Už 35 vietas automobiliams – 7 milijonai?

Svarbu, Transportas

Planus šalia Kultūros fabriko ir Jono kalnelio statyti daugiaaukštį automobilių garažą kai kurie architektai-ekspertai vadina visiškai nelogiška ir absurdiška miesto investicija.

Tokių jų reakciją iššaukė projektiniai pasiūlymai, iš kurių aiškėja, kad vietoje dabartinės apie 65 vietų automobilių aikštelės čia galima įrengti tik 100 vietų daugiaaukštį garažą. Architektai skaičiuoja, kad vidutiniškai vienos tokios automobilių vietos įrengimas atsieina apie 60-70 tūks. eurų, tad realiai 35 naujų vietų sukūrimas gali atsieiti apie 7 mln. eurų. Tačiau Savivaldybės atstovai sako, kad tokie skaičiai nėra pagrįsti ir realūs kaštai gali būti iki 4 kartų mažesni.

Projektuotojų vizualizacija

Savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas teigia, jog naujų vietų automobiliams čia reikia, tačiau žada, kad vis tiek bus atlikta kaštų bei naudos analizė ir tik tada bus priimtas sprendimas, ar statyti tokį objektą.

Abejoja ir projektuotojai

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybai ketvirtadienį bendrovės „Eksploit”, projektuojančios tokį garažą, architektė Karolina Juočerė pristatė projektinius sprendinius.

Pasak jos, projektuojant statinį labiausiai derintasi prie Kultūros fabriko. Sklype leidžiamas 60 proc. užstatymas, tad tiek ir projektuojama – garažas užimtų 1100 kv. m.

„Čia tilptų 100 automobilių. Garažo aukštis – 12 metrų, kaip Kultūros fabriko priestatėlio. Viduje vyktų judėjimas ratu. Mašinos būtų statomos ir ant stogo. Dabartinėje aikštelėje yra apie 65 vietos automobiliams. Buvome bandę projektuoti ir su keltuvais, bet tada kaina gautųsi dvigubai didesnė. O didesnio garažo čia fiziškai neįmanoma suprojektuoti”, – sakė architektė.

Projektuotojų vizualizacija

Kai LASKAO tarybos nariai praėjo reikšti abejones dėl to, kad tokia investicija bus įmanoma sukurti tik apie 35 papildomas vietas, K. Juočerė pripažino, kad ir projektuotojų komanda lygiai tokiomis pačiomis abejonėmis dalinosi su užsakovais.

„Jau ir dabartinė aikštelė visiškai užsipildo tik per šventes ir renginius”, – sakė architektas Edmundas Andrijauskas.

Kiti jo kolegos atkreipė dėmesį, kad nuolat pustuštė yra prie piliavietės įrengta automobilių aikštelė.  Kartu buvo atkreiptas dėmesys į tai, kad ruošiamasi rekonstruoti Jono kalnelį, o tokiu objektu jis bus užgožiamas. Vienas iš architektų mestelėjo repliką, kad tokiu objektu pirmiausiai yra suinteresuotas „Švyturys-Utenos alus”, šalia įrenginėjantis naują alaus daryklos kompleksą su lankytojų centru.

Buvo konstatuota, kad nors pats projektas, numatantis ir dviračių saugojimo vietas, yra puikiai išpildytas, tačiau pati užduotis yra „ydinga ir beprasmė, be praktinės naudos”.

„Vienai tokia automobilio vieta atsieina apie 60-70 tūkstančių eurų. Tai būtų visiškai nelogiška ir absurdiška miesto investicija. Protu nesuvokiama”, – teigė architektas Romas Gailius.

Analizuos?

Savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas sakė, kad iš tiesų reikia įvertinti ir objekto savikainą, tačiau nereikia užmiršti ir naujų automobilių vietų statymo poreikio šioje miesto dalyje.

„Netrukus atsidarys nauja alaus darykla, bus rekonstruotas Jono kalnelis. Jei vienu metu vyktų renginiai Kultūros fabrike, alaus darykloje ir žmonės dar norėtų aplankyti Jono kalnelį, čia tikrai nebūtų kur statyti automobilių ar palikti dviračių. Svarstėme galimybę įrengti požeminį aukštą, tačiau tai labai brangintų darbus, kartu atsiranda gruntinių vandenų problema”, – sakė R. Zulcas.

Anot jo, prieš priimant sprendimą dėl objekto statybos bus atlikta kaštų ir naudos analizė.

Beje, anksčiau Savivaldybės atstovai buvo minėję, jog čia tikimasi įrengti 200-250 automobilių vietų. R. Zulco teigimu, pagal detalųjį planą ir užstatymo normas bendras mašinų stovėjimo vietų skaičius šioje vietoje įskaitant daugiaaukštį parkingą ir lauke esančias vietas padvigubės iki 150 vietų.

„Plėsti dabartinę aikštelę. vargu, ar įmanoma dėl Kultūros paveldo departamento reikalavimų. Dėl jų jau ir projektuojant Jono kalnelio rekonstrukciją teko atsisakyti daugelio elementų”, – sakė direktorius.

Kalbėdamas apie tai, kad daugiaaukštis garažas gožtų sutvarkytą bastionų kompleksą, jis sakė, kad čia taip pat iškyla dilema – ar statyti tokį objektą, ar susidurti su problema, kad padidėjus traukai nebus kur statyti atvykstančių automobilių.

Kartu R. Zulcas akcentavo, kad architektų minimi skaičiai neturi pagrindo.

„Preliminariai vienos vietos įrengimas turėtų atsieiti 3-4 kartus mažiau – iki 14 tūkstančių eurų. Be to, tokia kaina susidaro dėl ypatingų reikalavimų išorės fasadams bei būtinų šioje vietoje atlikti archeologinių tyrimų”, – sakė jis.

Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas teigė, kad šio projekto likimas dar bus analizuojamas, tačiau kol kas, jo asmenine nuomone, tokio garažo nereikėtų statyti.

3 Comments

  1. skaitytoja

    Ir apskritai – kokio šimto grūstis su automobiliu į patį centrą. Pažiūrėkite į normalų užsienį – ten žmonės savo auto palieka prieigose į centrą ir tramvajais važiuoja toliau. O pas mus nori vos ne į koncertų salę su savo „trandalietu” įdardėti. Mužikiška psichlogija

    Reply
  2. Justinas

    Jei statomų automobilių kiekis nepadidėja bent dvigubai – projektas finansiškai neefektyvus.

    Reply
  3. Nojus

    VISIŠKAI nereikalingas statinys, už tokią kainą statyti keliaaukštį statinį 35 automobiliams, tik pamišėlis gali. Pažiūrėkit kaip jis iš Jono kalnelio pusės atrodo… Jei ir iškiltų toks, tai būtų paminklas liberalų idiotiškumui ir nusikalstamumui.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Regionas

Palangoje keisis parkingo rinkliavos tvarka

Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Miestas

Kultūros fabrikas skelbia paieškų kampaniją

Kūrybinių industrijų inkubatorius „Kultūros fabrikas“ (KUFA) dešimtmečio proga skelbia kampaniją „(pa)ieškomas“. Pagrindinė Kultūros fabriko misija nuo pat jo įkūrimo pradžios ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Miestas

„Šokio pavasaryje“ skleidėsi per 300 talentų

Klaipėda tradiciškai pasveikino kovą sukviesdama jaunuosius baleto ir šiuolaikinio šokio atstovus iš visos Lietuvos į konkursą „Šokio pavasaris“. Šokių mokyklos ...
2024-03-07
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This