Gilinosi į 3D skenavimo galimybes

Uostas ir jūra

Sutaupytas laikas ir kiti resursai – svarūs, nors ir ne vieninteliai argumentai rinktis inovatyvius sprendimus įmonėms, kurios savo veiklą kasdien matuoja per efektyvumo prizmę.

Rugpjūčio 21-22 d. Klaipėdoje organizuotame praktiniame seminare išsamiai aptartos 3D skenavimo technologijos atveria plačias galimybes šiandienos pramonei.

Organizatorių nuotr.

Pranešama, kad tokio pobūdžio renginys, skirtas pirmiausiai laivų projektuotojams ir inžinieriams, Klaipėdoje organizuotas pirmąsyk.

Viena seminaro diena buvo skirta svečių pranešimams ir atsakymams į auditorijai aktualius klausimus Klaipėdos mokslo ir technologijų parke, kita – išimtinai tik praktiniams 3D skenavimo aspektams: drauge su kompleksinius laivų projektavimo ir inžinerinius sprendimus teikiančios UAB „Western Baltic Engineering“ specialistais dalyviai lankėsi Vakarų Baltijos laivų statykloje, kur jų laukė suplanuotos užduotys.

Seminaro dalyviai turėjo progą išgirsti daug pavyzdžių iš užsienio, liudijančių apie tai, kaip modernios technologijos panaudojimas padėjo optimizuoti darbo procesus, išvengti brangiai kainuojančių klaidų bei dar aukščiau kilstelėti įgyvendinamų projektų kokybės kartelę.

Vienai naftos platformas Norvegijoje valdančių įmonių pradėjus taikyti 3D skenavimą, kuris įgalino techninės priežiūros paslaugas teikiančius specialistus analizuoti duomenų bazėje esančią informaciją ir išspręsti įvairias problemas per atstumą, vos per 24 mėnesius pavyko „sutaupyti“ net 1 582 žmogaus darbo dienas. Padauginus jas iš skandinaviško darbo užmokesčio ir reguliarių kelionių kaštų iki Šiaurės jūroje esančio objekto, kurį įmanoma pasiekti tik sraigtasparniu, susidarytų solidi suma.

Kiti pranešėjų pateikti pavyzdžiai bylojo technologijos atveriamas galimybes dirbti tiksliau ir geriau suplanuoti visus etapus – įmonėms pavyko apie 40% sumažinti gamybos atliekų kiekį, 25% sutrumpėjo įvairių elementų montavimo darbams ant laivų denio skiriamas laikas.

Dukterinės Vakarų laivų gamyklos įmonės „Western Baltic Engineering” specialistai savo darbe jau taiko 3D skenavimo technologiją ir vertina ją kaip vieną įrankių, formuojantį naują požiūrį į projektavimą ir gamybą. Anot projektuotojų ir inžinierių, tai efektyviausias būdas, įgalinantis greitai gauti tikslius net ir labai didelio objekto, pavyzdžiui, laivo ar pastato 3D duomenis.

Organizatorių nuotr.

„Naudojant 3D skenavimą fizinius objektus galima perkelti tiesiogiai į inžinerinio projektavimo stadiją. Gauti duomenys gali būti panaudoti pagaminto objekto analizei atlikti, palyginant pirminį suprojektuoto daikto modelį su realiu gaminiu. Technologija įgalina gauti daug papildomos informacijos apie objektą ir jo aplinką, kuri gali būti panaudota ir kitiems uždaviniams spręsti. Projekto vizualizacija, gauta apdorojus ir pritaikius 3D skenavimo duomenis, – tai lengvesnis ir paprastesnis būdas pristatyti rezultatą galutiniam vartotojui, kuriam kartais gali ir pristigti sudėtingų techninių aspektų išmanymo“, – pranešime cituojamas  UAB „Western Baltic Engineering” direktorius Marius Arkušauskas.

Tarptautinio projekto „Ecoprodigi” rėmuose vykusį renginį organizavo Lietuvos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) klasteris. Šiai verslo ir mokslo bendradarbiavimo platformai priklausančios tarptautinės kompanijos „Schneider Electric“ dėka, seminarą papildė solidi ekspertų iš užsienio delegacija – jų gretose buvo su 3D skenavimo technologijomis dirbantys profesionalai iš Švedijos, Suomijos, Rusijos.

„Dalintis technologinėmis žiniomis ir patirtimi, skatinti informacijos apie inovacijas sklaidą ir tokiu būdu prisidėti prie Lietuvos pramonės progreso, įmonių technologinio konkurencingumo didinimo – įsilieję į Lietuvos SGD klasterio narių gretas ypatingą dėmesį skiriame šiems aspektams“, – akcentavo „Schneider Electric Lietuva“ vadovas Denisas Gacicha.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Verslas

Klaipėdoje sukurtas inovatyvus elektrinis baržų stūmikas

Lietuvos jūrinio klasterio partneriai 2021-uosius palydi pristatydami įgyvendintą ambicingą projektą – sukurtas elektrinis baržų stūmikas įgalina pasiekti nulines CO2 emisijas, ...
2021-12-10
Skaityti daugiau

Švietimas

Darbdavių kokybės ženklo siekia dar viena Klaipėdos universiteto studijų programa

Klaipėdos universitetas (KU) pranešė, jog jo Jūrų transporto inžinerijos studijų programa pretenduoja į „Investor‘s Spotlight“ ženklą, liudijantį didelį darbdavių interesą ...
2021-05-19
Skaityti daugiau

Verslas

Sukūrė autonominio kelto prototipą

Uostamiesčio inžinieriai pristatė autonominio elektra varomo kelto dizaino prototipą. Jį kūrusi UAB „Western Baltic Engineering“ priklauso didžiausiai šalyje jūrinės inžinerinės ...
2019-12-20
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This