Pragaro dūmai virš uosto arba Dar ne Hirosima. Dar ne.

Nuomonės

Artūras Šulcas
2019-02-27

Komentarų: 4

Keista, kad gaisras Klaipėdos uoste įsižiebė tik praėjusį savaitgalį, tik likus savaitei iki savivaldos rinkimų. Pikti liežuviai pliauškia, kad tai – dabartinio mero viešųjų ryšių darbas. O, čia tai vyriškai! Kaip ir efektyvi vaikų ir moterų, užsimaniusių smagių samajobkių, gelbėjimo operacija jūroje, prie šiaurinio molo.

Astos Poškienės nuotr.

Žinoma, oponentai skolingi neliko: suskato aiškinti, kad taip atsitiko todėl, kad savivaldybės taryba nepatvirtino bendrojo plano su išorinio uosto šmėkla. Ten, esą, būtų galima net raganas deginti. Ką bekalbėti apie feministes ir kitus iškilius visuomenės veikėjus.

Džiaukimės ir linksminkimės: degė tik grūdų transportavimo galerijos (tipo, koridoriaus kilimėlis, ant kurio ilsisi kačiukas (niezastrielienyj). Ne benzino, dyzelino ar žaliosios naftos talpos ar SGD terminalas su visais, neva, nepavojingais „pričindalais“. Antraip būtų buvęs didelis bumt, po kurio skaičiuotumėme ne kiek medžių, o kiek žmonių gyvų mieste beliko. Kaip po Velykų otečestvenos, atsiprašau, po II Pasaulinio karo… O skeveldros iki Skuodo buožių laukų pabirtų. Brrr…

Geras laikas pasimelsi. Net tiems, kurie niekuo netiki. Kad iš kibirkšties neįsižiebė pagrabinė liepsna.

Jau girdžiu piniginės tonacijos balsus: šulcas gąsdina visus, bet taip niekados nebus. Duok Die. Te nebūnie Niekados šalis! Tačiau net ir tie sutiks, kad kitos tokios vietos, kur taip tankiai visai greta daugiabučių namų, senamiesčio pristatyta itin pavojingų objektų, Lietuvoje nėra.

Šaunuoliai komjaunuoliai raudonskruosčiai tuoj į tai atrėš: Klaipėdoje tėra tik 7 pavojingi objektai. Dėl to ,,tik“ („Klaipėdos naftos”, Krovinių terminalo, LG Kuro bazės statinaitės, ,,Begos“, ,”Mestilos“, ,”Klasco“ spiritas, chemija ir trąšos etc., suskystinų dujų terminalas) galime ir nesiginčyti. Susprogs, tai susprogs. Vienu kitu tūkstančiu bambizų daugiau ar mažiau… Mažiau zyzės.

Pasak civilinės saugos asų, šių pavienių objektų galimo poveikio ribos – tik iki 2 kilometrų. Spindulys toks. Paimkite skriestuvą (atavizmas, prietaisas apskritimui brėžti) ir nupaišykite 4 km rutuliukus ant Memelio liekanų žemėlapio…

Juokai. Tačiau kažkodėl niekas nesijuokia. Nes čia toks žanras, su aitriųjų krienų padažu.

Tie patys asai tvirtina, kad rimtų pasekmių gali turėti ne tik incidentai (tipo, užsidegė katino knatas arba kilimėlis) šiuose objektuose, bet ir pavojingas chemines medžiagas per miestą gabenančių vilkikų ar traukinių sąstatų avarijos. Tų „furų“ ir traukinių sąstatų Marijos žemės ministrai mums žada keturis kartus daugiau. Netolimoje ateityje. Jeigu ta ateitis tau ateis.

Tipo Bikfordo (amžiną atilsį, jei tai žmogus) virvutė: užsiliepsnojo viena nekaltojo 98A benzino cisternikė, nuo jos – kita, nuo tos – koks nupezęs trąšų vagonas, vėliau – sunkvežimiukas su SGD (suskystinto dujos, tipo nei dega, nei smirdi). Ir štai jums deganti virvutė per visą ilgą miestą, kalėdinis fejerverkas bet kuriuo metų ir paros laiku, visose vietose. Be užsakymo numerio ir PVM faktūros, taip sakant.

Miegok ramiai, vaikeli. Tave tėvynė myli. Ir Skvernelis. Ir visi kiti (sąrašą malonėkite prisidėti patys).

Jei žinotumėte, su kokia skuba, perdėtu uolumu ir dažnai su pavojingu neatsakingumu yra derinama (atseit, valstybybinė svarba) daugybė uosto ir jo įmonių projektų, dokumentai naujai smarvei krauti, taip ramiai nemiegotumėte.

O kiekvieną kartą išvydę juodai baltą dūmą virš dievinamo pamario monstro neštumėte kudašių kuo toliau nuo tos vietos. Nelaukdami Ekstremalių situacijų komisijos pranešimų.

Kam tą komisiją gąsdinti? Ana smagi tik palaikų pakavojimo vietai ir laikui pranešti. Tipo, kaip vietinis neva ekspresinis sienlaikraštis praėjus gerokai laiko po įvykio: vienoje iš uosto įmonių kilo gaisras… Va. Čia tai išsamus pranešimas (jau galima juoktis).

Niekur nieko, niekas nieko niekam neįvyko.

Visa tai, kas iš nieko buvo surašyta, yra nieko verta ir nėra reikalo skaityti. Juolab kad dar ne. Kai bus jau (neduok, Die) nebus kam nei rašyti, nei skaityti.

4 Comments

  1. grikių košė

    O aš ir galvojau, negi negalėjo tos moteriškės pačios su vaikais ant rankų išlipti ir pareiti tuos kelis žingsnius? Čia man vienai taip atrodo? Ar aš ko nesuprantu?

    Reply
  2. Keistoka

    keistoka, kad šis autorius kritikuojamas ne už turinį, bet už stilių. Stilius tokioje publicistikoje yra gana retas reiškinys

    Reply
  3. Jonas

    Eilinis p. Šulco rašinys siaubo tema. Lengviausia yra peikti ir kritikuoti, ramiai sau tuo pačiu pirštu krapštant tiek nosį, tiek užpakalį… O kam dirbti, jei galima ir nedirbti bei baubus paišyti? Jei tai KLASCO darbuotojų klaida, nei akcininkai, nei kontroliuojančios institucijos nepaglostys, o ir patiems už įrengimų tvarką atsakingiems vadovams bus labai gera pamoka. Neklysta tik tie, kas nedirba.

    Reply
  4. Verta

    Verta, verta Šulcai skaityti :))

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This