header / full width banner
Fotoreportažai, Svarbu, Uostas ir jūra

Uoste – rekordinis laivas milžinas

Martynas Vainorius
2018-12-19


Trečiadienio popietę į Klaipėdos uostą bandomuoju reisu sėkmingai įplaukė didžiausias iki šiol Lietuvoje laivas – „MSC Ingy“. Jo ilgis siekia 400 m, plotis – 59 m.

Pasak laivą priėmusios Laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ vadovo Rimanto Juškos, ilgesnių laivų šiuo metu tiesiog nėra, yra tik šiek tiek platesni – 62 metrų.

„Klaipėdos uostas tapo 38-uoju pasaulio uostu, į kurį užsuka tokie konteinervežiai. Šis laivas yra 2o-uke ilgiausių pasaulio konteinerinių laivų. Visus metu mes įrodinėjome, kad galime dirbti su tokiais laivais, kartu su uosto vadovybe, kapitonu atlikome titanišką darbą – paruošėme studijas, atlikome bandymus treniruoklyje kartu su keturiais MSC kapitonais įvedant tokius laivus“, – sakė R. Juška.

Tai laivybos linijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) operuojamas 19 462 TEU (sąlyginių konteinerių) talpos laivas, kuris priskiriamas ULCV („Ultra Large Container Vessel“) klasės laivams.

Iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (t. y. apie 7 proc.) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus. Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.

Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 13 119 TEU talpos, 366 metrų ilgio bei 48 metrų pločio konteinervežiai.

Pasak R. Juškos, iš „MSC INGY“ bus iškrauta apie 700 TEU, o pakrauta 300 ir laivas išplauks jau ketvirtadienio rytą. Šis bandomasis įplaukimas ir jo rezultatai lems, ar „Klaipėdos Smeltė“ galės tapti nuolatine tokių konteinervežių stotele. Rezultatas gali paaiškėti kitų metų vasarį.

post banner

„MSC INGY“ į uostą įvesti padėjo locmanai Rimvydas Eitutis, Darius Stonkus ir uosto kapitono pavaduotojas Eduardas Ringis.

INFORMACIJA

Laivas „MSC Ingy“ plaukia „Šilko“ (Silk) maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos (Ningbo, Šanchajaus ir kt.), Pietų Korėjos (Kvangjango) bei Malaizijos (Tanjung Pelepas) uostų į Europos uostus (Sinesą, Bremerhafeną, Gdanską, Roterdamą, Klaipėdą) bei iš Europos į Tolimuosius Rytus.

Klaipėdoje bus iškrauta ir pakrauta apie 1 100 TEU (sąlyginiai konteineriai) su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki Klaipėdos uoste galiojančių ribinių grimzlės parametrų.

Manto Bučnio, Martyno Vainoriaus, Uosto direkcijos, „Oro grupės“ nuotr.


2018-12-19

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda“ priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai“. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt