Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-05-08 |
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Antradienį popiet prie Kruizinių laivų terminalo krantinės pakrikštytas dar pernai gruodžio pradžioje į Klaipėdą parplaukęs naujas Uosto direkcijos naftos produktų surinkimo ir narų laivas „Naras“.
Laivą pašventino Telšių vyskupas Kęstutis Kėvalas, o krikštamote tapo klaipėdietė Genutė Kalvaitienė, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos karjeros ir komunikacijos skyriaus vedėja.
Dar prieš ceremoniją „Atvirai Klaipėdai” ji sakė, jog nudžiugo sulaukusi Uosto direkcijos pasiūlymo tapti šio laivo krikštamote. Tai pirmasis jos „krikšto laivas”.
„Iš tiesų, čia kaip ir su vaiku, kai sulauki pasiūlymo tapti krikšto mama, atsisakyti negali. Aišku, pasižiūrėjau ir kokios formalios laiko krikštamotės teisės bei pareigos. Suteikiama teisė jame lankytis, plaukioti. Kadangi šis laivas yra specialios paskirties, tai akivaizdu, jog apsilankymus tektų derinti. Tačiau tikrai nesiruošiu trukdyti jam darbuotis”, – šypsojosi kalbėdama G. Kalvaitienė.
Tačiau laivo kapitonas Kęstutis Ketleris patikino, kad krikštamotė čia yra visada laukiama.
G. Kalvaitienė taip pat juokavo, kad tampant vaikų krikšto tėvais taip gauni neįkanojamą dovaną, o šiuo atveju ta kaina labai aiški.
Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus ceremonijos metu akcentavo, kad šis laivas pirmiausia skirtas žmogui.
Teigiama, kad šis laivas padės operatyviai atlikti povandeninius techninius darbus ir priežiūrą Klaipėdos uoste bei jo prieigose. Jame sumontuota narų valdymo stotis su barokamera, tad narai darbus saugiai galės atlikti net iki 50 metrų gylyje. Laivu taip pat galima rinkti išsiliejusius naftos produktus Klaipėdos uoste, šiukšles, plaukiojančias vandens paviršiuje. Laivapriekyje sumontuotas kranas, kuriuo galima šalinti povandeninius kliuvinius – nuskendusias padangas, inkarus, grandines ir kt.
Laivas „Naras“ pastatytas Estijoje, „Baltic Workboats AS“ laivų statykloje. Jo ilgis – 23,2, o plotis – 6 metrai. Maksimali grimzlė – 1,52 metro. Laivas gali išvystyti 11,5 mazgų greitį. Jis kainavo 2,895 mln. Eur.
Laive dirbs viena įgula, kurią sudarys kapitonas, mechanikas ir jūreivis-motoristas. Laive taip pat nuolat dirbs trys narai.
„Naro“ vardą laivui išrinko Uosto direkcijos darbuotojai.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”5″ images=”29774,29775,29776,29779,29780,29781,29782,29784,29785,29786,29787,29788,29789,29790,29791,29792,29793,29794,29795,29796,29797,29798,29799,29800,29801,29802,29772″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]
Parašykite komentarą