Sklandus eismas – brangus malonumas

Svarbu, Transportas

Vakarinėje uostamiesčio magistralėje – Minijos, Pilies ir Naujojoje uosto gatvėse – palengvinti eismo sąlygas sugalvojusi savivaldybė iš projektuotojų sužinojo, kad tai preliminariai pareikalautų apie 4,3 mln. eurų.

Kadangi tokią sumą iškart surasti esą būtų sudėtinga, o iš europinių fondų tokiam tikslui dabar turima tik apie 250 tūkst. eurų, galvojama pradėti nuo mažiausios atkarpos – šiaurinės šios magistralės dalies.

Vakarinė magistralė eismo gerinimo projektui buvo pasirinktas, nes tikimasi, kad prie jo prisidės ir uostas. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Nėra taip, kad iš vieno galo pajudėjus nesustojus nuvažiuosi į kitą, bet situacija turėtų būti geresnė, bus sukoordinuoti visi dalykai. Rytinio piko metu srautams, judantiems į šiaurę, atsirastų teorinė galimybė važiuoti nesustojus. Vakarinio piko metu prioritetas būtų judantiems priešinga kryptimi”, – paprastais žodžiais projekto esmę viešo jo pristatymo metu paaiškino UAB „Atamis” projekto vadovas Rimvydas Juodka.

Pasak jo, projekto metu būtų modernizuoti visų sankryžų šviesoforai, atsirastų disperečinė, iš kurios būtų vykdomas automatinis arba operatorių koreguojamas jų darbo režimų koordinavimas (sistemą prižiūrėtų „Gatvių apšvietimas” arba kuri nors kita įmonė).

Kiekvienoje sankryžoje prie šviesoforų atsirastų  specialūs radarai, kurių kiekvienas visomis kryptimis gali fiksuoti 126 automobilius. Ir pavyzdžiui, jei kuri nors mašina stovi ilgiau neįprastoje vietoje, sistema iškart apie informuoja operatorių. Arba jei jei naktį kuris nors automobilis smarkiai viršija leistiną greitį, radaras pasiunčia signalą kitam šviesoforui įjungti raudoną signalą.

Numatoma įrengti ir specialius dviratininkų šviesoforus, sensorinius daviklius, kurie neįjungus pėsčiajam žalio signalo, jei jis neprieitų iki pat sankryžos.

Dar viena „mandrybė” – jei sistema matytų, kad viešasis transportas vėluoja, jam suteiktų prioritetą.

Pasak R. Juodkos, viso projekto skaičiuojamoji sąmata – apie 4,3 mln. eurų, tačiau, jo teigimu, rangovai konkurso metu gali pasiūlyti apie 30-40 proc. nuolaidas.

Kadangi projekto apimtis yra didelė, jį siūloma vykdyti keturiais etapais pradedant po pietinės dalies. Pirmasis etapas, apimantis atkarpą iki Baltijos prospekto, atsieitų daugiausiai – apie  1,8 mln. eurų, antrasis – 1,1 mln. eurų, o likę du po 0,5 mln, eurų.

Anot R. Juodkos, vienos sankryžos pertvarkymas, priklausomai nuo jos sudėtingo, gali kainuoti nuo 90 iki 200 tūkst. Dispečerinė kainuotų apie 280 tūkst. eurų.

Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Alinos Velykienės, projektas tikriausiai bus įgyvendinamas per trejus metus.

„Pagal turimus pinigus apsispręsime, nuo ko pradėsime. Kol kas šiam projektui yra 250 tūkstančių europinių lėšų, tad realiausia, kad pradėsime nuo šiaurės krypties”, – sakė A. Velykienė.

Paklausta, kodėl tokiam projektui buvo pasirinkta vakarinė magistralė, kurios didžiąją dalimi važiuoja tik vienas, devinto maršruto autobusas (trumpomis atkarpomis dar važiuoja 1 ir 12), A. Velykienė teigė, kad norima, jog šį projektą Uosto direkcija įsitrauktų į savo strateginius planus ir jis taptų vienu iš bendradarbiavimo su miestu projektų.

„Reikia nuo paprastesnio dalyko pradėti. Taikos prospekte didžiojoje dalyje šviesoforų dar yra tarybiniai valdikliai,  o naujesnius šviesoforus lengviau pritaikyti tokiam projektui”, – aiškino ir R. Juodka.

Savivaldybė UAB „Atamis” už techninio darbo projekto ir projekto vykdymo priežiūros paslaugas sumokės 66 913 eurų.

KOMENTARAS

Gintaras Neniškis, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius

Iš tiesų, didžiausia pridėtinė vertė būtų gaunama įgyvendins tokį projektą Taikos prospekte, tačiau čia pasiekti maksimalų efektą trukdytų žiedinės sankryžos. Taip pat čia yra kur kas daugiau šviesoforų. 

Palengvinus eismo sąlygas Minijos gatvėje viešasis transportas susidurtų su dar didesne konkurencija individualaus transporto atžvilgiu, tačiau tikimės, kad įsigijus programinę įrangą, sukaupus patirtį miestas tokį projektą įgyvendins ir Taikos prospekte. Juolab kad tokiu atveju viską jau būtų galima daryti etapais, pradedant nuo problematiškiausių sankryžų. 

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Sportas

Atnaujins dar dvi krepšinio aikšteles prie daugiabučių namų

Nors uostamiesčio daugiabučių namų kiemuose esama per 60 krepšinio aikštelių, savivaldybė pernai skyrė lėšų atsinaujinti tik dviem iš jų. Tiek pat ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This