Savivaldybės orkestras groja tikrai ne tai, ko paklausyti susirinkome

Nuomonės

Renaldas Kulikauskas, Klaipėdos bendruomenių asociacijos pirmininkas
2018-07-12

Komentarų: 0

Kamilė Sakalauskaitė, viena aktyvi klaipėdietė, paskaitė viešoje erdvėje apie vykstantį trilerį su Atgimimo aikštės projektu, ir prisėdusi „Facebook’e” sukalė postą. Apie tai, kad naujasis, mums 3,3 mln EUR kainuosiantis projektas su parkingu po mėnulio stogu, patvirtintas pažeidžiant dar 2015 metais specialistų ir visuomenės (per 500 žmonių) išrinktu ir pačių savivaldos Tarybos narių patvirtintu projektu, kuriame aiškiai buvo pasakyta: tvarkom kas virš, po žeme nesikasam.

Apie tai, kad pats veidrodžio/mėnulio projektas, kaip ir istorijoje su naujuoju Klaipėdos miesto ženklu, kvepia plagiatu. Apie tai, kad Darnaus judumo plano, su kurio idėjomis niekaip nedera parkingas pačioje istorinės Klaipėdos miesto dalies centre, įgyvendinimas kainuos mums 84 400 EUR.

Šaunu, kad jauni ir aktyvūs įsitraukia į miesto sprendimų priėmėjų veiksmų vertinimą. Drąsiau!

Tik va noriu patikslinti, kad Darnaus judumo plano įgyvendinimas mums kainuos bent 118 kartų daugiau.

Klaipėdos miesto savivaldybės 2018-2020 m. strateginio veiklos plano programų lėšų suvestinėje nurodyti tokie Darnaus judumo plano parengimo kaštai: per 2017-2018 – 109 800 EUR. Bet čia tik strategijos sugalvojimo, surašymo ir pristatymo visuomenei kaina.

Mėlynojo proveržio strategijos, kitaip vadinamos Klaipėda 2030, veiksmų plano biudžeto ataskaitoje pateikta, kad iki 2030 m. Darnaus judumo strategijoje numatyti ir šių metų pavasarį Klaipėdos miesto taryboje patvirtinti veiksmai miestui kainuos 100 000 000 EUR. Kam skaičiukai painiojasi, patikslinsiu – šimtą milijonų EUR. Pavadinta ši numatomų išlaidų grupė taip: Didinti miesto transporto rūšių integralumą, įgyvendinant priemones, numatytas Klaipėdos miesto darnaus judumo plane.

Iš Darnaus judumo plano pristatymo medžiagos:

Pasaulinė geroji praktika rodo, kad vienas iš sėkmingiausių būdų gerinti aplinką istorinėje miestų aplinkoje yra patrauklių viešųjų erdvių, aikščių, parkų, skverų kūrimas bei pėsčiųjų zonų plėtra. Nors Klaipėdos miesto centre viešosios erdvės yra atnaujintos arba atnaujinamos, akivaizdžiai trūksta pėsčiųjų zonų. Didžioji senamiesčio dalis ir gatvių atkarpos Naujamiestyje galėtų būti skiriamos pėstiesiems ir dviratininkams, visiškai uždaromas automobilių eismas. Bendros erdvės (shared space) ir sumažinto eismo zonos galėtų būti kuriamos kiemuose ir šalutinėse gatvelėse. Pėsčiųjų zonų plėtra reiškia automobilių eismo, statymo aikštelių vietų mažinimą ar draudimą. Šis pokytis nors ir duoda ilgalaikę naudą istorinio centro erdvių kokybei, iš pradžių visuomenės gali būti priimamas neigiamai. Todėl pėsčiųjų zonos turi būti plečiamos palaipsniui, informuojant, konsultuojantis ir įtraukiant visuomenę.

Ir dar:

Automobilių aikštelės. Siekiant užtikrinti patogų atvykimą į centrą, aplink istorinę miesto dalį įrengiamas mokamų automobilių aikštelių tinklas, organizuojamas išmaniosiomis technologijomis. Į centrą atvykę miestiečiai ar turistai automobilius palieka automobilių aikštelėse ir toliau juda pėsčiomis arba viešuoju transportu.

Komentaras: miesto istorinės dalies vizualinės apsaugos pozonio ribos apima teritoriją rytuose – Danės šiaurine krantine iki Mokyklos gatvės atkarpos; šiaurėje – Mokyklos g., pereinant į Priestočio g. iki geležinkelio stoties; nuo šiaurinės teritorijos ribos vietos ties vakarine namo Geležinkelio g. 2a puse į šiaurę viduriu kvartalo tarp L.Giros ir Kretingos gatvių iki Įgulos g. ir toliau į šiaurę iki Šiaurės prospekto, jo pietine puse iki Herkaus Manto g., jos rytine puse iki Pušyno g., toliau – Pušyno g. šiaurine puse į vakarus per uosto teritoriją iki Kuršių marių; vakaruose – Kuršių marių šiaurės rytiniu krantu iki vertybės šiaurės vakarinio taško.

Kad būtų lengviau susigaudyti – žemėlapis.

Na, niekaip ši aikštelė po Atgimimo aikšte netelpa į „aplink istorinę miesto dalį”. Ji taptų labiau jos bamba.

Kompanijų „Urbanistika” ir SWECO rengtame Klaipėdos miesto teritorijos bendrojo plano SPAV (strateginis pasekmių aplinkai vertinimo) ataskaitoje teigiama:

Senamiesčio teritorijos ir piliavietės susisiekimo humanizavimas, mažinant įprastiniu kuru varomų automobilių panaudojimą. Senamiesčio žiedo formavimas pastatant Bastionų tiltąą formuojant nepertraukiamą antžeminę erdvę iki piliavietės teritorijos (perkėlus transporto eismą į skirtingą lygį ties Žvejų gatve). Ribotas automobilių stovėjimo aikštelių aplink senamiesčio žiedą formavimas pagal priimtus „Klaipėdos miesto darnaus judumo plano“ principus.

 Klausimas, ar teiginyje „ribotas automobilių stovėjimo aikštelių aplink senamiesčio žiedą formavimas” minimas „žiedas” netapo per mažas ir neįsirėžė per mėsą į senamiesčio kaulą?

Žinot, prisėdau norėdamas pakomentuoti tik plano kainos klausimą, bet kai įsibėgėjęs peržiūrėjau ne tik biudžetą, bet ir Bendrojo plano, ir Darnaus judumo plano sprendinius ir surašęs tai, kas atrodė svarbiausia šia tema, į vieną vietą, perskaičiau, iškilo vaizdinys orkestro (Savivaldybės), grojančio jam už bilietus sumokėjusiems žiūrovams (mums, klaipėdiečiams). Grojančio tikrai ne tai, ko paklausyti susirinkome.

Orkestro smuikas griežia klasiką, trimitas ardosi džiazo ritmu, o dirigentas visai išėjo parūkyti. Dirigentas – meras? Nemanau, jis žmogus užsiėmęs, gal net nepaskaitė tų 262 psl. Bendrojo plano SPAV’o ir 85 psl. Darnaus judumo plano medžiagos, gal jam kokia trumpą ir gražią prezentaciją, kurioje detalės ėmė ir pasimetė, padarė.

Spėju, dirigentas turėtų būti Urbanistinės plėtros departamento vadas. Jo pavaldume ir Architektūros bei miesto planavimo skyrius, ir Urbanistikos bei Paveldosaugos skyrius. O ką dirigentas gali? Sėdi sau, žiuri, kaip tas orkestras grybą pjauna, ir duodi per nagus tam, kas ne pagal miestiečių užsakytas, jiems labiausiai patinkančias natas groja.

Kastyti Macijauskai (čia urbanistinės plėtros departamento direktorius), grįžkit iš rūkomojo ir tvarkykite orkestrą! O tai jau trečdalis salės žiūrovų į kitus tolimus renginius neapsikentę išėjo…

Pabaigdamas noriu pasidžiaugti ne tik kad jaunimas dirba, jog būtų viešai, skaidriai ir atskaitingai. Paskutinėje Išplėstinėje Danės-Pajūrio seniūnaičių sueigoje Klaipėdos miesto seniūnaičiai nubalsavo už kreipimąsi į Tarybos narius, kuriame prašo pripažinti negaliojančiu 2016 m. rugpjūčio 12 d. Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino paskelbtą įsakymą Nr. AD1-2465 DĖL STATINIO PROJEKTAVIMO UŽDUOTIES PATVIRTINIMO, dėl prie jo pridedamo priedo – Atgimimo aikštės Danės ir Herkaus Manto gatvių sankirtoje, Klaipėdoje, statybos statinio projektavimo užduoties (techninės užduoties) – sąlygų neatitikimo 2016 metais patvirtintam Klaipėdos miesto tarybos sprendimui nestatyti požeminės automobilių stovėjimo aikštelės ir stabdyti Atgimimo aikštės atnaujinimo projekto vykdymą.

Dar jie prašo Klaipėdos miesto tarybos narius iš naujo peržiūrėti Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino įsakymo ir jo priedo pagrindu vykdomo požeminės automobilių stovėjimo aikštelės statymo sprendimo priėmimo aplinkybes ir paskelbti šio proceso teisėtumo bei atitikimo skaidrumo standartams išsamų vertinimą atsakant į šį kreipimąsi raštu ir paviešinant pilną atlikto vertinimo medžiagą Klaipėdos savivaldybės tinklalapio naujienų skiltyje bei išsaugant tinklapio archyve.

Laukiam, tikimės. Gal su visais išdiskutavus rytoj mes daugumos pareiškusių nuomonę valia nuspręsime, kad reikia mums to parkingo. Bet tai turi būti daroma laikantis skaidrumo ir dialogo su visuomene principo.

Juokingiausia, kad tada teks mesti dar šiais metais patvirtintą Darnaus judumo planą šiukšliadėžėn ir pareikalauti grąžinti pinigus iš jį rengusiųjų.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Mums rašo

Vandenilio gamyba Klaipėdoje: vandens nepavogs, miesto nesusprogdins

Kilus šaršalui dėl vandenilio gamybos ir užpylimo punkto plėtros Klaipėdos uosto teritorijoje, pateikiu trumpą santrauką atlikto poveikio aplinkai vertinimo, kad ...
2024-03-17
Skaityti daugiau

Miestas

Sulaukta penkių pasiūlymų Atgimimo aikštei rekonstruoti

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog ketvirtadienį atplėšti vokai su pasiūlymais konkursui dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos su požeminės automobilių saugyklos įrengimu: gauti ...
2024-03-07
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Savivaldybė galės tęsti Atgimimo aikštės rekonstrukcijos konkursą

Klaipėdos apygardos teismas atmetė ir dar vienos statybos bendrovės ieškinį dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos konkurso. Prieš porą savaičių šis teismas ...
2024-02-28
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This