Politika, Svarbu

“Mikriukų” krizė: nubaudė tik iešmininkus? (1)

Avatar

Martynas Vainorius
2017-10-19


Miesto Taryba ketvirtadienį pritarė išvadoms, kurios aiškina, kas buvo kaltas, kad rugsėjo pradžioje miestas buvo likęs be maršrutinių taksi.

Specialiai sudarytos komisijos pirmininkė Judita Simonavičiūtė pripažino, kad ją nustebino tai, jog visi jos nariai situaciją matė vienodai. Išvada esą aiški – dėl situacijos kalta Savivaldybė, nes ji buvo anksčiau sudariusi sutartis, kurios nutrūko. Kad nerastas būdas, kaip jas pratęsti, ji irgi atsakinga, nes turėjo užtektinai laiko. Tai, kad sprendimas vėliau buvo rastas per 6 dienas esą tik įrodo, jog viską buvo įmanoma padaryti laiku, nenutraukiant paslaugos teikimo. Kas toliau bus priklauso nuo mero veiksmų, ar jis kreipsis į miesto Tarybą dėl sprendimų.

“Turime vaizdą, kad atsakingi Savivaldybės administracijos specialistai ir vadovai nebuvo susirinkę vienu metu ir nesprendė klausimo. Pradėta ieškoti išeičių, kai sulaukta “Klaipėdos keleivinio transporto” užklausos, kaip elgtis toliau, nes maršrutiniai taksi nevažiuos”, – sakė J. Simonavičiūtė.

Tarybos narė Nina Puteikienė klausė, ar šioje situacijoje nėra ir mero atsakomybės, nes jis pagal įstatymą yra Savivaldybės vadovas.

“Tik pas merą susitikus buvo suklusta ir rasti būdai, kaip tai padaryti”, – atsakė komisijos pirmininkė.

“Meras parodė įspūdingą pavyzdį reaguodamas į situaciją ir parodydamas, kad netaikomi dvigubi standartai”, – antrino socialdemokratė Lilija Petraitienė.

Konservatorius Artūnas Barbšys klausė, ar Transporto skyriaus vadovas Rimantas Mockus atliko visas funkcijas.

“Transporto skyrius vadovausi jau esama praktika, kai buvo laikinai pratęsta vieno maršruto sutartis (Dituvos maršrutas – autor. past.). Teisės skyrius neinformavo apie pasikeitusią teisinę aplinką”, – sakė J. Simonavičiūtė.

Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas informavo, kad buvo atliktas tarnybinis patikrinimas ir buvo paskirtos tarnybinės nuobaudos – papeikimai  Miesto ūkio departamento direktoriui Liudvikui Dūdai ir Transporto skyriaus vedėjui R. Mockui. Teisės skyriaus vedėjas Andrius Kačalinas nuobaudos išvengė, nes, anot S. Budino, teisinės išvados visgi buvo pateiktos laiku.

N. Puteikienė šioje situacijoje įžvelgė viešųjų ryšių žaidimus, kai meras liko švarus, o Savivaldybės administracijos direktorius lieka blogiuku. Arba kovą dėl būsimo kandidatavimo į merus. Taip pat ji manė, kad J. Simonavičiūtė neturėjo vadovauti šiai komisijai, nes buvo Savivaldybės administracijos direktorė ir pasirašė vėliau neteisėtomis pripažintas sutartis.

“Iešmininkai nubausti”, – konstatavo N. Puteikienė.

A. Barbšys išreiškė viltį, kad komisijos išvados turėtų “rimtesnių rezultatų”. Viačeslavas Titovas taip pat teiravosi, kokios bus pasekmės, struktūriniai pokyčiai, kad ateityje nepasikartotų tokios situacijos.

“Po to bus galima kalbėti apie kitus žingsnius, jei jie bus reikalingi”, – reziumavo meras Vytautas Grubliauskas.

23 Tarybos nariai tokioms išvadoms pritarė, vienas buvo prieš.

Po balsavimo V. Grubliauskas “Atvirai Klaipėdai” teigė, kad dėl to, ar inicijuoti tarnybinį patikrinimą S. Budinui ir jo pavaduotojui Aleksandrui Michailovui, tarsis su visų frakcijų vadovais.

L. Dūda ir R.  Mockus patvirtino apsisprendę skųsti teismui tokį Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimą.

Istorija

Birželį po kelerius metus trukusio tyrimo ir bylinėjimosi procedūrų Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) neskundžiamu sprendimu pavirtino, jog Konkurencijos taryba (KT) buvo teisi konstatuodama, kad Klaipėdos valdžia pasielgė neteisėtai, kai 2012-aisiais be konkurso sudarė 5 metų trukmės sutartis dėl 6, 8, 9 ir 10 maršutinių taksi paslaugų teikimo.

LVAT, kaip ir pirmos instancijos teismas, pripažino, kad KT pagrįstai įpareigojo Savivaldybę nutraukti su minėtomis bendrovėmis sudarytas sutartis.

Tačiau iki rugsėjo Savivaldybės administracija nedarė jokių veiksmų ir tik rugsėjo 4-ąją prieš vidurdienį žurnalistams pranešė, kad 14 val. rengiama spaudos konferencija, kurios metu jau buvo paskelbta, jog nuo rytojaus gatvėse maršrutinių taksi visgi nebeliks.

Dėl to kilus visuomenės ir politikų pasipiktinimui operatyviai buvo surasta išeitis – surengta apklausa ir su tais pačiais vežėjais pasirašytos laikinosios sutartys, galiosiančios iki pavasario, kai į miesto gatves išvažiuos visiškai nauji konkursą laimėjusių bendrovių “Kautra” ir “Ridvija” mikroautobusai, atliksiantys ekspresų funkciją. Juose galios elektroniniai bilietai. 


2017-10-19

Vienas komentaras apie ““Mikriukų” krizė: nubaudė tik iešmininkus?”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt