P0

Svarbu, Transportas

Spręs naktinio maršruto likimą

Avatar

Martynas Vainorius
2018-10-04


Naktį iš rugsėjo 29-osios į 30-ąją paskutinį kartą šiais metais į Klaipėdos gatves išvažiavo naktis N1 autobusiukas, kursuodavęs savaitgalio naktimis. VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas Gintaras Neniškis teigia, jog pasibaigus 5 metų trukmės sutarčiai su vežėju miesto valdžia turės apsispręsti ar ir toliau teikti tokią nuostolingą paslaugą, ar daryti kokius nors kitus sprendimus.

Tuo metu viešojo transporto klausimus kuruojantis vicemeras Artūras Šulcas yra įsitikinęs, kad naktinis susisiekimas yra būtinas ir ne tik savaitgaliais.

Teigiama, kad iš esmės galimi du sprendimo variantai: arba pratęsti maršrutinių taksi darbo laiką, arba skirti tikslinę dotaciją N1 maršruto darbo tęsimui. Martyno Vainoriaus nuotr.

G. Neniškis sutinka, kad naktinis viešojo transporto maršrutas yra svarbus kaip miesto įvaizdžio dalis. Tokius maršrutus Lietuvoje dar turi tik Vilnius bei Kaunas. Tačiau kitoje svarstyklių pusėje yra didelės jo eksploatavimo sąnaudos ir menkas keleivių srautas.

“Per tuos penkerius metus nė iš tolo nebuvo sezono, kurio balansas būtų buvęs pliusinis. Galutinių šio sezono duomenų dar neturime, tačiau ankstesniais metais maršrutas vidutiniškai per sezoną atnešdavo apie 5000 eurų nuostolio. Iki antros valandos paprastai dar būna keleivių,  o po to, iki 5 valandos ryto autobusiukas paprastai važiuodavo praktiškai tuščias. Reikėtų du kartus ar net šiek tiek daugiau keleivių, kad toks maršrutas taptų rentabilus”, – sakė KKT direktorius.

Pasak jo, iš esmės galimi du sprendimo variantai: arba pratęsti maršrutinių taksi darbo laiką, arba skirti tikslinę dotaciją N1 maršruto darbo tęsimui. Tokiu atveju dar 2,5 metų laikotarpiui būtų galima pratęsti sutartį tomis pačiomis sąlygomis su iki šiol šią paslaugą teikusiu Klaipėdos autobusų parku.

Vicemeras A. Šulcas teigia, jog jis buvo vienas naktinio transporto idėjos šalininkų ir toliau laikosi pozicijos, kad miestui ši paslauga yra reikalinga.

“Taksi paslaugos Lietuvoje yra žemiau kritikos, tad modernus miestas turi užtikrinti ir savo gyventojams, ir svečiams sąlyginai nebrangų ir saugų susisiekimą bent jau pagrindine magistrale ir naktimis. Kokia forma tai padaryti, kas už tai turi mokėti – jau antrinis klausimas”, – savo asmeninė poziciją dėstė pašnekovas.

Jo nuomone, perspektyvoje toks maršrutas turėtų kursuoti ne tik vasarą, bert ir ištisus metus ir kiekvieną naktį.


    Transporto straipsnių vidus kompas

    2018-10-04

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt