P0

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” gaisras: ko išmokta?

Avatar

Martynas Vainorius
2019-02-28


Laikinasis Uosto direkcijos vadovas Vidmantas Paukštė tikina, kad bus siekiama patobulinti gyventojų informavimo sistemą, kad net ir negresiant jokiam pavojui dėl incidento uoste buvo galima suteikti jiems atitinkamą informaciją. Taip pat uoste nuo šiol esą bus vykdomi neplanuoti patikrinimai bei pratybos.

Apie tai jis žurnalistams pranešė po ketvirtadienį vykusio pasitarimo, kurio metu su AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (Klasco”) vadovais buvo kalbama apie sekmadieninį gaisrą. Jis, anot Klasco” vadovo Vytauto Kauno, kilo dėl perkaitusio guolio.

Astos Poškienės nuotr.

Visų pasirašytų dokumentų dar neturime, bet preliminariai galime daryti išvadas, kad gaisras kilo dėl vienoje iš galerijų esančiame ritinėlyje perkaitusio guolio. Draudimo defektacija jau eina į pabaigą, kalba eina maždaug apie pusę milijono eurų nuostolį. Turės būti keičiama galerija, juostos, transporteriai, kai kurios kitos detalės. Dabar dėl to neveikia viena iš dviejų iškrovimo stočių – joje negalime iškrauti iš mašinų ir negalime priimti krovinio į šešis silosus. Visus padarinius likviduosime per porą mėnesių. Tačiau turime įsipareigojimus prieš klientus ir galvosime, kaip pakruti visus suplanuotus laivus”, – sakė V. Kaunas.

Pasak jo, grūdų terminalas valstybinei komisijai buvo priduotas” prieš septynerius metus, techniškai visi priešgaisriniai reikalavimai buvo išpildyti.

Uosto vidus kompas

Tačiau technologijos eina į priekį. Galerija yra įrenginys, ne statinys, tačiau ir joje galima sudėti termo kabelius, kad vyktų perspėjimai, kada guoliai yra perkaitę. Sprinklerinės sistemos čia yra neefektyvios”, – sakė Klasco” vadovas.

Jis taip pat sutiko, kad reikia tobulinti pranešimų apie incidentus sistemą.

Nebuvo kilęs pavojus nei žmonėms, nei aplinkiniams terminalams, bet aš suprantu, kad gyventojai buvo susirūpinę. Bet Klasco” negali nei techniškai, nei organizaciniu atžvilgiu išsiųsti žinučių ir nuraminti žmones”, – sakė V. Kaunas.

V. Paukštė savo ruožtu teigė, kad toks įvykis iš principo kenkia uosto reputacijai”.

Mūsų tikslas – nulinė tolerancija tokiems incidentams. Šiandien vyksta planinės pratybos, apie kurias žino operatoriai. Ateityje visame uoste bus vykdomi ir neplaniniai patikrinimai, apie kuriuos nebus informuojama iš anksto. Ekstremalios situacijos nebuvo, bet ta nežinomybė nėra geras dalykas. Įstatymai dabar nenumato, bet visada galima padaryti daugiau, kad žmonės žinotų. Mes inicijuosime dar vieną pasitarimą su Savivaldybe, dalyvaujant uosto kompanijoms, taip pat čia reikia kalbėti ir apie kitas mieste veikiančias įmones. Reikia susitarti, kaip elgtis ir kokiais būdais pateikinėti informaciją, jei nutiktų koks incidentas”, – sakė laikinai Uosto direkcijai vadovaujantis V. Paukštė.


2019-02-28

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt