P0

Švietimas

Interaktyvūs kubai – ir Klaipėdos, ir Vilniaus mokyklose

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2017-11-30


Belgijos kompanijos “i3-Technologies” išrasti ir gaminami interaktyvūs „iMO“ kubai, jau naudojami ir Lietuvos mokyklose.

Išskirtines teises juos platinti Lietuvoje turinti klaipėdiečių bendrovė “Lantelis” vienoje uostamiesčio Gedminų progimnazijos klasėje yra įdiegusi ir šių kubų, ir su jais sąveikaujančio ekrano komplektą.

Kubus jau naudoja ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) inžinerijos licėjaus trečiokai.

Švietimo vidus

„Vadiname tuos kubus išmaniosiomis kėdėmis. Jau sunkiai įsivaizduojame, kaip reikėtų grįžti prie įprastų kėdžių“, – bendrovės pranešime cituojama licėjaus pradinukų mokytoja metodininkė Rūta Filončikienė.

Anot pedagogų, šiandien vaikams reikia mokytis kitaip nei jų bendraamžiams prieš 15 metų. Teigiama, kad dabartiniai moksleiviai vienu metu gali atlikti daug darbų, todėl mokytojo reikalavimas sėdėti ramiai ir žiūrėti į lentą ar klausyti aiškinamos temos praranda prasmę, o patys mokiniai nebeįsivaizduoja mokymosi be išmaniųjų technologijų.

„Kartais naudojame kubus tiesiog kaip baldus – vaikai ant jų sėdi per pamokas taip, kaip kiekvienam patogu. Vieni siūbuoja-linguoja, nes vienas kubo paviršius išgaubtas, kitas – įgaubtas, kiti paverčia kubą lygia briauna ir beveik visai nejuda. Tačiau šiuolaikiniams vaikams sunku ramiai pabūti vienoje vietoje, tad sėdėdami ant kubo jie juda tiek, kiek reikia“, – teigia mokytoja.

Teigiama, kad judėjimo integravimas į ugdymo procesą sukuria įdomesnę mokymosi aplinką, labiau įtraukia moksleivius. Judesiai taip pat stimuliuoja smegenis ir daro itin teigiamą poveikį vaikų mokymosi rezultatams. Taikant ugdymo per judesį metodikas vaikai esą tampa ramesni, labiau susikoncentruoja į mokymosi procesą, o tai leidžia siekti geresnių mokslo rezultatų, geresnės sveikatos ir savijautos.

„Naudojame juos ir moksleivių erdviniams gebėjimams lavinti, taip pat – kūno kultūros pamokose. Į sporto salę vaikai nusineša kubus užsidėję ant galvos, nes jie labai lengvi, pagaminti iš polipropeno. Kai gavome juos, trečiokai pirmiausia klausė: „Mokytoja, o kur laidas?“ Mat „iMO“ kubai sugeria žmogaus kūno šilumą ir ją spinduliuoja. Sėdint ant jų atrodo, kad įjungtas lengvas šildymas”, – pasakojo pedagogė.

Per kūno kultūros pamokas licėjaus vaikai sudeda iš kubų draugystės ratą. Tada užlipa ant jų ir, susikibę rankomis, kartu sportuoja – perlipa nuo savojo ant kaimyno kubo. Mokytoja su auklėtiniais žaidžia ir socialinius, pasitikėjimo žaidimus. Pavyzdžiui, per įsivaizduojamą Amazonės upę kubais reikia perkelti draugą į kitą krantą, prieš tai išsprendus strateginį uždavinį, kaip tai padaryti. Vaikų tyko menami plėšrūs krokodilai. Pavojaus akivaizdoje pradinukams kyla įvairiausių idėjų, kaip saugiai įveikti kliūtis. Taip lavinamas vaikų orientavimasis erdvėje, gebėjimas priimti sprendimus.

Interaktyvūs kubai turi skirtingas briaunas, viena jų – kiek išgaubta. Pasak pedagogės, tai vaikams teikia džiaugsmo ne tik klasėje per pamokas, bet ir žaidžiant judriuosius žaidimus. Iš jų mokinukai kartu su mokytoja stato linguojančius „beždžionių tiltus“, per kuriuos einant lavinama koordinacija. Iš kubų galima sudėti įvairiausias konstrukcijas, tad vaikai, gavę paveikslėlį ir užduoties brėžinį, stato iš jų nesudėtingus statinius.

„Tai lavina ir gebėjimą pasukti savo kubą tinkama linkme, skaityti brėžinius, dirbti komandoje – pakelti, paduoti draugui reikalingą kubą, pasitarti, kaip viską geriau atlikti“, – tokio mokyklinio baldo galimybes vardijo R. Filončikienė.

Iš kubo galima dėlioti žodžius, spręsti lyg ir erdvinius kryžiažodžius.

Interaktyvūs „iMO“ kubai turi jutiklius, specialia programine įranga jungiamus su išmaniąja klasės lenta, jie „reaguoja“ į lentoje pateikiamas užduotis.

„Mokiniai, pavertę savo kubą, gali parodyti atsakymą lentoje. Tarkime, sprendžiant lygtis vaikas, tam tikra puse pavertęs kubą, pademonstruoja lygties sprendimą. Pateikus atsakymą kubo lemputės užsidega atitinkamomis spalvomis: jei atsakymas teisingas – žalia, jeigu ne – raudona. Ne paslaptis, kad daug mokytojo laiko paprastai atima užduočių tikrinimas. Šie kubai leidžia iš karto gauti atsakymus – juos užfiksuoja programa“, – sakė R. Filončikienė.


2017-11-30

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt