P0

Politika, Svarbu

Direktoriaus ataskaitą paskandino politinės audros (7)

Avatar

Martynas Vainorius
2019-02-21


Ketvirtadienį vykusio Klaipėdos miesto tarybos posėdžio darbotvarkėje buvo numatyta svarstyti ir Savivaldybės administracijos ir jos direktoriaus Sauliaus Budino 2018 m. ataskaitą, tačiau prasidėjus posėdžiui pats S. Budinas paprašė išimti šį klausimą.

Rinkiminės kampanijos finišo tiesiojoje išryškėjo dar vienas buvusių bendrapartiečių Vytauto Grubliausko (kairėje) ir Sauliaus Budino susikirtimas. Martyno Vainoriaus nuotr.

Paprašytas paaiškinti tokius sprendimo motyvus S. Budinas “Atvirai Klaipėdai” pirmiausia akcentavo tai, kad darbotvarkę formuojantis meras parodė nepagarbą visai administracijai klausimą įrašydamas kaip paskutinį. Anot jo, ankstesniais metais šis klausimas visada būdavo pirmas.

“Be to, norėjosi atsiskaityti dar veikiančiai Tarybai, o ne kovo mėnesį, po rinkimų, kuriai jau niekas neįdomu. Tačiau teko matyti ir įvairių pasisakymų spaudoje apie neva tai politikavimą, tai kad nebūtų tokių nepagrįstų interpretacijų paprašiau šį klausimą išbraukti”, – sakė S. Budinas.

Tuo metu V. Grubliauskas akcentavo, kad visada tokios ataskaitos būdavo teikiamo svarstyti miesto Tarybai būtent kovo mėnesį, tad esą pats S. Budinas taip nepaiso tradicijos.

“Kalbant apie klausimo vietą darbotvarkėje, tai ją posėdžio metu juk galima koreguoti. Tačiau ir pati administraciją ataskaitą teikė kaip vieną paskutiniųjų klausimų. Kita vertus, juk ir komitetuose buvo sulaukta pastabų dėl to, kad tai nepilna ataskaita, be apžvalgos, kaip įgyvendinamas strateginis veiklos planas, kad ji labiau asmeninę ataskaitą ir tai panašu į politikavimą prieš rinkimus. Galbūt buvo pasiskaičiuota, kad balsų pritarimui neužteks ir atsitraukta”, – sakė meras.

Vietos savivaldos įstatymas numato, kad ir Savivaldybės administracijos direktorius, ir meras reglamento nustatyta tvarka turi atsiskaityti savivaldybės tarybai ne rečiau kaip kartą per metus. Klaipėdos miesto tarybos reglamente numatyta, kad Savivaldybės administracijos direktorius turi tai padaryti iki kiekvienų metų balandžio 1 d. Taryba dėl ataskaitos priima sprendimą. Kas būtų tokiu atveju jei jai nepritariama – nedetalizuota.

Meras ataskaitą pagal šį reglamentą turi pateikti ne vėliau nei iki einamųjų metų gegužės 1 d.

Su S. Budino parengta ataskaita galima susipažinti čia.


    2019-02-21

    7 komentarai “Direktoriaus ataskaitą paskandino politinės audros”

    1. teks klausyti Grubliausko pasakojimų…per silpnas jis meras augančiai Klaipėdai…

    2. Tokiu atveju Savivaldybė PRIVALO vykdyti Vyriausybės priimtą nutarimą t.y. priżiūrėtj ir kontroliuoti jos paskirtų daugiabučių gyvenamųjų namų administratorių darbą .Dabartinės administracijos tarnautojai ,atsakingi už daugiabučių gyvenamųjų namų administratorių darbą VISADA yra stipresniosios pusės t.y.administratorių pusėje.Yra pasakoma,jei kas nepatinka,yra negerai -duokite į teismą .O kas vyksta teismuose,rodo ir šių dienų įvykiai -kieno pinigai,to ir teisybė.Nors šio skyriaus tarnautojai turėtų daugiau šviesti gyventojus apie jų teises ir pareigas prieš administratorius Dar IKI ŠIOL yra manančių,jog savininkai yra ADMINISTRATORIAI ,o ne BUTŲ SAVININKAI.Administratorių pareiga ir priedermė Administruoti namus ir SĄŽININGAI vykdyti butų savininkų prašymus ir reikalavimus.Deja,deja,bet gal po rinkimų kita miesto taryba ir Meras atkreips į tai dėmesį.Keitimas administratoriaus nieko neduos,tai tos pačios panelės apsirengusios kitokiomis suknelėmis 🙂

    3. Jums gerai,kad pasisekė,bet kiek yra tokių bendrijų kur amżinos problemos.Kada name gyvena didesnė dalis garbaus amžiaus żmonių,o jaunesni nelabai turi laiko rimtai užsiimti šiuo darbu,tai bendriją nelabai ir sukursi.Gal viena iš išeičių būtų pačios savivaldybės įkurta įmonė,sudarytų konkurenciją dabartiniams uab-ams ?Kas norėtų liktų uab-e,o kas pasirinktų savivaldybės valdomą įmonę.Bent pinigai eitų savivaldybei,o ne privatininkui,kuris a’la tvarkosi geriau.Pajutome visi kaip ,,tvarkosi geriau”nuo pat pirmos privatizavimo dienos,net kaupiamąsias lėšas iškrausto iš sąskaitos net neatsiklausęs.

      • Savivaldybėms neleidžia Konkurencijos įstatymas kurti tokių įmonių. Kai kurios savivaldybės išlaikė tokias įmones, o Klaipėdoj pardavė 2003-2010 m. visas turėtas namų valdų įmones privatininkams, tokia buvo tuometinio mero ir tarybos politika. Dabar jau viskas privatininkų rankose. Norint iš jų ištrūkti – tik bendrija, jungtinė sutartis arba dar galima keisti administratorių.

    4. Gali kam nors pasirodyti ir kodėl dėl kelių centų reikia kelti bangas.? Tačiau kai mėnesiui išgyventi gauni vos 200 eurų viršijančią pensiją (nors ir reikiamas darbo stažas yra)kai tuo tarpu tarybos nariai kas mėnesį kanceliarinėms išlaidoms 300 eurų. Jau iš buvusio techninės priežiūros tarifo retai kurie darbai buvo atliekami ,nors darbų sąrašas buvo gana ilgas.Už visus darbus mokėdavo PATYS gyventojai,nors kai kartą pavyko gauti aktus kur buvo panaudotos surinktos lėšos už techninę priežiūrą,tai apstulbome:šitiek FIKTYVIŲ aktų prirašyta !(dokumentus turime).O kiek skundų prirašyta savivaldybei ir aukštesniose instancijose net Seimo kontrolierių pripažinti PAGRĮSTAIS!Deja,tik iš savivaldybės Butų ir energetikos poskyrio specialistų nulinis formalus dėmesys.Didżioji dalis gyventojų gyvena daugiabučiuose namuose ir VISI skundżiasi visokių UAB-Ų darbu .BŪTINAS yra miesto tarybos narių dėmesys šiam klausimui,nes piliečiai tam ir renka juos ,kad padėtų spręsti jiems rūpimus dalykus ir iškilusias problemas.Šitas LABAI svarbus ir opus miestiečiams klausimas turi būti naujos tarybos dėmesio centre,su savivaldybės administracijos norinčiais Valdyti,o ne Tarnauti tarnautojais turėtų būti NE PAKELIUI,o tokių žmonių tikrai yra ir ne vienas.

    5. Įdomu ar miesto tarybos sprendimai yra privalomi ar rekomendacinio pobūdžio ?Dar 2018 08 mėn. spaudoje buvo informacija,kad bus perżiūrimas daugiabučių gyvenamųjų namų techninės priežiūros tarifas.Tai įpareigojo Aplinkos ministro įsakymas,, Dėl daugiabučių gyvenamųjų namų techninės priežiūros tarifo apskaičiavimo metodikos.”Įsigaliojo nuo 2018 05 08.Tačiau mūsų miestą šaunuolių liberalų valdoma taryba TIK LR Vyriausybės atstovei Daivai Kerekeš įpareigojus,teikėsi svarstyti šį klausimą 2018 11 29 tarybos posėdyje.Sprendimas buvo priimtas ir įsigaliojo 2018 12 01 .Tarifas buvo sumažintas beveik dvigubai.Deja,UAB ,,Vitės valdos ” sprendimo NEVYKDO ir jau du mėnesius atsiunčiamose butų savininkams sąskaitose už komunalines paslaugas skaičiuojamas ANKSTESNYSIS DVIGUBAI DIDESNIS TARIFAS.Norisi sużinoti KADA BAIGSIS daugiabučių gyvenamųjų namų administratorių savivaliavimas ir gyventojų kišenių nusikalstamas kraustymas ?! Butų savininkams kyla visiškai pagrįstas klausimas, kodėl taip TOLERUOJAMAS daugiabučius gyvenamuosius namus administruojančių savivaliavimas ?! Ar ne todėl ,kad miesto taryboje yra p.V.Žvikienė,S.Gentvilo sąraše yra ir UAB,,Vitės valdos”direktorius V.Barakauskas ?! Savivaldybės administracija YRA ATSAKINGA už administratorių darbo kontrolę ir prieżiūrą.Gerb.tarybos nariai,kontroliuokite kaip VYKDOMI jūsų priimti sprendimai !

      • Steikite bendriją arba sudarykite namo gyventojų jungtinę sutartį, valdysite namą patys ir išvengsite nepagrįstų mokesčių. Mes taip padarėme, atsisakėme administratorių ir labai džiaugiamės. Jei žmonės pasyvūs, tai visada atsiras, kas lups 9 kailius.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt