Kultūra

Prancūzų choreografo žvilgsnis į Lietuvos istoriją

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2018-06-06


Kitą savaitę, birželio 12- 13 dienomis Klaipėdos dramos teatre garsus Prancūzijos šiuolaikinio šokio choreografas Alban Richard kartu su šokio teatru „PADI DAPI Fish“ pristatys unikalią Lietuvos nepriklausomybės šimtmečiui skirtą premjerą „Pareiškiu – Brandir“. Šiame prancūzų ir lietuvių sukurtame šokio spektaklyje žiūrovai galės iš labai arti pažvelgti į individo ir kartu visos tautos siekį besąlygiškai būti savimi ir laikytis niekieno neprimestų nuostatų bei vertybių.

Tai – jau antrasis prancūzų šokėjų trupės bei šokio teatro „PADI DAPI Fish“ bendras darbas, kuris ne tik nagrinėja bendražmogiškąsias problemas, bet ir pažymi glaudų Prancūzijos ambasados, Prancūzų instituto Lietuvoje ir Klaipėdos miesto bendradarbiavimą.

Spektaklio repeticija
Savitas žvilgsnis į šalies istoriją ir tapatybę

„PADI DAPI Fish“ choreografė Agnija Šeiko pranešime spaudai sako, kad šis Lietuvos šimtmečiui skirtas šiuolaikinio šokio spektaklis įdomus vien tuo, kad jį kuria ne lietuvis. Nors prieš pradėdamas statyti spektaklį prancūzas daug domėjosi šalies istorija, skaitė literatūrą, o pro akis nepraslydo net lietuvių poetų kūriniai, jis savitai suvokia mūsų šalies istoriją bei tapatybę. Pats A. Richard stebisi, kaip Lietuva, patyrusi didžiulę priespaudą, išsaugojo savo tapatybę ir laisvę.

Vis dėlto kūrinyje gvildenama problematika, pasak kūrėjų, yra bendražmogiška. Kalbama apie žmogaus troškimą ir galimybes būti laisvam net ir sunkiausiomis aplinkybėmis.

Šokio spektaklyje laisvės tema bus pateikiama ypač šiuolaikiška – vedant paralelę tarp kūno ir valstybės. Kūnas, pasak A. Šeiko, tarsi taps struktūra, kurioje siekiama būti laisvam. Kadangi spektaklyje šokėjų kūno kalba bus ypač išraiškinga, žiūrovai bus kviečiami sėdėti arti šokėjų. „Kai spektaklyje nelieka ketvirtosios – žiūrovų – sienos, spektaklis būna labai paveikus“, – įsitikinusi ji.

Spektaklio metu skambės elektroninė muzika, taip pat pasirodys ir atlikėja Jurga Šeduikytė.

 Besiruošiant spektakliui – kūrybinės dirbtuvės

Pasiruošimas spektakliui „Pareiškiu – Brandir“ vyko keliais etapais. A. Richard studentams ir miestiečiams surengė dviejų savaičių trukmės kūrybines dirbtuves, kurių dėka pavyko išgvildenti šokio spektaklio idėją.

Pats choreografas įsitikinęs, kad tokie kūrybiniai projektai, kuriuose kartu su profesionaliais šokėjais dalyvavo ir mėgėjai, teikia dvejopą naudą: padeda suburti bendruomenę bei suteikia naujų patirčių šokėjams. „Dar prieš pradedant statyti spektaklį kartu su choreografe Agnija Šeiko galvojome, kaip įgyvendinti idėją. Taigi nusprendėme suburti šokėjus iš Lietuvos ir Prancūzijos, kurie kartu dirbo, ieškojo, eksperimentavo, bandė atrasti vieni kitus. O kad jie jaustųsi laisviau, netgi sukūrėme naktinio klubo atmosferą“, – apie pirmąjį spektaklio kūrimo etapą pasakojo choreografas.

Prancūzų instituto direktoriaus Jean-Marie Sani ir choreografė A. Šeiko, organizatorių nuotr.

A. Richard įsitikinęs, kad bendruomenę buriantys projektai tik parodo, kaip žmonės yra išsiilgę būti kartu. „Priklausyti bendruomenei yra labai įdomu, nes tai suteikia naujų patirčių, kuria ryšius tarp skirtingų, nepažįstamų žmonių. Na, o šokis padeda labiau pažinti savo kūną, pamilti jį“, – įsitikinęs jis.

Pirmiesiems žiūrovams – nemokamai

Šokio spektaklis „Pareiškiu – Brandir“ puikus įvairių institucijų sklandaus bendradarbiavimo pavyzdys. Projektą finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė, Prancūzijos ambasada, Prancūzų institutas Lietuvoje, Lietuvos kultūros taryba, „PADI DAPI Fish“. Patalpas repeticijoms bei spektaklio rodymui nemokamai suteikė Klaipėdos universitetas ir Klaipėdos dramos teatras.

Pasak Prancūzų instituto direktoriaus Jean-Marie Sani, tai yra ,,Prancūzijos ir Lietuvos ,,atrastas laikas‘‘ Europoje‘‘, vienas iš keturių pagrindinių projektų, kuriuo bus paminėtas prancūzų indėlis į šiuolaikinės Lietuvos šimtmečio paminėjimą. Šie keturi laikotarpiai yra tarsi raktas, kuriuo  Lietuva per kultūrą išsaugojo savo  identitetą, išlikdama stipri, nežiūrint į viso šimtmečio įvykius, išsaugodama savo šaknis. Kiti trys prancūzų programos laikotarpiai yra: ,,Simbolizmo laikotarpis ir Čiurlionis, paroda Orsay muziejuje Paryžiuje‘‘, ,,Paryžiaus mokyklos ir Litvakų laikotarpis, Raphael Chwoles portretų paroda, ,,Mes žiūrime į juos, jie žvelgia į mus‘‘, Vilniaus Gaono žydų muziejuje‘‘, ,,Pokario laikotarpis Antano Sutkaus akimis, Nacionalinėeje dailės galerijoje Vilniuje‘‘, – teigė instituto vadovas..

Birželio 13-ąją vyksianti spektaklio premjera miestiečiams bus nemokama, tad žiūrovai jau dabar gali užsiregistruoti interneto svetainėje www.klaipeda.lt skiltyje „Skelbimai“ ir prieš spektaklį Klaipėdos dramos teatre atsiimti savo bilietus.

 


2018-06-06

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt