P0

Mums rašo

Kreipimasis į premjerą dėl problemų pietinėje Klaipėdos miesto dalyje (1)

Atvira Klaipėda

Tadas Baltuonis, INSB "Smeltė" bendruomenės pirmininkas
2018-08-13


Pietinės Klaipėdos miesto dalies INSB “Smeltė” bendruomenė, gavusi informaciją, kad šiandien bus svarstomi klausimai susiję su uosto plėtra, nori išreikšti susirūpinimą ir abejones Klaipėdos miestą valdančiais pareigūnais ir atsakingomis institucijomis.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Kilus gyventojų nepasitenkinimui dėl jų sveikatos šiaurinėje miesto dalyje, aktyviai pradėjo savo aktualijomis dalintis ir pietinės miesto dalies gyventojai. Išgirdus Klaipėdos miesto mero pasisakymus perkelti kenksmingus krovinius į krovos kompanijas, esančias pietinėje miesto dalyje, gyventojai yra išsigandę, nes pietinėje miesto dalyje yra neišspręstos problemos:

1. Laisvojoje ekonominėje zonoje taršiomis įmonėmis, pirmoje vietoje “Fortum Klaipėda” termofikacine elektrine, kitomis įmonėmis, dėl kurių pietinėje miesto dalyje sklinda „saldus kvapas“. Atstumas iki gyventojų vos 1 km.

2. Dumpiuose įsikūrę: “Klaipėdos vanduo” su nuotekų valymo įrengimais ir Klaipėdos regioninis sąvartynas su rūšiavimo centru ir šiukšlių kalnu bei jų pašaliniais veiksniais, dėl kurių kenčia gyventojai. Atstumas 2 km.

3. Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, kuris persipynęs su gyvenamaisiais kvartalais, kur gyventojus nuo kenksmingos ir triukšmingos aplinkos skiria tik tvoros, visa eilė įmonių, kurios vykdo kenksmingą veiklą gyventojų atžvilgiu: “Grigeo Klaipėdos kartonas” – smarvė, “Bega” – dulkės, oro tarša ir triukšmas, “Klaipėdos Smeltė” – dulkės ir triukšmas, Birių krovinių terminalas – dulkės, “Kuusamet” – dulkės ir triukšmas, “Kaminera” – dulkės, oro tarša, triukšmas, vibracija, sprogimo ir gaisro pavojus, intensyvus eismas, Klaipėdos konteinerių terminalas – dulkės, oro tarša triukšmas, vibracija ir eismas, Vakarų laivų gamykla ir jos vidinės įmonės – dulkės, oro tarša, triukšmas, vibracija, sprogimo ir gaisro pavojus, eismas, “Klasco” naujasis terminalas – dulkės, oro tarša.

4. “Lietuvos geležinkeliai” – geležinkelio eismas vykdomas per visą miesto teritoriją, tačiau tai aktualiausia problema pietinės miesto dalies gyventojams dėl triukšmo vibracijos ir nuolat uždaromų kelių. Eismas organizuojamas iki “Draugystės” geležinkelio stoties, tada iš ten vagonai paskirstomi į aukščiau išvardintas uosto įmones. Mieste, kur geležinkelio eismas vyksta praktiškai 50 m ir mažesniu atstumu nuo gyvenamųjų namų, niekur nėra įrengta garsą ir vibraciją slopinančių sienelių. Artimiausiu metu ir neplanuoja, nors eismą intensyvina nuolatos.

Gyventojai buriasi į įvairias bendruomenes ir nori spręsti juos kamuojančias problemas su atsakingomis institucijomis. Tačiau susiduria su šiomis problemomis:

1. Klaipėdos miesto savivaldybė ir tokios įmonės, kaip Klaipėdos valstybinis jūrų uostas bei “Lietuvos geležinkeliai”, kurie deklaruoja socialinę atsakomybę, kratosi ir „pirštais“ rodo vieni į kitus arba argumentuoja, kad tai nėra numatyta, neturi tam priemonių. O gyventojai lieka neapsaugoti ir toliau kenčia nuo juos kamuojamų triukšmų, smarvių, dulkių, vibracijų bei perkrautų gatvių.

2. Kontroliuojančios įmonės, kurios pavaldžios Aplinkos apsaugos ministerijai, Sveikatos apsaugos ministerijai, vykdo planinius „neefektyvius“ patikrinimus, o  jų metu nenustato jokių pažeidimų. Kitu atveju kada jie reaguoja, tai yra skundo pagrindas. Tačiau kai reikia suorganizuoti kad atvyktų ir užfiksuotų pažeidimus, praneša, kad nedarbo metu to nedaro, tam reikia iš anksto pasiruošti ir kelia kitokius sudėtingus barjerus, dėl ko gyventojai lieka neapsaugoti ir toliau kenčia nuo juos kamuojamų triukšmų, smarvių, dulkių, vibracijų bei perkrautų gatvių.

3. Vakarų regiono spauda ir televizija (išskyrus “Atvira Klaipėda”) taip pat kažkodėl lieka nuošalyje nuo miestiečius kamuojančių problemų dėl gyventojams nesuprantamų priežasčių. Tuo tarpu su džiaugsmu praneša, kad, pavyzdžiui, išaugo uosto krovos kompanijų perkraunamų krovinių kiekiai ir tų įmonių pelnai.

4. Kreiptis į pačias įmones, kurios kenkia gyventojams, beprasmiška, nes jos rodo į sutartis su KVJUD, reikalavimus aplinkos veiksnių rizikai valdyti, kur numatytos absurdiškos priemonės ir atsako: “mes jų nepažeidžiame, o jeigu jums, gyventojai, netinka mūsų veikla, visada galite išsikraustyti”.

Klausimai:

1. Kodėl KVJUD, kaip teritorijos nuomotojas ,visiškai neprisiima atsakomybės dėl nuomininkų, kurie vykdo veiklą, atsakomybės?

2. Kodėl kontroliuojančios institucijos, tarp jų ir policija (kurią turime kviesti nedarbo valandomis), negali užtikrinti ramybės poilsio valandomis?

3. Kodėl sistema padaryta tokia kebli, kad realiai neįmanoma paveikti kenksmingą veiklą vykdančių įmonių. Paprašykite išaiškins, kad nėra mechanizmo, kad įmonės veiklą dėl kenksmingų padarinių gyventojams kuri nors institucija galėtų sustabdyti.

4. Kaip įpareigoti Klaipėdos miesto savivaldybę ir jos administraciją reaguoti į miestą kamuojančias problemas?

Siūlymai:

1. Išduodant leidimus įmonių veiklai vykdyti, realiai įvertinti ir iš karto įpareigoti įmones įrengti „online“ monitoringo sistemas, kurios būtų prižiūrimos kontroliuojančių institucijų, bei gyventojai visada galėtų prisijungti ir tai taip pat įvertinti, kad būtų išvengiama subjektyvumo. Numatyti kitas realiai veikiančias priemones,  kurios užkirstų kelią gyventojų sveikatos žalojimui.

2. Įmonės, kurios dabar vykdo kenksmingą veiklą gyventojų atžvilgiu, kuo skubiau privaloma tvarka įpareigoti įsigyti stacionarias „online“ monitoringo sistemas nuo triukšmo, taršos, vibracijos ir įrengti prie gyvenamųjų teritorijų visame mieste bei perduoti jų kontrolę jas kontroliuojančioms institucijoms su galimybe prisijungti ir stebėti patiems gyventojams.

3. Pakeisti teisės aktus ir nustoti vadovautis „skundų“ pagrindu, atsakingos institucijos privalo atlikinėti neplaninius patikrinimus, turėti galimybę reaguoti 24/7. Peržiūrėti baudų dydžius, kad jie būtų veiksmingi žalą darančioms įmonėms. Turi bausti ne darbų vadovą, o įmonę, vykdančią veiklą (panašiai kaip su asmens duomenų pažeidimais).

4. Tokios įmonės, kaip KVJUD, LG, turi dabar peržiūrėti labiausiai kenksmingas ir pažeidžiamas vietas ir nedelsiant šiais metais numatyti į biudžetus kas 2019 metais bus pakeista gyventojų gerovei užtikrinti.

Lauksime atsakymo po šiandien vyksiančio posėdžio dėl Klaipėdos miestą kamuojančių triukšmo, oro taršos, vibracijų.

Būtų labai gerai suorganizuoti susitikimą su aukščiausiais valstybės pareigūnais tose vietose, kur iš tiesų gyventojams „skauda”.

Kadangi gyventojų pastangos informuoti apie juos kamuojančias problemas pasiekė aukščiausius šalies pareigūnus, tikimės, kad bus reaguojama nedelsiant ir jau labai greitu laiku pamatysime ir pajusime pokyčius.


2018-08-13

Vienas komentaras apie “Kreipimasis į premjerą dėl problemų pietinėje Klaipėdos miesto dalyje”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt