P0

Miestas, Svarbu

Išvados dėl taršos – ankstyvos? (3)

Avatar

Martynas Vainorius
2018-06-19


Vitės kvartalo gyventojai socialiniuose tinkluose dalinasi “on line” režimu matomais, uosto patvoryje, Švyturio gatvėje stovinčios mobilios oro taršos matavimo stotelės duomenimis ir skelbia, jog ji fiksuoja kelis kartus didesnę nei leistina taršą kietosiomis dalelėmis.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tačiau šią stotelę į Klaipėdą atsiuntusios Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) Mėginių ėmimo ir operatyvinių matavimų skyriaus vedėjas Juozas Molis ragina neskubėti daryti išvadų. Jos, anot specialisto, turėtų būti aiškios liepą. Po duomenų analizės esą bus galima identifikuoti ir galimus taršos šaltinius.

Gyventojams kelia nerimą

Matavimo stotelės duomenys rodo, kad “Klasco” kraunama geležies rūda ir kiti biesai viršija taršos ribą daugiau negu du kartus. 100 metrų iki daugiabučių ir Vitės mokyklos”, – socialiniame tinkle “Facebook” su matavimo duomenų nuotrauka skelbė Švyturio gatvės gyventojas Linas Andronovas. 

Kiek vėliau jis pranešė, kad “taršos kietosiomis dalelėmis lygis vis kyla, jau pasiekė 128. (Riba – 40-50)”. 

Pasak vyro,  po iškviestos policijos vizito tarša sumažėjo iki leistinos normos – 35, o buvo jau pasiekusi 200.

Rezultatai – po mėnesio

Pasak AAA Mėginių ėmimo ir operatyvinių matavimų skyriaus vedėjo Juozo Molio, reaguojant į aktyvių gyventojų prašymus ir Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento kreipimąsi atsiųsta mobili oro taršos matavimo stotelė atlieka tokias pat funkcijas kaip ir stacionarios, stovinčios Bangų gatvėje ir Šilutės plente.

“Gyventojai galvoja, kad mes ką nors slepiame ar sukčiaujame, tad jiems buvo suteikta galimybė prisijungti ir stebėti gyvai matavimus, nes matyti praėjusių parų duomenis nėra galimybės. Dabar jie patys gali kaupti duomenis ir galės juos vėliau lyginti su galutiniais rezultatais. Visgi negalima teigti, kad yra tarša – reikia suprasti normas, įsigilinti į jas. Yra valandiniai, paros ir kitokie vidurkiai. Galutiniai rezultatai bus aiškūs po 3-4 savaičių. Pernai irgi vyko tokie matavimai. Tuo metu dar nedirbau, bet jei gerai prisimenu, tada jokios taršos nebuvo nustatyta”, – sakė J. Molis.

Pasak jo, galutinius tyrimų rezultatus vertins ir oro taršos specialistai, kurie atsižvelgs ir į vyravusius vėjus, kritulius ir kitus parametrus.

“Jei, pavyzdžiui, bus vyravę vakarų krypties vėjai, tai akivaizdu, kad tarša bus iš uosto, juk stotelė prie pat jo tvoros ir niekas jau čia negali beįsiterpti”, – apie tai, ar įmanoma nustatyti konkretų taršos šaltinį sakė specialistas.

Veikia ir politikė

Jau pasirodžius šiai publikacijai miesto Tarybos narė Nina Puteikienė informavo, jog paskambino bendruoju pagalbos telefonu ir paprašė, kad Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (“Klasco”) veikla būtų sustabdyta.

“Bendrasis pagalbos centras perdavė žinią policijai ir Aplinkos apsaugos agentūrai. Laukiam skubių veiksmų, nes tarša kietosiomis dalelėmis šiuo metu viršijama 5 kartus!!! Kietųjų dalelių norma negali viršyti 40 µg/m³ ribinės vertės. Dabar matavimo stotelė fiksuoja 200 µg/m³”, – rašė N. Puteikienė.

Anot jos, “pagaliau pavyko gauti neginčijamus taršos įrodymus, kurie turi priversti keisti KLASCO veiklą: nepažeidinėti įstatymų, nevystyti verslo gyventojų sveikatos sąskaita, o KVJUD reikalauti iš uosto teritorijos nuomininkų socialiai atsakingo verslo”.

Įžvelgia politines dulkes

“Klasco” vadovas Audrius Pauža teigė, jog įmonė nesulaukė jokio pranešimo apie kreipimąsi į policiją ir kokių nors jos nurodymų.

Pasak jo, krovos terminalo viršininkas matė įvažiuojant ir išvažiuojant policininkus, bet jie įmonėje esą lankosi dažnai ir dėl įvairių priežasčių, koks buvo šio vizito tikslas – nežinoma.

“Nereikėtų politinių dulkių maišyti su kitomis miesto dulkėmis”, – sakė A. Pauža.


2018-06-19

3 komentarai “Išvados dėl taršos – ankstyvos?”

  1. Jei mūsų institucijos neįgalios padėti žmonėms, siūlau kreiptis į žmogaus teisių teismą.

  2. Aš ne klaipėdietis negaliu nuvažiuoti ir pažiūrėti, bet iš nuotraukos atrodo, kad stotelė pastatyta už medžių.

  3. Susisiekimo ministerijos atsakymo į siūlymą investuoti į naujas kiekvienos taršios įmonės teritorijoje ir šalia jos statomas taršos stebėjimo stoteles bei sujungti jas su jau esamomis į bendrą online sistemą, prieinamą kiekvienam klaipėdiečiui jo mobiliuoju telefonu, ištrauka:
    Uosto direkcijos nuomone, taršos stebėjimo stotelių uoste sujungimas į vieningą sistemą nėra tinkamas būdas oro taršos situacijai spręsti, nes uosto naudotojų turimi matavimo įrenginiai nėra skirti oro kokybės parametrams vertinti ir jie funkcionuoja kaip prevencinės priemonės. Be to, ši informacija nėra viešo naudojimo, ji specifinė ir visuomenė gali tinkamai jos nesuprasti. Uosto naudotojų monitoringų duomenys teikiami Aplinkos apsaugos agentūrai.

    Suprask, kažkas stovi, kažką matuoja, bet ne taršą. Nors vadinama tai taršos prevencija. O ir tai, ką išmatuoja, ne kiekvienam Linui suprasti:)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt