Pristato alaus reklamą tarpukario Lietuvoje

Verslas

Tarpukario Lietuvos alkoholio reklama dabar sukelia šypseną ir nuostabą – įdomiausius šio laikotarpio alaus rinkodaros sprendimus Klaipėdos gyventojai ir svečiai galės apžiūrėti jau vasarą atidaromoje rekonstruotoje „Švyturys Brewery“ alaus darykloje. Bendrovė kviečia prisidėti prie šios ekspozicijos ir pasidalinti išsaugotomis tarpukario alaus reklamomis, raginama įmonės pranešime.

Alaus reklama „Lietuvos ūkininko” laikraštyje, 1931 m.

Reklamos tarpukario Lietuvoje smarkiai skyrėsi nuo dabartinių – dažniausiai būdavo pieštos, atkreipiančios dėmesį ir drąsios. Reklamų turinys priklausė nuo fantazijos.

Pranešama, kad rekonstruotoje „Švyturys Brewery“ darykloje veiks paroda, siekianti iliustruoti įdomiausius aludarystės istorijos Lietuvoje faktus. Tarpukario alaus rinkodara bus išskirtinė ekspozicijos dalis. Prie jos aktyviai prisidėti skatinami visi Lietuvos gyventojai, namie saugantys tarpukario alaus reklamos pavyzdžius.

Rinkodaros taisyklė tarpukariu – jokių taisyklių

Teigiama, jog tarpukariu pagrindinis reklamos sklaidos kanalas buvo spauda, o žinomų žmonių integracija būtų buvusi nesuprasta. Šiais laikais dėl savo turinio tarpukario rinkodara primena karikatūras ir yra naudojama tik parodoms. Tuomet reklamą dažniausiai sudarydavo pieštinis vizualas ir skambus tekstas. Reklamuojami produktai ir paslaugos būdavo pristatomi kaip gyvybiškai svarbūs ir geriausi rinkoje. Tam, žinoma, nereikėjo jokių įrodymų ar tyrimų.

Tačiau tai nereiškia, jog reklamos kurtos bet kaip. Buvo pasitelkiamos rinkodaros strategijos, galima pastebėti bendras pozicionavimo tendencijas. Dažniausiai reklamų turinio sprendimuose buvo naudojama kontekstinė informacija, trumpi pamokymai ir etiketo taisyklės. Reklamuojami produktai pristatomi kaip sprendimas ar pagalbinė priemonė susitvarkyti su prieš tai iškelta problema ar elgesio norma.

Ieškoma tarpukario rinkodarą atspindinčių pavyzdžių

Ketvirtojo dešimtmečio pradžioje dėl kylančio akcizo mokesčio alkoholiniams gėrimams ir alaus sindikato monopolijos alus paprastų gyventojų kurį laiką buvo laikomas prabangos preke. Tačiau iš JAV Lietuvą pasiekusi ekonominė krizė sumažino perkamąją galią ir dar labiau pakurstė rinkodaros specialistų kūrybiškumą. Kadangi alaus kaina kilo ir suvartojamas kiekis mažėjo, buvo reikalingos į atmintį įstringančios reklamos.

Taigi tuometinės alaus daryklos nesidrovėjo ir aktyviai ragino vartoti savo produkciją vaizdingomis ir iškalbingomis reklamomis. Įvairių alynų ir bravorų iliustracijos vaizdavo plačiai besišypsančius alaus mėgėjus, o tekstai skelbė, kad tikri alaus žinovai turi reikalauti tam tikro gėrimo ir įsitikinti, jog nieko geresnio ir pigesnio rasti neįmanoma.

„Švyturys Brewery“ kviečia Lietuvos gyventojus iliustruoti aludarystės istoriją kartu ir pasidalinti turimais originalios tarpukario alaus reklamos pavyzdžiais – to meto spausdintinės alaus reklamos iškarpomis, plakatais ar kito formato rinkodaros žinutėmis.

INFORMACIJA

„Švyturys Brewery” rekonstruota alaus darykla Klaipėdoje duris atvers jau vasaros pradžioje. Naujas traukos centras skirtas ne tik kitokių pramogų išsiilgusiems vietiniams gyventojams, bet ir aludaryste besidomintiems svečiams iš kitų miestų. Darykloje vienu metu galės būti verdama iki 18 alaus rūšių, lankytojams bus organizuojamos ekskursijos po daryklą, degustacijos, veiks modernus gastrobaras.

Dėl turimų eksponatų kreiptis: BVRG Burson-Marsteller Goda Diečkutė, goda@bvrg.lt Mob.: +370 685 12801

 

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Maitinimo sektoriaus atstovai reikalaujama mažesnio PVM tarifo

Penktadienį Vilniuje prie Vyriausybės maitinimo sektoriaus atstovai pradėjo protestą dėl šiuo metu esančio pridėtinės vertės mokesčio (PVM) dydžio. Nuo naujųjų ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Spyglys

Klaipėdos valdžia bando prisiimti svetimus nuopelnus*

Šį šeštadienį sukaks metai, kai uostamiesčio vairą perėmė dabartinė valdžia. Norėtųsi jai pasigirti laimėjimas, bet jų kaip ir nėra. Todėl ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Miestas

Dainų šventės šimtmečiui paminėti bus pasodintas ąžuolas 

2024-uosius Seimas paskelbus atmintinais Dainų šventės metais Lietuvos nacionalinis kultūros centras kviečia Lietuvos dainų šventės jubiliejų įamžinti kiekviename mieste, kuriame ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Koronavirusas

COVID-19 situacija Klaipėdoje atitinka Lietuvos vidurkį

Lietuvoje ketvirtadienį buvo patvirtinti aštuoni nauji koronavirusinės infekcijos atvejai – visi susirgę žmonės užsikrėtė pirmą kartą. Klaipėdoje naujų susirgimų nefiksuota. ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This