Mušamieji į kanklininkės gyvenimą įsiveržė lyg cunamis

Veidai

Žaneta Skersytė
2019-02-19

Komentarų: 0

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras gali pasigirti atlikėja, orkestre valdančia visą gausią perkusinių instrumentų šeimyną: vibrafoną, marimbą, timpanus, varpelius, kastanjetes, tamburiną ir kitus. Visi jie – nuo didžiausių iki mažiausių – paklūsta Ingridai Spalinskaitei-Kurienei.

„Tad mušamieji į mano gyvenimą įsiveržė spontaniškai, bet nesulaikomai – lyg cunamis”,- sako I. Spalinskaitė-Kurienė. Dainiaus Čėpos nuotr.

Muzikantė pasakoja, kodėl lyriškas moteriškas kankles prireikus išmaino į energingus vyriškus mušamuosius. Ir šį ryžtingą karjeros posūkį įveikė tarsi eilinį savo gyvenimo „everestą“.

Kaip į jūsų gyvenimą pasibeldė muzika?

Jai nereikėjo belstis – nuo pat pradžių buvo šalia. Gimiau profesionalių muzikų šeimoje, tad abu su broliu augome jos apsupti. Tėvai, matydami mano polinkį ir susidomėjimą, pastūmėjo mokytis muzikos, kai man sukako septyneri. Pradėjau nuo kanklių, nes didžiausias pavyzdys vaikams yra tėvai, o mano mama – puiki kanklininkė. Ji užbūrė mane šiuo instrumentu taip, kad apie kitus net negalvojau!

Klaipėdoje baigiau Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklą, vėliau – Stasio Šimkaus konservatoriją. Mokslus pratęsiau Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Vilniuje, stažavausi Suomijoje. Įgijau bakalauro ir magistro laipsnius kaip koncertinių kanklių atlikėja ir pedagogė.

Kaip jūsų gyvenime atsirado mušamieji instrumentai?

Dar besimokydama konservatorijoje išgirdau grojant simfoninį orkestrą ir ėmiau svajoti tapti jo dalimi. Tačiau kanklių orkestruose nebūna, nors bent jau lietuvių kompozitorių kūriniuose jos puikiausiai galėtų pakeisti arfą. Todėl nedrąsiai domėjausi apie galimybes studijuoti arfos klasėje, kad galėčiau groti orkestre. Juokinga, bet tuomet pritrūko drąsos – atrodė per vėlu kažką keisti…

Baigdama kanklių magistro studijas visgi nusprendžiau, kad gyvenimas duotas tik vienas ir turiu bandyti siekti savo svajonių. Atradau dar vieną muzikos instrumentų grupę, kuri mane labai žavi – tai mušamieji. Galybė jų, o svarbiausia – jais grojama orkestruose! Dar kartą įstojau į tą pačią Muzikos ir teatro akademiją, kad tapčiau perkusininke. Netrukus, dar studijuodama, pradėjau gauti pasiūlymų groti sostinės simfoninių orkestrų programose, o nuolatinio darbo vieta tapo Kaunas: grojau mušamaisiais instrumentais Kauno miesto simfoniniame orkestre ir Kauno valstybiniame muzikiniame teatre, kur įgijau neįkainojamos patirties. Tad mušamieji į mano gyvenimą įsiveržė spontaniškai, bet nesulaikomai – lyg cunamis. Su didele jėga ir meile!

Ar ši meilė – jau paskutinė? Gal atradote ir daugiau muzikos instrumentų, kurie Jus sužavėjo?

Kartais pasvajoju apie tai, kaip šaunu būtų pūsti dieviško garso valtorną… Bet gal šį „projektą” atidėsiu kitiems gyvenimams, nes, panašu, kad pasiekti profesionalios valtornininkės lygmens laiko nebeužteks.

Savo pirmąja meile – kanklėmis tebegroju ir solo, ir duete „Unicum“, ir džiazo kvartete „Lajos”.  Galvoje – gausybė ir su perkusiniais instrumentais siejamų naujų idėjų bei projektų, tad veiklos man pakanka. O dar metukų dukrytė, kurios žingeidumas vis auga. Galite įsivaizduoti, kaip vyksta pasiruošimas repeticijoms namuose: lazdelėmis tenka dalintis, kanklėmis – taip pat…

Ar profesionalei vis dar tenka groti namuose?

Būtent profesionalams ir reikia groti namuose – tuo jie skiriasi nuo mėgėjų. Norėčiau tam turėti daugiau laiko, tačiau gyvenimas taip surėdytas, kad reikia atseikėti duoklę savo šeimai. Jau nebegaliu galvoti vien apie save. Tad pasiruošimas koncertams vyksta greituoju, itin griežtai planuojamo laiko būdu.

Ar seniai dirbate Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre?

Šiame kolektyve pradėjau dirbti visai neseniai. Gyvendama Kaune, dažnai atvykdavau į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą kaip žiūrovė stebėti čia dainuojančio savo brolio Roko Spalinsko pasirodymų. Norėjau matyti, kaip jam, solistui, sekasi augti šiame teatre. Dabar džiaugiuosi ir pati galėdama prisidėti prie kylančio teatro orkestro profesionalumo lygio.

Koks jūsų mėgstamiausias Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro repertuaro spektaklis?

Kol kas tai būtų abi praeitų metų festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ premjeros. Kodėl? Todėl, kad ten mušamiesiems mažai pauzių! Nuostabios timpanų partijos Mikio Theodorakio balete „Graikas Zorba” bei Leonardo Bernsteino miuzikle „Kandidas”!

Ko labiau reikia, norint tapti geru muzikantu: talento ar užsispyrimo?

Esu ne tik atlikėja, bet ir pedagogė: šiuo metu dėstau koncertinių kanklių muzikos atlikimo meną Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete. Iš pedagoginės patirties galiu pasakyti, kad tingūs talentai greitai užgęsta, o darbštūs ir užsispyrę vidutiniokai neretai aplenkia Dievo apdovanotuosius. Žinoma, didysis džiaugsmas išlavintai ausiai girdėti talentingą darbštuolį. Tai nuostabus derinys, tikra dovana pasauliui!

Ar prieš didelį ir svarbų koncertą kankina baimė, jog kažkas gali nepavykti?

Jau išmokau su tuo susitaikyti. Anksčiau buvau maksimalistė-perfekcionistė: išgyvendavau dėl nesėkmių, apie kurias klausytojai galbūt net nenumanydavo. Dabar bandau guostis, kad grojau taip, kaip šiandien sugebėjau geriausiai. O rytoj bus dar geriau… Tada baimėms nelieka vietos. Yra natūralus, sveikas jaudulys, tačiau nerimą užgožia džiaugsmas, kaip nuostabiai kartu gali skambėti tokia gausybė įvairiausių muzikos instrumentų ir kokias jautrias stygas genijų kūriniai žmoguje sugeba užgauti. Sėdi sau, klausai, o oda pasišiaušus, akys drėgnos… Būna taip. Nuostabus jausmas!

Su kokiu dirigentu orkestrui būna lengviausia dirbti?

Svetlanos Baturos nuotr.

Dirigentas yra orkestro vedlys. Jis gali įkvėpti arba atvirkščiai  – sužlugdyti visų norą puikiai muzikuoti, stengtis pagroti ne „valdiškai”, o „iš dūšios”.  Dirigentas gali „suimti” visus į rankas taip, kad orkestras tarsi banga užlies publiką tikru, nesumeluotu skambesiu.

Parodyti muzikantams įstojimus nėra pagrindinė dirigento misija. Įkvėpti savo mostais, žvilgsniu, įtikinti ir užkrėsti kūrinio interpretacija – tai pagrindinis tikslas! Asmeniškai man svarbu, koks žmogus stovi už dirigento pulto. Esu labai empatiška, akimirksniu perimu pozityvią  arba negatyvią energiją.

Yra dirigentų, kurie negerbia muzikantų, kelia balso toną, viešai sako grubias, skaudinančias bei žeminančias pastabas, kreipiasi į atlikėją ne vardu, o instrumento pavadinimu: „būgnelis”, „fleita”, „kontrabosas”… Džiugu, kad pastarųjų yra mažiau, nei tikrųjų muzikos vedlių. Abipuse pagarba paremtas bendradarbiavimas – štai toks darbas būna lengvas, įdomus, įkvepiantis.

Kaip į jūsų profesiją žiūri šeima, artimieji?

Kadangi artimieji – profesionalūs muzikantai, tai priima natūraliai ir džiaugiasi, kad esu laiminga dirbdama mylimą darbą. Mano vyras, kuris visiškai nesusijęs su menais, irgi palaiko, nes žino ir mato, kokia muzika man yra svarbi.

Ar suprasti muziką duota kiekvienam?

Manau, kad tam reikia bent minimalaus muzikinio pasaulio pažinimo. O kuo jis gilesnis – tuo muzikos vandenynai klausytojui tampa spalvingesni.

Džiugu, kad teatras organizuoja edukacines programas mažiesiems klausytojams, kurių metu susipažįstama su klasikine muzika ir ugdomas ne tik mažylių, bet ir jų tėvelių muzikinis skonis. Tikiu, jog paūgėję tokie vaikai mielai lankysis koncertų salėse ir ne tik populiarioji muzika lydės juos kasdienybėje.

Kokios muzikos klausotės laisvalaikiu?

Laisvalaikiu retai klausau muzikos. Norisi pailsėti, pasidžiaugti tyla, kad ta muzika, kurią groju, nenustotų džiuginti. Labai svarbu „nepersivalgyti”. Manau, dažnas muzikas sutiks, kad gražiausios melodijos skamba gamtoje – paukščių giesmėse, jūros ošime… Šių melodijų ir klausausi dažniausiai. Dar labai mėgstu keliauti, pažinti naujus kraštus. Jų įspūdžius dėlioju lyg mozaiką savo atminty. Taip įdomu pažinti pasaulį, kuriame gyvename! Savo profesijos dėka nemažai jo teko pamatyti. Tai nuostabu!

Taip pat mėgstu piešti – tai mane nuramina, atpalaiduoja. O įkvepiančios knygos padeda brandžiau suprasti pasaulį ir save.

 

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Koliažinė opera „Mažvydas" atvyksta į Klaipėdą

Žiūrovų prašymu į didžiąsias scenas sugrįžta abejingų nepalikusi, sėkmingą įvertinimą pelniusi „Mažvydo“ drama pagal Just. Marcinkevičių. Naujausiam turui po Lietuvą ...
2023-11-01
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Miestas

„Meridianas" atidarė vasaros sezoną

Saulėtą šeštadienio pavakare klaipėdiečiai jau 10-tą kartą rinkosi prie Dangės krantinės, kurioje stovi istorinis burlaivis „Meridianas”. Jo burių pakėlimo ceremonija ...
2023-05-27
Skaityti daugiau

Miestas

„Meridianas“ bures kels jau 10-tą kartą

Gegužės 27 d., šeštadienį, 17 val., Klaipėdos miesto simbolis burlaivis „Meridianas“ tradiciškai pakels bures ir paskelbs vasaros sezono pradžią uostamiestyje. ...
2023-05-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This