Unikaliais laiveliais norėtų plaukioti plačiau

Svarbu, Transportas

Jau porą mėnesių Dangės upėje unikalų elektrinį laivelį pasiplaukiojimams nuomojančios UAB „Popa LT” vadovas, klaipėdietis Tomas Vėlius norėtų plaukimų maršrutą pratęsti iki Klaipėdos universiteto Botanikos sodo.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Olegas Mariničius tikina labai palankiai žiūrintis į tokią iniciatyvą, tačiau verslininkams reikia gauti Lietuvos transporto saugos administracijos išaiškinimą, kaip traktuojama tokia neįprasta transporto priemonė. Jei ji visgi būtų laikoma varikliniu vandens transportu, tai jis gali plaukti tik oficialiais vidaus vandens keliais. Dangės upėje toks ruožas yra tik iki Liepų gatvės tilto.

„Yra planai ateityje pratęsti vandens kelią ir iki Botanikos sodo”, – sakė O. Mariničius.

Martyno Vainoriaus nuotr.

T. Vėlius „Atvirai Klaipėdai” teigė, kad į Lietuvos transporto saugos administraciją išaiškinimo kreipsis jau artimiausiu metu. Verslininko teigimu, įmonė kol kas turi tik vieną tokią transporto priemonę, vadinamą „PoPa Boat“, tačiau jau artimiausiu metu ketinama pasigaminti ir antrą.

„Dangės upėje paslaugas teikiame jau porą mėnesių. Esama paklausa tenkina, tačiau norisi, kad klientai galėtų plaukti toliau. Laivas po vieno pakrovimo gali plaukti iki 8 valandų, tačiau nuomojame maksimaliam 4 valandų terminui. Vienos valandos palaukimo kaina – 20 eurų”, – pasakojo T. Vėlius.

Pasak jo, įmonė kaip startuolis turi planų plėstis pasauliniu mastu. Jo vizijoje – tokių laivelių nuoma panašiu kaip „City Bee” automobilių principu.

„Išsinuomoji mobiliuoju telefonu, nuplauki upe, kur tau reikia išvengdamas transporto spūsčių, prisišvartuoji, palieki ir eini”, – apie viziją sakė verslininkas.

Apie jo kūrinį pirmą kartą buvo pranešta pernai vasarą. Pranešime teigta, kad T. Vėlius jį savo rankomis sukonstravo vienoje iš miesto garažų bendrijų.

„Pasaulis juda aiškia linkme – ekologiško transporto link, greitai didesnė dalis automobilių bus varomi elektra, o apie vandens transportą kalbama mažiau. Taip ir gimė idėja sukurti šį laivelį, ja patikėjo mano dėdė ir krikšto tėvas Žilvinas Giga, kuris ir sutiko man padėti įgyvendinti šį projektą nuo pat pradžių, visapusiškai rėmė. Turėjau aiškią viziją, tačiau nė trupinėlio patirties darant ką nors panašaus, todėl teko daug mokytis: kaip iš stiklo pluošto gaminti korpusą, kaip išgauti formas, tvirtinti detales. Klausiau patarimų žmonių, kurių darbas susijęs su laivais, žiūrėjau pamokas internete. Gamybos procesas buvo sunkus, ne kartą jaučiausi atsidūręs aklavietėje, tačiau didžiulis noras ir artimųjų palaikymas suteikė jėgų susidoroti su iššūkiais, kurie atrodė neišsprendžiami“, – tada pasakojo T. Vėlius.

„PoPa Boat” jis vadino „valtimi, tik uždengta permatomu stogu, kurios nereikia irkluoti, ar vandens dviračiu, kurio nereikia minti”.

Laivelio viduje yra įrengti minkšti krėslai 5 asmenims, iš organinio stiklo pagamintas stogas apsaugo nuo vėjo ar lietaus, bet neatima galimybės gėrėtis aplinka. Teigiama, kad elektros variklis yra mažos galios, tad laivelis yra lėtaeigis, tačiau manevringas.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Transporto saugos administracija nepagrįstai nuskriaudė „Gargždų geležinkelį“

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) išplėstinė teisėjų kolegija išnagrinėjo bylą dėl Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) sprendimo, kuriuo nuspręsta UAB ...
2024-03-20
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Vandens autobusai - projektas su keturiomis jį „valdančiomis rankomis”

„Jeigu būtų taip paprasta, tokie laivai plaukiotų ir Vilniuje, ir Panevėžyje ir kituose miestuose, – kalbėjo VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Pateikta kelio į Šiaurinį ragą rekonstrukcijos vizija

Jeigu bus įgyvendinti viešinami projektiniai pasiūlymai, nebeliks galimybės dabartiniu keliu automobiliais pasiekti Senosios Smiltynės perkėlos: privažiavimas prie jos projektuojamas šalia ...
2024-01-09
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This