„Klaipėdos Smeltė” nori krauti trąšas

Uostas ir jūra

Laivų krovos akcinė bendrovė „Klaipėdos Smeltė“ savo teritorijoje ketina sudaryti sąlygas krauti amonio sulfatą, tačiau potencialūs jų partneriai sako, jog dar niekas nėra nuspręsta, tik analizuojamos galimybės.

Jei projektą pavyks realizuoti, „Klaipėdos Smeltė” krautų ne tik konteinerius, bet ir amonio sulfatą iš laivų į savivarčius. Martyno Vainoriaus nuotr.

Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) paskelbė apie atrankos išvadą, kad LKAB „Klaipėdos Smeltė“ planuojamai amonio sulfato krovai poveikio aplinkai vertinimo procedūros atlikti nereikia. Tiesa, iki lapkričio galo dar galima teikti pasiūlymus persvarstyti tokią išvadą.

„Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška „Atvirai Klaipėdai“ aiškino, kad čia yra kooperacinis projektas tarp jo vadovaujamos įmonės, Birių krovinių terminalo (BKT) ir įmonės „Granmax“.

„Granmax” maišo atskiras trąšų rūšis, žaliavinius produktus turi atsivežti. BKT gali pakrauti į laivus, bet negali iškrauti iš jų. Yra variantų tai daryti KLASCO ar „Begos“ teritorijose, tačiau pas mus logistika paprastesnė – „Granmax” yra įsikūrusi visai šalia. Todėl mes dabar tvarkomės dokumentus tokiai veiklai, įsigijome specialių greiferį“, – pasakojo R. Juška, bet nedetalizavo, kiek atsieina investicijos į tokią veiklą.

Pasak jo, tai tikrai nėra vienetinis atvejis, kai uosto kompanijos kooperuojasi siekdamos pritraukti krovinius.

„Dabar yra labai ryški tendencija į konteinerius krauti kas tik įmanoma. Taigi, pavyzdžiui, „Bega“ su savo šilumvežiu išsiveža ar atveža pas mus specifines partijas krovinių, jei jie gali keliauti su MSC ar „Maersk“ linijomis“, – sakė R. Juška.

Jis tikisi, kad biurokratinės procedūros turėtų baigtis dar šį mėnesį ir tada turėtų atplaukti pirmasis laivas su kroviniu.

Tačiau UAB „Granmax“, užsiimančios granuliuotų trąšų gamyba ir fasavimu, generalinis direktorius Vincas Gaučius „Atvirai Klaipėdai” tikino, kad „dar nieko nėra nuspręsta“.

„Gal nieko ir neįvyks. Mes dabar analizuojame, kaip gali būti. Yra KLASCO, BKT, dar ir kitos kompanijos. „Smeltė“ jau nusipirko greiferį? Tai valio, bet nieko daugiau komentuoti negaliu. Vyksta analizė, kur patogiau bus dar nežinau. Mes jau keturis metus vykdome tokią veiklą – granuliuojame amonio sulfatą. Krauname ir „Begoje“, ir KLASCO, ir kitur“, – sakė V. Gaučius.

AAA atrankos išvadoje rašoma, kad amonio sulfato krova iš laivų į savivarčius būtų vykdoma prie 82-89 krantinių. Planuojamas krovos darbų pajėgumas – 250-300 tūkst. per metus. Artimiausias gyvenamasis namas Nemuno g. 113 nuo planuojamos krovos vietos yra nutolęs 370 m atstumu, o tankiai apgyvendinta teritorija – 480 m atstumu. Artimiausias visuomeninės paskirties objektas – lopšelis-darželis „Bangelė”, esantis už 750 m.

Teigiama, kad planuojama ūkinė veikla nepadidins transporto srautų mieste, nes savivarčiai su kroviniais važiuotų tik į šalia esančias BKT ir UAB „Granmax” teritorijas.

Vadovaujantis modeliavimo rezultatais esą matyti, kad esant pačioms nepalankiausioms taršos sklaidai sąlygoms dėl amonio sulfato krovos, aplinkos oro teršalų koncentracijos neviršys žmonių sveikatos apsaugai nustatytų ar siektinų dydžių. Triukšmas artimiausiose gyvenamosiose ir visuomeninėse teritorijose dėl tokio krovos taip pat esą nepadidės.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Keisis kormoranų skaičiaus reguliavimo tvarka

2025 m. įsigalios nauja kormoranų populiacijos kontrolės tvarka ir nustatytas skaičius, kiek šių paukščių galės naikinti žuvininkystės ūkiai, praneša Aplinkos ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Baltarusiškų trąšų skandalo tęsinyje - geležinkeliams palankus verdiktas

Ketvirtadienį Vilniaus miesto apylinkės teismas atmetė Klaipėdoje įsikūrusios bendrovės „Uosto vartai“ ieškinį LTG grupės krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo“ dėl ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This