinio transporto krovos darbų vykdymui, konteinerinis pastatas, transporto pravažiavimo keliai bus įrengti vakarinėje teritorijos dalyje. <…> Numatoma vykdyti transporto priemonių (lengvųjų automobilių, valčių, motociklų, mopedų ir pan.) krovą į/iš jūrinių konteinerių ir į/iš autovežių bei jų sandėliavimas dviejose aikštelėse. <…> Į teritoriją iš uosto krovos įmonių (Klaipėdos konteinerių terminalas, UAB, Laivų krovos AB „KLAIPĖDOS SMELTĖ“ ir kt.) konteinervežiais sunkvežimiais bus pristatomi pripildyti konteineriai. Konteinervežiai sunkvežimiai bus nukreipiami į tentinę palapinę, kurioje bus atitvirtinamas krovinys. <…> Atitvirtintos transporto priemonės elektriniais šakiniais krautuvais bus pervežamos į sandėliavimo aikštelėse priskirtas vietas arba kraunamos tiesiai į autovežius (jų krovos vieta bus šalia tentinės palapinės). Tušti konteineriai bus grąžinami uosto įmonėms arba iškart pildomi transporto priemonėmis. Krovos metu sunkvežimiai stovės užvestu varikliu. Galimas ir atvirkščias krovos variantas. <…> Retkarčiais (4-5 kartus per metus) gali būti teikiamos negabarintinių krovinių iškrovimo/pakrovimo bei sandėliavimo paslaugos. Negabaritinių krovinių krovos darbams bus nuomojama speciali krovos technika (mobilūs kranai), krovinys bus sandėliuojamas kuo arčiau krovos vietos. Viena negabartinio krovinio krovos operacija truks ne ilgiau kaip 3 val.“, – dėsto dokumento rengėjai. 

Jie nurodo, kad transportas čia važiuos iš Baltijos prospekto, per įrengtą naują įvažiavimo kelią. Per parą esą atvažiuos iki 20 lengvųjų automobilių ir iki 90 sunkvežimių. 

Nurodoma, kad per metus numatoma pakrauti/iškrauti iki 6000 jūrinių konteinerių (iki 20 tūkst. transporto priemonių). Žadama, kad bus dirbama tik 8-17 val. darbo dienomis bei „išimtiniais atvejais – darbo dienomis 07.00-19.00 val. ir šeštadieniais 08.00-15.00 val.“. 

Sklypai Strėvos g. 4, 5 ir 9.
Sklypai Strėvos g. 4, 5 ir 9. Martyno Vainoriaus nuotr.

Teigiama, kad artimiausias daugiabutis Strėvos g. 6 nuo planuojamos veiklos sklypų ribos stovi už 23 m. 

Įrenginėjant aikšteles ir kitą infrastruktūrą bus iškirsti 223 sklypuose augantys medžiai, paliekamas tik vienas, o sodinamos 107 tujos ir 40 penkialapių vynvyčių.

Daugiau krovos

Penktadienį savivaldybė paskelbė ir apie Kamineros krovinių terminalo užsakymu MB „MemelProjekt“ parengtą poveikio visuomenės sveikatai vertinimo ataskaitą dėl metalų laužo tvarkymo ir kitų birių krovinių sandėliavimo bei krovos plėtros.  

„Kamineros“ krovos terminalas
Martyno Vainoriaus nuotr.

Šiuose dokumentuose nurodoma, jog Aplinkos apsaugos agentūra nusprendė, kad tokiai veiklai poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas. 

Teigiama, kad terminalo durpių, inertinių medžiagų ir biokuro sandėliavimo ir krovos aikštelių ribos nesikeis. Keičiamos bus metalų laužo sandėliavimo, krovos ir tvarkymo aikštelių ribos, jų plotai didės nuo 15 200 iki 19 100 kv. m.  

„Numatoma metalų laužo aikštelę ties įvažiavimo postu Nr. 1 nuo sklypo ribos atitraukti 25 – 40 m atstumu, taip padidinant atstumą nuo gretimų teritorijų. Taip pat, metalų laužo aikštelės Nr. 5 ties sklypo kraštine betoninių blokelių siena krovos aukštį numatoma sumažinti nuo šiuo metu 8 m iki 4 m. Centrinėse PŪV teritorijos dalyse metalų laužo krovos aukščiai nesikeistų – iki 11 m. Metalų laužo aikšteles numatoma orientuoti arčiau laivų krantinių – toliau nuo gyvenamos aplinkos. <…> Krovos aukščių sumažinimas leis užtikrinti triukšmo sklidimą iš PŪV teritorijos į gretimas teritorijas, įskaitant arčiausią gyvenamąją aplinką. <…> Įgyvendinus PŪV, arčiausia gyvenamoji aplinka nebus neigiamai veikiama papildomu triukšmu ir PŪV neturėtų neigiamo akustinio efekto, kadangi dėl PŪV prognozuojami triukšmo lygiai būtų mažesni nei šiuo metu sukeliami vykdomos ūkinės veiklos“, – tikina ataskaitos rengėjai.  

Atvirose aikštelėse vienu metu galės būti iki 52 041 t juodųjų metalų laužo. Iš viso šios produkcijos perkrovimo pajėgumus ketinama padidinti 48 proc. Net 2,5 karto numatoma didinti kitų birių krovinių (durpių, keramzito, skaldos, grūdų ir biokuro) krovos pajėgumus.

„Veiklos vykdytojas numato vykdyti ūkinę veiklą (esant septynių darbo dienų savaitei) 365 darbo dienas per kalendorinius metus (52 sav. x 7 d.d.), kur darbo dienos valandų skaičius – 24 val./d.d. (arba 8760 val./m) dirbant dvejomis – trejomis pamainomis. <…> Numatomas transporto judėjimo srautas dienos metu (7-19 val.) – po 13 aut/val, vakaro metu (7-22 val.) – po 3 aut./val., nakties metu (22-7 val.) – 2 aut./val. (arba 180 aut./d., o dirbant 365 d./m režimu – 65 677 aut/m)“, – rašoma ataskaitoje.  

Nurodoma, kad arčiausiai šalia terminalo esantys gyvenamieji namai Nemuno g. 175, Senosios Smiltelės g. 1 ir 3 yra už 40 m. Smeltės individualių namų kvartalas yra už 70 m. 

INFORMACIJA

Pasiūlymus dėl UAB „Neto terminalas“ atrankos informacijos galima teikti Aplinkos apsaugos agentūrai (A. Juozapavičiaus g. 9, LT-09311 Vilnius, el. p. [email protected], tel. +37068292653) per 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo lapkričio 14-osios.

Su Kamineros krovinių terminalo ataskaita susipažinti galima Nemuno g. 42A, Klaipėda, darbo dienomis, darbo valandomis, interneto svetainėje portkaminera.lt bei MB „MemelProjekt“ biuro patalpose, Liepų g. 64A-428 Klaipėdoje. Viešas susirinkimas vyks gruodžio 4 d., 17 val., Kamineros krovinių terminalo administracinėse patalpose. Pasiūlymus raštu, el. paštu iki viešo susirinkimo dienos pateikti galima dokumentų rengėjui – MB „MemelProjekt“.

Žymos: | | | | | | | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Transportas

Noras keltininkus prijungti prie Uosto direkcijos nedingo (1)

Dabartinė Susisiekimo ministerijos vadovybė teigia, jog įgyvendins pirmtakų idėją prijungti AB „Smiltynės perkėlą“ prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos. Apie ...
2025-12-05
Skaityti daugiau

Regionas

Visuomenei pristatyta jūrinio vėjo parko PAV atskaita

Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables“ baigė vieną svarbiausių jūrinio vėjo parko „Curonian Nord“ vystymo etapų – parengta poveikio aplinkai ...
2025-12-04
Skaityti daugiau

Transportas

Šalmai taps privalomi visiems elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams (1)

Nuo sausio 1 d. visi mikrojudumo priemonių vairuotojai važiuodami privalės dėvėti šalmą. Jeigu mikrojudumo priemonė, pavyzdžiui, paspirtukas ar dviratis yra ...
2025-12-03
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This