Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2018-01-31 |
„Lietuvos geležinkeliai” skelbia, kad Baltijos ir Juodąją jūras jungiančiam traukiniui „Vikingas“ 2017-ieji buvo išskirtiniai metai. Palyginti su 2016 m., krovinių vežta 37 proc. daugiau – iš viso beveik 46,5 tūkst. konteinerių (TEU), pajamos augo 34 proc.
Skaičiuojama, kad 2003 m. vasarį startavęs konteinerinis traukinys iki šios dienos spėjo nuvažiuoti kone 4 milijonus kilometrų, pervežė 500 tūkst. TEU.
„Viking train“ yra bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių projektas, jungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. Visas maršrutas (1734 km) įveikiamas per 52 val. „Vikingu“ vežami universalūs ir specializuoti konteineriai, o ateityje numatoma gabenti ir vilkikus su puspriekabėmis – kontreilerius.
„Mūsų klientams, vežantiems krovinius traukiniu Vikingas, galime užtikrinti greitį, konkurencingas kainas, operatyvias sienos kirtimo procedūras, per daugelį metų užaugintą profesionalumą. Tačiau vietoje nestovime. Jau šiais metais pasiūlysime naują paslaugą – puspriekabių vežimą. Tam planuojame įsigyti du pilnus sąstatus specialių vagonų. Naudojant šiuos vagonus, bus pervežama automobilio puspriekabė be automobilio“, – pranešime spaudai teigia „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas.
Pradžioje „Viking Train“ jungė tik 3 šalis – Lietuvą, Baltarusiją ir Ukrainą, o šiuo metu maršrutas yra žymiai platesnis – klientams siūloma vežti į/iš Skandinavijos, Juodosios jūros baseino šalis, Vidurio Azijos valstybes. Prie projekto jungiasi tiek logistikos kompanijos, tiek jūrų linijos, tokios kaip „Containerships“, „Ukrferry“. Taip pat – Moldovos, Gruzijos, Azerbaidžano, Rumunijos, Bulgarijos geležinkeliai.
Projektas „Vikingas“ 2008 m. Europos Komisijos koordinuojamo PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 m. Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas“.
Parašykite komentarą