Švietimas

Trečiokai matematikos mokosi kaip suomiai

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2017-12-16


Švietimo ir mokslo ministerija praneša, kad trijose šalies mokyklose trečiokai matematikos šiemet pradėjo mokytis, naudojantis  Suomijos Turku universiteto mokslininkų sukurta virtualia mokymosi aplinka ViLLE. Viena iš tų mokyklų – ir uostamiesčio Gedminų progimnazija.

Teigiama, jog vaikams naudojant šią virtualią mokymosi aplinką, mokomasi matematikos ir kartu ugdomi informatikos gebėjimai.

Asociatyvi Martyno Vainoriaus nuotr.

Mokydamiesi ViLLE aplinkoje, pradinukai užduotis atlieka tik kompiuteriu. Vienos klasės trečiokai vieną matematikos pamoką per savaitę mokosi ViLLE aplinkoje, o paralelinės klasės trečiokai – įprastu būdu. Mokiniai kompiuteriu sprendžia daug įvairaus tipo uždavinių, kurių dauguma – dinamiški, interaktyvūs, žaidybiniai.

Be klaipėdiečių, Alytaus Dzūkijos pagrindinės ir Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklų trečiokai  naujuoju būdu pradėjo mokytis nuo lapkričio ir mokysis 15 savaičių. Jų mokytojai ne tik stažavosi Suomijoje ir susipažino, kaip ViLLE naudojamasi tenykštėse mokyklose, bet  ir Turku universiteto mokslininkai apsilankė Lietuvos mokyklose, padėjo pasirengti, stebėjo, kaip jaučiasi vaikai, kokių sunkumų jiems kyla.

„Mokslininkas iš Suomijos lankėsi mokykloje, stebėjo vaikus ir konstatavo, kad jie pajėgūs mokytis su šia sistema. Pirmi įspūdžiai – labai geri. Mokinių nereikia raginti, kad jie atliktų užduotis, nes sistema sukurta taip, kad vaikas, išsprendęs uždavinį, mato savo pažangą procentais interaktyvioje apdovanojimų eilutėje. Jeigu ko nors nesupranta, greitai išsiaiškina su bendraklasiais. Sistemoje iš karto matyti visas mokinio profilis, pvz., gal jam nesisekė geometrijos užduotys, bet gerai atliko algebros veiksmus. Tai leidžia labai individualizuoti ugdymą“, – pranešime cituojama Gedminų progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Stasiulienė.

Projekto dalyviams talkinanti VU profesorė Valentina Dagienė teigia, kad Suomijos švietimo sistema mums galėtų duoti didžiulės naudos – mokytojams parodyti, kaip galima mokyti kitaip, įkvėpti būti kūrybiškiems, mokyti būti mokiniui draugu, bendrauti jo kalba, padėti peržengti savo įsitikinimus ar vidines baimes.

Švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos  Petrauskienės teigimu, iki 2020 metų šalies mokyklose bus pakeista informatikos ugdymo programa, su pradmenimis vaikai bus supažindinami jau nuo priešmokyklinės grupės, o vyresnėse klasėse informatikos mokymas esą turės atsinaujinti iš esmės.


2017-12-16

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt