Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-07-05 |
Klaipėdos miesto savivaldybė ketvirtadienį pristatė atnaujintą uostamiesčio ženklą.
„Pastarąjį kartą ženklą atnaujinom daugiau nei prieš dešimtmetį. Atėjo laikas miestiečiams bei visos šalies gyventojams ir partneriams ar turistams iš užsienio pristatyti Klaipėdą kitokią – atsinaujinusią, sparčiais žingsniais judančią į priekį visose srityse“, – pranešime cituojama Savivaldybės administracijos Informavimo ir e. paslaugų skyriaus vedėja Vilija Venckutė-Palaitienė.
Prekės ženklą sukūrė UAB „Alora“, savivaldybei jis atsiėjo 6655 Eur.
Pasak naujojo ženklo autorių, miesto įvaizdį labiausiai reprezentuoja jis pats – patogumas gyventi, viešoji infrastruktūra ir paslaugos, saugumas, gyventojų svetingumas, gamtinės bei klimato sąlygos. Idealiausia, kai visos šios objektyvios sąlygos turi vieną bendrą vardiklį. Neabejotina, Klaipėdos išskirtinumas yra jūra. Jos įtaka esą jaučiama visuose miesto gyvenimo audiniuose – versle, kultūroje, laisvalaikyje.
Autorių teigimu, Klaipėdos ženklo koncepcijoje svarbiausią vaidmenį vaidina atspindys, kaip unikalus miesto identiteto vaizdinys, nes tai yra vienintelis Lietuvos didmiestis, turintis horizontą su atspindžiu. Tai įmanoma patirti tik prie jūros. Todėl ženklas – tai miestas ir jo atspindys jūros vandenyje.
Du vienodi atspindžio elementai vizualiai atspindi Klaipėdos ambiciją tapti „mėlynojo standarto“ miestu, taip pat reiškia augimą, progresiją, gyvybingumą. Miestas šiame ženkle yra nuolatiniame judesyje. Ženklą sudaro stilizuota „K“ raidė. Jos apatinė dalis yra viršutinės dalies atspindys. Raidė simbolizuoja 3 segmentus: miestą, jūrą, inkarą.
Anot ženklo kūrėjų, atspindys, kaip unikalus Klaipėdos identiteto vaizdinys, kildinamas iš jūros. Ši, savo ruožtu, yra siejama su plačiomis galimybės verslui, įkvėpimo šaltiniu menui ir kultūrai, laisvės pojūčiu šiuolaikiškam žmogui. Klaipėda vadinama įkvėpta laisvės ir kviečiančia šia galimybe pasinaudoti savo svečius.
Teigiama, kad strategijos „Klaipėda 2030” rengimo procesas parodė, kad miesto bendruomenė Klaipėdą labiausiai sieja būtent su laisvės vertybe. Tad Klaipėdos ženklo koncepcijoje siūlomas šūkis – „įkvėpta laisvės“. Angliška šūkio versija – „inspired by freedom“.
„Įkvėpta“, nes „Klaipėda“. Antrasis dėmuo gali būti pats įvairiausias ir keičiamas priklausomai nuo konteksto, pavyzdžiui, „įkvėpta jūros“, „įkvėpta džiazo“, „įkvėpta spalvų“, – aiškinama pranešime.
Klaipėdos ženklo spalvinėje gamoje naudojamos šaltos, sodrios mėlynos spalvos ir šviesių, šiltų spalvų kontrastas. Tai esą energingas, pavasarinę energiją simbolizuojantis derinys. Mėlyna spalva laikoma išskirtine, marinistine, pabrėžiančia Klaipėdos miesto „mėlynosios ekonomikos“ ambiciją, geografinę padėtį ir jūrinį identitetą.
Kartu sukurtas informacinis vaizdo filmukas bei animuota ženklo versija.
„Nors naujojo ženklo šeimininkė yra Klaipėdos miesto savivaldybė, tačiau norime akcentuoti, kad jis priklauso visiems. Skatiname ir skatinsime jį savo komunikacijoje naudoti visus miestiečius, įstaigas bei bendroves. O galimybės labai plačios – nuo parašo elektroniniame laiške iki nuotraukos kampo „Facebook“ ar firminių suvenyrų“, – teigia V. Venckutė-Palaitienė.
Taip pat ženklą galima naudoti ant vizitinių kortelių, stendų, kitos reprezentacinės medžiagos. Jį galima atsisiųsti iš uostamiesčio savivaldybės interneto svetainės.
Ankstesnysis Klaipėdos ženklas su šūkiu „Laisvu stiliumi“ buvo pristatytas 2005-aisiais. Jis kalbėjo apie miestą, suteikiantį pasirinkimo laisvę, galimybę improvizuoti ir kurti. Klaipėda yra miestas, kuriame atsiveria plati galimybių skalė – nuo smagių netikėtumų, pramogų iki kryptingai siekiamų tikslų.
Parašykite komentarą