Verslas

Klaipėdoje kuria unikalią baržą

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2018-01-23


Lietuvos SGD klasteris pranešė, jog jo iniciatyva suburtas tarptautinis konsorciumas Klaipėdoje kuria unikalią vidaus vandenų transporto priemonę. Suskystintosiomis biodujomis (SBD) ir elektros baterija varomos hibridinės baržos prototipą tikimasi pristatyti jau vasario pabaigoje.

Savo žinias ir turimus resursus įgyvendinant inovatyvų technologinį projektą sujungė partneriai iš trijų šalių: Klaipėdoje įsikūrusi antrinė Vakarų laivų gamyklos įmonė „Western Baltic Engineering“, švedų kompanija „Avatar Logistics“, Hamburgo uosto rinkodaros organizacija bei projekto vedančiuoju partneriu tapęs Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP), koordinuojantis ir Lietuvos SGD klasterio veiklą.

Naujasis technologinis sprendimas bus skirtas skystų krovinių gabenimui vidaus vandenų keliais tarp Stokholmo ir antrojo pagal dydį Švedijos miesto Geteborgo. Baržos ilgis sieks 86 m, krovinių talpa – 2114 kub. m. Būsimoji baržos operatorė – švedų kompanija „Avatar Logistics“.

Teigiama, kad šiuo metu kuriamas prototipas analogų pasaulyje neturi: tai, jog barža bus varoma SBD ir elektros baterija, sudarys galimybes pasiekti nulinį CO2, sieros ir kietųjų dalelių emisijų lygį.

SBD gaminamos iš biometano – metano dujas sukoncentravus jos gali būti tiekiamos į gamtinių dujų tinklą arba suskystinamos ir naudojamos kaip kuras transportui.

Pagrindinės žaliavos biodujų gamyboje yra atliekos, susidarančios gyvulininkystės, paukštininkystės ir  žemdirbystės srityse. Tarp žaliavų – ir dalis miestų komunalinių atliekų, komunalinių nuotekų valymo įmonių dumblas ir maisto perdirbimo pramonės įmonių technologinės atliekos.

Metano dujos  kaip ir CO2 sukelia šiltnamio efektą. Jų skystinimas ir deginimas stipriai prisideda tausojant aplinką.

Iki 2050 m. Švedija siekia visiškai atsisakyti dyzelinio kuro naudojimo, tad jos žvilgsnis ypač krypsta į inovatyvius ir aplinkai draugiškus sprendimus. Nors vidaus vandenų transportas vertinamas kaip vienas švariausių transporto sektorių, šis laivynas Europoje yra smarkiai pasenęs. Vidutinis vidaus vandenų baržų amžius čia siekia 25-erius metus.

„Europos Sąjunga stipriai suinteresuota vidaus vandenų laivyno atnaujinimu ir yra numačiusi tam priemones. Dabartinės aplinkybės sudaro itin palankią terpę laivų statybos sektoriaus vystymui, o taip pat plėtojant suskystintųjų gamtinių ir biodujų distribucijos grandinę“, – pranešime cituojamas KMTP Plėtros vadovas Andrius Sutnikas.

Jo teigimu, projektas Lietuvos SGD klasterio nariams atveria galimybes didinti verslo konkurencingumą kuriant visiškai naujas transporto technologijas.


2018-01-23

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt