Svarbu, Uostas ir jūra

Uoste – naujas lyderis

Martynas Vainorius
2018-04-10


Ir vėl krovos rekordus fiksuojančiame Klaipėdos uoste šįkart yra ir dar vienas istorinis įvykis – pirmą kartą daugiausiai krovinių perkrovė ne AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“).

Naujuoju lyderiu, pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, tapo UAB Birių krovinių terminalas (BKT).

Birių krovinių terminalo dalis visoje uosto krovoje jau sudaro beveik penktadalį. Martyno Vainoriaus nuotr.
Išsiskiria ir algomis

BKT vadovas Vidmantas Dambrauskas „Atvirai Klaipėdai“ sakė, kad įmonės krova per pirmą šių metų ketvirtį siekia apie 2,3 mln. tonų. Tai – apie dešimtadaliu daugiau nei pernai.

Visas uostas per pirmą ketvirtį perkrovė 10,79 mln. tonų – 4,7 proc. arba 483,3 tūkst. tonų daugiau nei pernai. Tad BKT dalis visoje krovoje jau siekia beveik penktadalį.

„Puikus ketvirčio rezultatas“, – teigė A. Vaitkus.

BKT tarp uosto kompanijų išsiskiria ir bene didžiausiomis algomis. „Sodros“ pateikiamais duomenimis, vasarį čia dirbo 127 žmogus, o vidutinė alga siekė 3 202 eurus.

Sumažėjo tik grūdų

Uosto direkcijos pateikiamais duomenimis, kovą uoste perkrauta 3,54 mln. tonų krovinių – tai yra geriausias kovo mėnesio rezultatas per pastarąjį dešimtmetį.

Kovą uoste augo visų krovinių, išskyrus biriuosius, krova. Pastarajame segmente neigiamą rezultatą, anot A. Vaitkaus, lėmė sumažėjusios grūdų krovos apimtys. Tai esą lėmė praėjusių metų derlius ir mažesnės kainos. Uosto vadovas išskyrė ir ankstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės politiką, kuri galėjo lemti, kad vis daugiau grūdų augintojų ir eksportuotojų renkasi ne geležinkelius, o autotransportą.

„Šį segmentą galima gerinti, tik galbūt reikia laiko. Buvusi geležinkelių vadovybė dirbo teisingai įmonės pelno atžvilgiu. Grūdovežiai būdavo išnuomojami, kur jie dirbdavo nežinau, nors ir kalbėdavomės, kad tarifas galėtų būti palankesnis vietiniams augintojams, jis būtų leidęs uždirbtų ir Uosto direkcijai. Man sakydavo, kodėl siūlau mažinti įmonės pelną. Dabartinė vadovybė į šį klausimą žiūri kur kas lanksčiau“, – sakė A. Vaitkus.

Pasak jo, augančią konteinerių krovą lėmė ir ženkliai augantys „Klaipėdos Smeltės“ rezultatai.

„Turime daugiau užkrautų, o ne tuščių konteinerių“, – sakė Uosto direkcijos vadovas.

Laivai toliau didėja

Nors krova uoste ir augo, į jį per pirmą ketvirtį atplaukė 1 608 laivai – 0,9 proc. arba 15 laivų mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

„Tai rodo, kad laivai ir toliau atplaukia vis didesni. Ir šiuo metu prie „Klaipėdos Smeltės“ krantinių stovi 48 metrų pločio ir 300 metrų ilgio laivas“, – sakė A. Vaitkus.

Jo paminėtas gigantas – tai į Klaipėdą iš Gdynės atplaukęs Maltoje registruotas „MSC Athens“.

Rinkliavų planas, anot A. Vaitkus, per ketvirtį viršytas 7 proc.

captcha
Įveskite aukščiau pateiktą tekstą:

2018-04-10

Vienas komentaras apie “Uoste – naujas lyderis”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda“ priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai“. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Herkaus Manto g. 36 – 6 kab.
Klaipėda, LT-92233
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt