Reguliuos vilkikų srautus

Svarbu, Transportas

Po spalio gale Klaipėdoje kilusios krizės, kai sunkiasvoris transportas paralyžiavo pagrindines miesto arterijas, atsakingų įmonių ir žinybų atstovai surėmė pečius ir įkūrė tarpžinybinę darbo grupę.

Ją sudaro 18 narių – miesto Savivaldybės, uosto krovos kompanijų, vežėjų, ekspeditorių, transportininkų, Kelių policijos ir kitų atsakingų žinybų atstovai. Penktadienį grupės nariai buvo susirinkę į pirmąjį posėdį, kuriame tarėsi, kaip ateityje išvengti panašių situacijų, tinkamai nukreipiant transporto srautas Baltijos prospektu.

Pakoreguotas DFDS keltų grafikas

Daugiausia spūsčių kyla ties iki šiol vis dar nerekonstruota žiedine Baltijos pr. sankryža, Palmiros Mart nuotr.

Po pasitarimo Klaipėdos vicemeras Artūras  Šulcas „Atvirai Klaipėdai” sakė, jog grupės nariai įpareigoti iki kitų metų balandžio 1 -os dienos parengti konkretų trumpalaikių ir ilgalaikių priemonių planą transporto srautams mieste reguliuoti.

Vicemeras pažymėjo, jog pirmieji žingsniai šia kryptimi jau žengti  – baigti Baltijos prospekto asfaltavimo ir ženklinimo darbai, priimti sprendimai dėl parkavimo, greičio apribojimų, net pakoreguotas DFDS Seaways keltų grafikas. Be to, jau pradėtos derybos, kad vinjetes, leidžiančias transportui važiuoti per Lietuvą, galima būtų įsigyti kelte, tačiau DFDS atstovai sakė, jog procedūros labai sudėtingos ir, ko gero, tam gali prireikti ir Vyriausybės pagalbos. Tačiau, pasak vicemero, net ir šios priemonės jau duoda akivaizdžius rezultatus, nors jų nepakanta.

Netinkamai pasiruošė Uosto direkcija?

„Kaip taikliai apibūdino policijos atstovas, Centrinis Klaipėdos terminalas (CKT) neturi tinkamai sutvarkytos infrastruktūros“, – sakė Savivaldybei atstovaujantis tarpžinybinės grupės narys.

Pasak A. Šulco, trūksta tinkamai parengtos informavimo sistemos.

„Dabar vairuotojai, kurie dažniausiai yra ne vietiniai ir net ne lietuviai, vežantys krovinius į Klaipėdą uostą, važiuoja kur nori, kaip nori, kaip jiems patogu, bet kur sustoja, nes jie neturi jokios informacijos“, – paaiškino A. Šulcas.

Kita vertus, jo teigimu, vairuotojai neturi, kur dėtis, jei, pvz., kyla koks nors nenumatytas atvejis – neatplaukia keltas, kažkas neplanuoto nutinka ir pan. Taip yra dėl to, kad miesto prieigose nėra įrengtų vadinamųjų transporto laukimo aikštelių, kaip kad yra užsienyje, kur vairuotojai gali sustoti, pavalgyti, nusiprausti ir kt. Tokios vietos maždaug 50 km nuo Klaipėdos atstumu esą privalėjo būti įrengtos dar prieš paleidžiant CKT. Ir tik po to, pasak A. Šulco, kai vairuotojas gauna signalą, jis važiuoja tiesiai  į uostą, niekur nestoviniuodamas ir žinodamas, kad bus įleistas.

„Šitai situacijai Uosto direkcija tikrai nepasirengė, nepasidarė išsamios transporto srautų analizės, nesukūrė jų judėjimo informacinės sistemos”,  – teigė A. Šulcas, pridūręs, kad transporto srautus būtina valdyti ne mieste, o gerokai anksčiau prieš įvažiuojant į miestą.

Pasak vicemero, penktadienio susitikime buvo pateikti pirminiai pasiūlymai, o kitame tarpžinybinės grupės pasitarime jau bus kalbama apie tai, ką kiekviena žinyba pagal savo veiklos pobūdį padarė bei ką dar ruošiasi daryti. Tai pat ketinama aptarti, A. Šulco teigimu,  ir „kietąsias“ priemones – sankryžų rekonstrukcijos, pietinio aplinkkelio tiesimo planus.

„Tarpžinybinę grupę, kurios nariai sutarė nuolat tarp savęs palaikyti ryšį, sudaro ne šiaip kokie valdininkėliai, ne mėgėjai, o tikri savo sričių profesionalai”, – apibendrino A. Šulcas.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Prieš 50 metų išgelbėta rotušė kol kas stūkso nežinioje

Lygiai prieš pusę amžiaus tuometinio kultūros ministro pavaduotojo surašytas raštas liudija, kad sovietmečio bujojusio vokiškojo miesto laikotarpio paveldo griovimo vajaus ...
2024-02-18
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

„World Travel Awards“ apdovanojimuose – DFDS pergalė

Vienas didžiausių Europoje keltų operatorių DFDS, iš Klaipėdos jūrų uosto plaukiojantis trimis maršrutais, prestižiniuose „World Travel Awards“ apdovanojimuose pelnė rekordinį ...
2023-11-15
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This