Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-05-19 |
Daugiabučio statyboms sklype Pievų Tako g. 36A priešinęsi ir kovą pralaimėję kaimynai įtaria, jog pradėtos statybos vyksta pažeidžiant teisės aktų reikalavimus. Patys statytojai tikina, jog taip tikrai nėra, o galutinį tašką šioje istorijoje turėtų padėti Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija (VTPSI).

„Atvira Klaipėda“ sulaukė jau ne vieno kreipimosi dėl minėtųjų statybų. Keletas iš besikreipusiųjų žmonių tikino, kad statybas organizuojanti bendrovė „Saulėgauda“ gudraudama jas vykdo netinkamai.
„Buvo skelbta, kad tai rekonstrukcijos projektas ir viešinime buvo skelbta, kad turėjo būti palikta siena senojo pastato ir tada tai atitiktų rekonstrukcijos sąvoka, bet dabar visi matome, kad pastatas pilnai nugriautas ir statomas naujas statinys. O naujam statiniui keliami visai kiti reikalavimai ir naudingumo klasė ir visa kita, kas išbrangintų statybą. Galimai statytojai bando sukčiauti gyventojų sąskaita dėl didesnio pelno“, – dėstė vienas iš kaimynų.

„Rekonstravimo projektu yra demontuojami esamo administracinio pastato (unik. Nr. 2194-0003-8021) konstrukciniai ir architektūriniai elementai ir įrengiami nauji (išskyrus dalį sienos, kuri paliekama ir integruojama naujai įrengiamose konstrukcijose), kurie atitinka „Statybos įstatymo“ 4 straipsnio 1 p. reikalavimus“, – iš tiesų buvo rašoma 2019-ųjų vasarą skelbtuose projektiniuose pasiūlymuose.
Nekilnojamojo turto registre nurodoma, jog savininkams 2023 m. lapkričio 22 d. buvo išduoti leidimai griovimo ir rekonstrukcijos darbams. Šiemet kovo 4 d. užregistruotas pranešimas apie statybos pradžią.
UAB „Saulėgauda“ direktorius Mindaugas Skara tikina, jog visas procesas organizuojamas tinkamai. Pasak jo, galutinėje dokumentacijoje jau buvo numatytas visas senojo pastato griovimas.
Tuo metu paklausus VTPSI, ar ji yra gavusi kokių nors skundų dėl šių statybų ir ar yra pradėti tyrimai, jos patarėjas viešiesiems ryšiams Rosvaldas Gorbačiovas informavo, kad šiame objekte patikrinimas bus vykdomas.
M. Skara „Atvirai Klaipėdai“ teigė, jog kol kas jokių tikrintojų nesulaukė.
„Toks gyvenimas“, – paklaustas, kaip vertina tokią situacija sakė jis.
Pašnekovo teigimu, statybas planuojama baigti kitąmet. Į jas numatoma investuoti apie 6 mln. eurų.

ISTORIJA
Detalusis sklypo Pievų Tako g. 36A planas, numatantis, jog čia gali kilti iki 12 aukštų turintis statinys, buvo patvirtintas dar 2002 m. liepą tuometinės savivaldybės Valdybos sprendimu. Jį UAB „Jūros koralas” užsakymu rengė „Uostamiesčio projektas”. Tačiau UAB „Jūros koralas” 2007-ųjų vasarį buvo likviduota taip ir nepradėjusi statybų.
Aplinkinių namų gyventojai sukruto 2018-ųjų gegužę, kai šalia apleisto pastato atsirado informacinė lentelė apie projektavimo darbus, kurių metu esamą administracinės paskirties pastatą norima „rekonstruoti” į daugiabutį. Kalbėta, kad pradėjus tokias statybas, gali sugriūti kaimyniniai namai, žmonės liks be saulės, akcentuota, jog 58 butų namui planuojama įrengti per mažai – tik 40 vietų automobiliams ir kt.
Dėkingas „Atvira Klaipėda” žurnalistams, keliantiems diskusijas viešumoje dėl Klaipėdos Naujamiesčio mikrorajono užstatymo daugiaaukščiais gyvenamaisiais namais. Ar jie tinka, ar netinka architektūriniu požiūriu? Manau, kad netinka. Netinka savo forma, aukštingumu bei visiškai nesiderina prie kitų statinių. Klaipėdiečių tarpe nekukliai sklinda statomam pastatui vardas „Falas” (sustandėjusi vyro varpa). Taigi, naujakuriai bus vadinami „Falo” naudotojais arba faliečiai.
Bet kas darosi mieste ,statomi vienas už kita baisesni namai ,nejaugi miesto architektus tenkina ,kad šalia seno architekturinio pastato išdygs tokia pabaisa ,toks jausmas ,kad miesto valdininkai susirinke su 9 klasem .
Visiška katastrofa – vienas, nesakysiu, ką primenantis, bokštas stypsos tarp praėjusio šimtmečio pradžios namų… Gal matėte kur nors Europoje šitaip sudarkytus senamiesčius? O automobilius naujojo bokšto gyventojai namo parsineš? Parkavimo vietų tai numatyta tik kiek daugiau nei pusei to statomo namo gyventojų…
Kaip gerai kai galima nusišnekėti ir nusišnekėti …
O kas yra ta vizualinė tarša? Kažkada dvi liberalės – Linutė ir Alina buvo prieš „Sūduvio” laivą Dangės upėje – atseit vizualinė taša, o dabar tai svarbus muziejinis objektas centre . Šis pastatas nelabai išsiskirs iš aplinkos. Priešais tikra vizualinė tarša- buvusi stomatologinė, apšepę Janonio gatvės fasadai, buvęs „Baltijos ” viešbutis, tragiška aikštelė su kolonomis prie nuskurusi teismo pastato. Kitoje pusėje dar vienas nedažytas namas. Statybos vietoje apie 25 metus buvo griuvėsiai- tai čia tarša tikra buvo.
Visiškai Jums pritariu. Jau taip apšepusi, nejauki ta Naujamiesčio dalis, kad jau niekas jos nebesugadins.
O žmogeliai, neturėdami argumenų, skundus gali rašyti. Kas iš to, tik laikas bėga, statinys brangsta, patys gyvena amžinose statybose, o pabaiga aiški.
Pagrindinė problema, ne ta, kad statomas pastatas, o tai kaip jis atrodo. Jis tiesiog netinka Naujamiesčiui. Galima buvo padaryti kokių 3-4 aukštų senosios architektūros turintį pastatą, bet sugalvota daryti naujoviškai atrodantį 9 aukštų namą, kuris bus tam tikra vizualinė tarša. Su Klaipėda problema ta, kad nėra savivaldybėje jokios architektūrinės vizijos ir vientisumo. Klaipėdos savivaldybės architektai tiesiog įsirašys save į istoriją kaip riboto ir sovietinio mąstymo žmonės visam laikui.
Žodžiu, gerai, kad stato, bet pats projektas nekoks.
Šioje vietoje nebuvo galima statyti mažesnio aukščio. Buvo pateikę mažesnio aukščio projektinius pasiūlymus, tačiau tuometini vyr.architektas nurodė vadovautis detaliuoju planu arba rengti naują mažesnio aukščio daugiabučiui, bet buvo bet…. Vyriausias architektas pateikęs užduotį bendram planui ir prižiūrėjęs sprendimus viską padarė, kad nebūtų galima stayti mažesnio ir liktų tokio aukščio daugiabutis namas, kuriam pritarė Architektų sąjungos ekspertų taryba ir tai patvirtino Aukštybinių planų specialiajame plane – 33 m aukštis !
Mūsų miestas, turbūt jau yra išskirtinis savo neaiškiais, miglotais projektais, kurie patvirtinti jau 2002,07.26 ,bet net po 23 m. pradėti realizuoti. Kiek daug ‘vargo” įdėjo buvęs architektūros ir miesto pl. poskyrio vedėjas ,toks, M.Mockus kai 2017.11.29 d. patvirtino tai savo parašu ir , staigiai, 2017.12.13 d. paviešino e tinklapyje.. Labai ĮDOMU,kad 2018.01.02 d. 17 val. buvo nurodytas net VIEŠO susirinkimo laikas ir vieta.
Štai, kokia savivaldybė ,tada priekyje su meru Ggrubliausku yra sąžiningi. Kas gali paaiškinti ar dabartinis meras Vaitkus taip pat rūpinasi miestiečiais?Ar kitaip?
Teisingai, tuo pačiu VTPSI būtina išsiaiškinti kieno iniciatyva, gaunasi neskaidriai ir už mūsų visų pinigus, buvo įrengta asfaltuota kiemo aikštelė Pievų Tako 36 namui. Savo įrengtais stulpeliais ir vazonais, kaip prie fermų, darko saugomo Klaipėdos naujamiesčio vaizdą.
Ar pamenate koks ten buvo „paveldo” statinys? 1990 metų statybos plytinis vaiduoklis, kurį ačiū, kad nugriovė. Palikti vieną sieną…)? O aš labiau pritarčiau klausimui dėl pasiaiškinimo dėl tos aikštelės privatizavimo.
Kada tai įvyko? Mano nuomone, kokiais 1993-1995 metais, kai buvo privatizuotas Miško parko kampelis – ten kur ta būda ties Vokiečių kapinėmis, kiti pastatai ir sklypai. Matyt aa. Rimos laikais. Kokiu būdu galima privatizuoti tokį viešą miesto objektą?
Manau kad aiksteliu statyba valstybės ar savivaldybės lėšomis privčiam poreikiui įvyko kokiais 2008, apie…
Reiktų patikrinti kaip kampinio kaimyno Pievų Tako 36 sklypą išdidino privažiavimo prie kitų sklypų ploto sąskaita. Taip pat reiktų patikrinti kodėl už saviavldybės pmigus Pievų Tako g. 30, 32, 34, 36 sklypų savininkams buvo pastatyta asfaltuota automobilių aikštelė. Taip pat reikia patikrinti ar ta aikštelė turėjo statybos leidimą ir archeologinius tyrinėjimus? Ar visa tai yra nelegali statyba?
Esi iš savivaldybės ir pinigu isusavint….
Dar prieš keletą metų buvo pranešta, kad Pievų g. gyvena pati garsioji Šakalienė, miesto tvarkymo skyriaus buvusi vedėja.
Tai ar neaišku, kodėl savivaldybė investavo pinigus į aikštelę?
Tai už saviavldybės pinigus pastatyta aikštelė ir turi būti įregistruota kaip savivaldybės turtas. Ir joje turi automobilius statyi miestiečiai, o ne privatininkai susistatę vazonus. Kiek pinigėlių į savivaldybę subėgtų už parkavimą. Ką daro miesto viešoji tvarka ,kaip leidžia tokią betvarkę? Grąžinkite miesiečių aikštelę miestiečiams!!!
Taigi ne pirmas atvejis, kai seni statiniai nugriaunami, nepaliekant nė menkiausio konstrukcijos elemento, net pamatų duobė iškasama žymiai gilesnė (nes reikia požeminio parkingo) ir pastatomas visiškai naujas statinys. Bet leidimas būna išduotas „rekontravimui”.
Taip buvo, kai leidimus išdavinėjo Statybos inspekcija, taip yra ir dabar, kai leidimus išduoda savivaldybės administracija, ir tai vyksta ne tik Klaipėdoje.
Ir kas sako, kad korupcijos indeksas Lietuvoje atspindi vis gerėjančią situaciją Lietuvoje?