Ženkliai brangsta pietinio uosto galimybių studija (9)

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-05-10

„Atlikus studiją paaiškėjo papildomų paslaugų įsigijimo būtinybė, t. y. reikalingos papildomos konsultavimo ir su jomis susijusios paslaugos”, – rašoma paviešintuose dokumentuose apie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtros rinkos studijos rengimo eigą.

Tokios papildomos paslaugos kainuos dar 50 tūkst. eurų be PVM. Iki šiol atliktos studijos medžiaga viešai dar neskelbiama.

Sutartį dėl šios studijos parengimo su bendrove „Moffatt & Nichol” iš Kalifornijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė pernai balandį. Dokumentas, kurio kaina – 110 tūkstančių eurų be PVM, turėjo būti parengtas per metus. Tačiau šalys šio balandžio pabaigoje pasirašė naują susitarimą dėl papildomų paslaugų ir studijos baigimo data buvo perkelta iki metų pabaigos.

„Moffatt & Nichol” įsipareigojo „suteikti papildomas konsultavimo paslaugas, t. y., potencialių partnerių rinkos tyrimo sąrašo sudarymas, susitikimų  potencialiais partneriais organizavimas, medžiagos jiems parengimas ir dalyvavimas susitikimuose, surinkto grįžtamojo ryšio iš susitikimų apibendrinimas ir ataskaitos parengimas”.

Uosto direkcija įsipareigojo sumokėti už papildomas paslaugas nurodytą kainą dalimis kas mėnesį, „priklausomai nuo tiekėjo suteiktų konsultavimo paslaugų valandų kiekio bei patirtų tiesioginių išlaidų”.

Rengiant šią studiją norima sukurti tikslią duomenų rinkimo ir apskaičiavimo metodologiją, „atlikti rinkos tyrimą tarptautiniu mastu bei kaštų ir naudos analizę jūrų ir sausumos zonų konkurencingumui įvertinti, sukurti verslo planą, išdėstant patarimus PPP (Public Private Partnership – viešoji ir privačioji partnerystė) struktūrai ir metodologijai; sukurti tinkamą valdymo formą ir sąlygų perleidimo metodologiją”.

„Moffatt & Nichol“ rengė ir projektinių pasiūlymų alternatyvas pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtrai. Pastarosios sutarties kaina siekė 139 150 eurų su PVM.

Uosto direkcija skelbia, kad pietinio uosto vystymo tikslas yra sudaryti sąlygas plėstis krovos terminalams su galimybe teikti papildomos pridėtinės vertės paslaugas ir priimti BALTMAX maksimalių parametrų laivus, ilgainiui iki 490 m ilgio, iki 70 m pločio ir iki 15,5 m grimzlės. Naujai suformuotame apie 100 ha plote bus įrengtas naujas konteinerių terminalas, vykdoma jūrinės inžinerinės pramonės veikla. Planuojama įrengti ir pietinę mariną – mažųjų ir pramoginių laivų uostelį.

Perspektyvinė uosto plėtros kryptis iš šiaurės į pietus persimetė 2020-aisiais, kai centrinę šalies valdžią suformavo dešiniosios jėgos, tarp kurių yra ir Liberalų sąjūdis – pastarojo nariai nuolat pasisakydavo prieš išorinio uosto statybas ties Melnrage.

Skelbta, kad pagal 2022-ųjų kainas investicijų į pietinė uostą poreikis siektų apie 500 mln. eurų be PVM. Skaičiuota, kad jos atsipirktų per 50 metų. Projektą ketinama baigti 2028 m.

Įgyvendinant pietinės uosto dalies plėtros projektą, Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla atlikto projektinių pasiūlymų vertinimą navigaciniu požiūriu, už tai jai buvo sumokėta 61 710 eurų. Taip pat 2022 m. rugpjūtį buvo pasirašyta ir 579 tūkstančių eurų vertės sutartis su UAB „Sweco Lietuva”, Lietuvos energetikos institutu ir Klaipėdos universitetu dėl pietinės uosto dalies plėtros poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos parengimo.

Žymos: | |

Komentarai (9):

Atsakymai į “Ženkliai brangsta pietinio uosto galimybių studija”: 9

  1. New parašė:

    Geriau pradėtu nauja tilta per Danes, kur Panevėžio ir Pievų gatvių tęsinys bus sujungtas su Girdavos gatve, o Girdavos g. su Palangos plentu. Kad žmones galėtų išvengti kamščių  Liepų gatvėje.

  2. Mafija parašė:

    už Valstybės pinigus, jos vardu prisiskolintus kreditus, uosto direkcija projektuoja, statys, užpildama marias, pietinį uostą „įsisavindami” šimtus milijonų. Latakas jį atiduos ar jau atidavė privačiam stambiam verslui – Igničiams, pardavinėjamai Achemai. Dėl to sumin ministras M. Skuodis jau ėmė čiulbėti ir apie skubų Klaipėdos pietinio aplinkkelio projektavimą, statybas. Ir vėl už valstybės pinigus, kad – „miestui būtų geriau”. O, kad Šilutės rajone potvyniai bus dar didesni, kad marios pavirs į užrūgusį prūdą, kad jose neliks žuvies, kad UNESCO saugomos Kuršių nerijos krantus dar teks betonuoti ….- visiems dzin. Tuo tarpu miesto, rajono valdžios, tarybos stebi, parašiukus dėlioja ir ausim karpo dešimtmečiais pezėdami apie kažkokią būsimą rekreacinę teritoriją su nacionaline marina -regiono „žmonėms” ir Klaipėdos pietinių rajonų „gyventojams”.

  3. Vidas parašė:

    Ar reikia plėsti, jei neturime ką krauti. O žala marioms kokia, kažkaip niekas apie tai nekalba.Ministras automobilius gaudo, o kad marios dūsta nuo uosto plėtros jam ne ,,mitais,,.

    • Vardas parašė:

      Ar apskritai kada nors buvo taupomi valdiški pinigai? Apie tai genialiai aprašyta J.Orvelo „Gyvulių ūkis”.

    • Vardas parašė:

      Dusta nup pletros kuri dar neprasidejo. Priedo is vandens reikes iskeldinti 300 sodybu

    • Ar parašė:

      Nebeliko nieko ka galima prichvatizuoti,tada ka nors pastatom už visu musu pinigus visu musu žemeje ir iš lėto apsigyvenam ten kaip kokie tarakonai svetimoi virtuvei,tada jau belieka pasakyti tai jau mano.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Iš pietinio uosto per 25 metus tikisi 7 mlrd. eurų naudos

„Atlikta projekto rinkos studija rodo didelį potencialą konteinerių veiklos vystymui ir žaliosios ekonomikos verslams: vandenilio ir jo produktų eksporto terminalui, ...
2024-05-17
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Kitoks Klaipėdos valdžios požiūris jau atsiėjo apie pusę milijono

Dėl to, kad dabartiniai Klaipėdos vadovai atsisakė įgyvendinti kai kuriuos pirmtakų suplanuotos projektus, jiems jau išleisti miestiečių pinigai buvo negrįžtamai ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

Transportas

Nutrauktas geriausių kelių į uostą paieškos konkursas

Dar pernai spalį pradėtos viešojo pirkimo procedūros dėl galimų į pietus nuo Dangės upės esančios ir būsimos uosto teritorijos susisiekimo ...
2024-03-24
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This