Klaipėdos valdžia gelbės legendinę jachtą

Svarbu, Uostas ir jūra

Taip ir nesulaukusi Vyriausybės atsakymo į pasiūlymą perimti „Lietuvą” – pirmąją mūsų šalies jachtą, apiplaukusią pasaulį, Klaipėdos valdžia ryžosi pati investuoti ir sutvarkyti kapitalinio remonto reikalaujantį laivą. Tokį sprendimą penktadienį palaimino miesto Tarybos Kolegija.

VšĮ „Ostmarina” nuotr.

Tikimasi, kad viskas labai ilgai neužtruks ir jachta galės kitąmet plaukti valstybės atkūrimo metinėms skirtame „Šimtmečio plaukime”.

„Conrad 54” tipo burinė jachta eksploatuojama jau 41-erius metus. Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos Turto skyriaus vedėjo Edvardo Simokaičio, jau nemažai laiko šią miestui priklausančią jachtą pagal panaudos sutartį eksploatuoja VšĮ „Ostmarina”, nes daugiau jokių norinčių to daryti neatsirado.

Klaipėdos savivaldybė sulaukė beveik 90-ies buriuotojų pasirašyto kreipimosi dėl jachtos, nes jos būklė jau yra prastoka.

„Būtina atlikti korpuso, variklio ir kitus remonto darbus”, – sakė E. Simokaitis.

Prasčiausia padėtis yra su deniu. Skaičiuojama, kad iš viso remontas gali atsieiti apie 200-250 tūkst. eurų. Artimiausi galimi rangovai yra lenkai, nes laivas iš šios šalies. Ten yra apie 3-4 potencialūs remontininkai.

Pasak E. Simokaičio, Savivaldybė siūlė perimti jachtą Vyriausybei ir perduoti Jūrų muziejui, bet atsakymo nesulaukta.

„Po kapitalinio remonto laivas dar galėtų plaukioti mažiausiai 10 metų”, – sakė Savivaldybės tarnautojas.

Dėl būtinumo priimi tokį sprendimą esminių diskusijų Kolegijoje nekilo, tik liberalas Audrius Vaišvila stebėjosi, negi pati VšĮ negalėjo sukurti fondo ar susirasti paramos, nes plaukiojimas su tokia jachta esą yra ir pramoga.

E. Simokaitis į tai atsakė, kad „Ostmarina” esą investavo nemažai ir savo, ir rėmėjų lėšų. O pagal įstatymus – kapitalinis remontas yra savininko atsakomybė.

VšĮ „Klaipėdos šventės” vadovas Romandas Žiubrys, dalyvavęs šiame posėdyje akcentavo, kad pagrindinė jachtos paskirtis yra edukacinė.

„Dirbti su jaunimu yra nuostolinga. Tai tikrai nepatrauklus laivas rėmėjams”, – sakė jis.

Tuo metu pasisakęs vicemeras Artūras Šulcas siūlė paskelbti konkursą, kas geriausiai valdytų jau restauruotą laivą.

Savivaldybės administracijos Ugdymo ir kultūros departamento direktorė Nijolė Laužikienė patikino, kad VšĮ „Klaipėdos šventėms” jau suformuluota užduotis parengti jachtos įveiklinimo programą, kurią tvirtintų Kolegija ar Taryba. O vėliau jau būtų skelbiamas konkursas jai įgyvendinti.

KOMENTARAS

Osvaldas KUDZEVIČIUS, jachtos „Lietuva” kapitonas

Jachtą eksploatuojame tikriausiai nuo pat klubo įkūrimo,  maždaug nuo 2009-ųjų. Klubas tik iš rėmėjų lėšų ir tegyvena. Neskaičiavome, kiek tiksliai per tuos metus buvo investuota į jachtą. Kasmet jos išlaikymas atsieina apie 20 000 eurų. Nuolat buvo atliekami einamieji remonto darbai – keičiamos virvės, metalai, špakliuota, prieš 5-6 metus buvo atliktas ir kapitalinis variklio remontas. 

Planuojama remonto suma yra, nes prieš porą metų atlikus įvertinimą jie siekė apie 180 tūkstančių. Dabar, įvertinus infliaciją ir kitus faktorius turėtų susidaryti apie 200-250 tūkstančių. Į kapitalinius jachtų remontus investuojama ir po pusę milijono, bet čia plastikas, ne medis, tai suma gaunasi mažesnė. Iš tiesų, ko gero, realiausias variantas, kad remonto darbų imtųsi lenkai. Juk laivas ten pagamintas, yra dar ir keli senukai, statę tokius laivus. Remontas turėtų trukti nuo 6-7 mėnesių iki metų. Aišku, būtų šiek tiek sudėtinga, bet mūsų klubas vis tiek yra pasirengęs vykti į Lenkiją ir prižiūrėti, kaip būtų vykdomi darbai. 

Tikrai nesipriešinu ir nesibaiminu galimo konkurso dėl jau restauruoto laivo eksploatavimo. Mes jame tikrai dalyvautume, nes turime sukaupę nemažos patirties. 

INFORMACIJA

Rugsėjo 19-ąją Klaipėdos merui, Savivaldybės administracijos direktoriui ir miesto Tarybai įteiktame beveik 92 buriuotojų pasirašytame kreipimęsi rašoma, kad „Lietuva”, vienintelė iš trijų jachtų, 1989 metais dalyvavusių laisves žygyje ,,Lietuvos garbei ir vienybei”, vis dar dalyvauja tarptautinėse regatose ir ugdo jaunuosius buriuotojus. ,

,Lietuva” – pirmoji lietuvių jachta, apiplaukusi pasauli ir nešusi žinią apie atgimstančią Lietuvos valstybę. Nuo 2004 metų laivas kasmet dalyvauja pasaulinėse burlaivių regatose ,,The Tall Ships Races” ir ne kartą iškovojo prizines vietas,  reprezentuoja Klaipėdą ir šalį asociacijos ,,Baltic Sail” renginiuose. Jachtoje būriavimo praktikos sėmėsi daugiau nei 1000 buriuotojų – daugiau nei pusė visos Lietuvos buriuotojų bendruomenės. Kasmet laive patirties įgauna apie 15-25 buriavimo naujokai.

Jachta ,,Lietuva” – vienas vertingiausių Klaipedos ir Lietuvos jūrinių prekinių ženklų, gerai žinomas ne tik Europos, bet ir viso pasaulio burinių laivų savininkams bei buriuotojams. Vertinant turtingą laivo istorine praeitį, sukauptą emocinį krūvį bei ryškiai išreikštą dalyvavimą Lietuvos valstybės nepriklausomybės atkūrimo procesuose, ,,Lietuva” yra tapusi gyvu patriotizmo simboliu ir realiu pavyzdžiu ugdant naują jūrinės valstybės piliečių kartą”, – rašo buriuotojai, išreiškę nerimą dėl laivo ateities ir pasisakę už jo išsaugojimą bei kapitalinį remontą.

1 Comment

  1. Romas

    Gal kas žinote. Sako buvo kita jachta, kuri dar anksčiau nei LIETUVA nuplaukė iki Amerikos žemyno. Ji buvo mažesnė, be variklio išplaukė tyliai be fanfarų ir grįžo.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Laiškai iš jūros, Svarbu

Gediminas Pilaitis: „Ekstremalios situacijos buriuotojams tampa gyvenimo dalimi“

Šiais metais sukanka 30 metų, kai burinė jachta „Lietuva“ pirmą kartą Lietuvos jūrinio buriavimo istorijoje apiplaukė aplink pasaulį (1992-1993). Vienas ...
2023-09-08
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Donelaičio aikštė: pastarųjų dešimtmečių realijos ir aistros

Prieš savaitę, ta proga, kad sukako lygiai 50 metų, kai tuometinė Klaipėdos miesto paminklų taryba palaimino Kristijonui Donelaičiui skirtos „skulptūrinės ...
2023-08-05
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Tilto į Kuršių neriją idėjos realizavimui 60 metų neužteko

Klaipėdos savivaldybės samdytiems kultūros ir meno projektų ekspertams teigiamai įvertinus „Atviros Klaipėdos” idėją toliau jos skaitytojams pasakoti apie urbanistinius mūsų ...
2023-03-13
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This