P0

Transportas

Susisiekimo įmonės – prieš hibridines grėsmes

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2018-02-28


„Hibridinės grėsmės yra mūsų laikmečio realybė. Susisiekimo sektoriaus įmonės tokias grėsmes labai aiškiai identifikuoja ir kartu demonstruoja, jog yra pasiruošusios veikti net sudėtingiausiomis sąlygomis“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis, apibendrinęs trečiadienį vienu metu keliose Lietuvos vietose vykusias šalies mastu didžiules hibridinio saugumo pratybas „Hybrid Wind IoT 2018“, kuriose dalyvavo ir kelios mūsų miesto įmonės bei institucijos.

Uosto direkcijos nuotr.

Pranešama, kad saugumo specialistų parengtas pratybų scenarijus dinamiškai vystėsi trijuose skirtinguose Lietuvos miestuose Vilniuje, Klaipėdoje ir Šeštokuose ir šešiuose čia įkurtuose strateginiuose objektuose.

„Šios pratybos ypatingos tuo, kad jų metu ne tik kiekviena įmonė ir institucija išbando savo pajėgumus ir reakciją, bet ir gebėjimą efektyviai bendradarbiauti tarpusavyje. Reaguodami į kintančią saugumo situaciją ir hibridines grėsmes turime būti pasiruošę ne laukti pagalbos iš išorės, bet patys maksimaliai jas įveikti. Tai mums tenkanti atsakomybė valdant strateginius valstybės objektus“, – pranešime cituojamas ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Kaip vyko pratybos?

Visoje Lietuvoje inscenizavus judriojo ryšio (GSM) dingimą, netoli uostamiesčio esančioje automagistralės Vilnius-Klaipėda atkarpoje užfiksuota kelio ženklų nepaisanti karinė kolona.

Jau už keliasdešimt minučių „Oro navigacija“ sulaukė prašymo iš orlaivio vado leidimo avariniu būdu leistis Vilniaus oro uoste dėl lėktuvo gedimo bei informavo Lietuvos oro uosto kolegas ir atitinkamas tarnybas. Pagal turimą informaciją, orlaiviu skraidinami šauktiniai.

Vos už penkių minučių pasiekė žinia apie užminuotą viaduką ties Centriniu Klaipėdos terminalu (CKT) ir juo nedelsiant stabdomą geležinkelio eismą. Dėl šio incidento buvo uždarytas eismas į šalia esančią Naująją Smiltynės perkėlą. Kad nebūtų sutrikdytas susisiekimas su Kuršių nerija, perkėlos keltai buvo nukreipti į kitą uosto krantinę.

Į CKT patekti turėjusi Sąjungininkų kolona, lydima Karo policijos, sėkmingai buvo nukreipta alternatyviu keliu į terminalą ir pakrauta į laivus išvykimui.

Policijos nuotr.

„Nesant mobiliojo ryšio, situacija Klaipėdos uoste ir mieste sėkmingai buvo valdoma alternatyviomis ryšio priemonėmis iš bendro uosto koordinacinio centro, dalyvaujant visų atsakingų tarnybų atstovams“, – pranešime cituojamas  Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatorius Egidijus Kuzmarskis.

Tuo tarpu kitoje Lietuvos pusėje Šeštokų geležinkelio stotyje susiklosto avarinė situacija ir nuo prekinio traukinio nuvirsta transportuotas karinis krovinys, iš kurio ant grunto ima sunktis teršalai. Analogiška situacija nutinka ir Centriniame Klaipėdos terminale. O kelios institucijos susiduria su kibernetiniais išpuoliais.

Transporto straipsnių vidus kompas

Per kiek daugiau nei valandą įvykusią virtinę incidentų turėjo eliminuoti pačios susisiekimo įmonės ir institucijos, išvien veikdamos ir su specialiosiomis tarnybomis. Teigiama, kad ši užduotis sėkmingai įveikta vos per 4 valandas, kai esą buvo atstatytas sutrikęs įmonių ir institucijų darbas.

Pranešama, kad pratybų metu siekiant efektyviai priimti sprendimus pirmą kartą buvo pasitelkta „Daiktų interneto“ (ang. Internet of Things) technologija,  kurios vienas iš komponentų – dirbtinis intelektas. Šio analogų Europoje kol kas neturinčios naujovės bus pasitelkiamos ir ateityje, siekiant užlopyti galimas saugumo spragas.

Dalyvavo ir policija

Klaipėdos apskrities policija praneša, kad pratybose aktyviai dalyvavo ir uostamiesčio pareigūnai. Jų veiksmus koordinavo ir pratybų štabe policijai atstovavo  Viešosios tvarkos tarnybos viršininkas Andrius Leliuga, taip pat – ilgametis buvęs Jūrų uosto policijos skyriaus, dabar – Neringos policijos komisariato viršininkas Viktoras Freigofas.

Be šių pareigūnų, pratybose dalyvavo 4 policijos ekipažai, kurie kontroliavo įvažiavimą į Naująją Smiltynės perkėlą, stebėjo pratybų „legendos“ realizavimą ir stengėsi tinkamai reaguoti į susiklosčiusią situaciją, sakoma policijos pranešime.

INFORMACIJA

Pratybose dalyvavo AB „Lietuvos geležinkeliai“, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, VĮ „Oro navigacija“, VĮ Lietuvos oro uostai, AB „Lietuvos radijo ir televizijos centras“, Lietuvos transporto saugos administracija.

Jose vaidmenį neutralizuojant grėsmes taip pat atliko Lietuvos policijos antiteroristinių operacijų rinktinė „Aras“, UAB Centrinis Klaipėdos terminalas, Lietuvos kariuomenė. Pratybas stebėjo ir kitų valstybės institucijų ir specialiųjų tarnybų atstovai.


2018-02-28

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt