P0

Konsultacijos

„Karštas vanduo name niekur nedingsta” (3)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2019-03-29


Centralizuotą šilumą uostamiesčiui ir Gargždams tiekianti AB „Klaipėdos energija” savo pranešime rašo, kad nors jau dvejus metus visos Lietuvos centralizuoto šildymo vartotojai gauna sąskaitas, kuriose įrašyta eilutė „su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis“, gyventojams vis dar kyla klausimų, kas tai per „mistinis“ mokestis ir už ką jis mokamas.

Anot energetikų, dažniausiai pasitaikanti nukrypimų priežastis ta, jog gyventojai pavėluotai arba netiksliai deklaruoja suvartotą karštą vandenį. Tačiau tai esą nereiškia, kad pareigingi gyventojai negrįžtamai sumokėjo už neatidžius kaimynus. pixnio.com nuotr.

„Dalis šilumininkų klientų mano, kad ši eilutė – tai nepareigingų gyventojų skola už karštą vandenį, kurią tenka apmokėti sąžiningiems gyventojams. Tačiau taip nėra. Su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis gali atsirasti dėl įvairių priežasčių. Pavyzdžiui, trūkus vamzdžiui ar įvykus kitai avarijai namo karšto vandens tiekimo sistemoje; gyventojams ne laiku ar neteisingai deklaruojant suvartotą karšto vandens kiekį arba tai darant skirtingu metu; namo įvadinio geriamojo vandens apskaitos prietaiso ir vartotojų butuose įrengtų karšto vandens apskaitos prietaisų rodmenų nuskaitymo skirtingu laiku”, – rašoma įmonės pranešime.

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, inicijavusi tokius pakeitimus, aiškina, jog ši eilutė yra skirta informuoti apie neatitikimus tarp įvadinio namo skaitiklio ir gyventojų butų skaitikliais fiksuoto suvartoto karšto vandens kiekio. Kodėl susidaro skirtumai, priežastį esą turi nustatyti pastato valdytojas – administratorius arba bendrijos pirmininkas.

„Dažniausiai pasitaikanti nukrypimų priežastis ta, jog gyventojai pavėluotai arba netiksliai deklaruoja suvartotą karštą vandenį. Tačiau tai nereiškia, kad pareigingi gyventojai negrįžtamai sumokėjo už neatidžius kaimynus“, – pranešime cituojamas Virginijus Zutkis, AB „Klaipėdos energija“ Klientų aptarnavimo centro vadovas.

Pasak jo, jeigu kurio nors buto savininkas ne laiku ar neteisingai deklaravo karšto vandens suvartojimo duomenis, jis vėliau sumokės daugiau. Kaip pavyzdį V. Zutkis nurodė Klaipėdoje esančio Taikos pr. 35 namo situaciją. Šio namo butuose buvo keičiami apskaitos prietaisai, ir aptikta, kad dėl sugedusio skaitiklio vienas vartotojas turės sumokėti už kone 140 kubinių metrų nedeklaruoto karšto vandens. Tačiau kiti to namo gyventojai gaus sąskaitas, kur eilutėje „su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis“ bus suma su minuso ženklu. Kitaip sakant, ankstesnė permoka jiems kompensuojama.

„Karštas vanduo name niekur nedingsta. Kai pastato administratorius mus informuoja, kodėl susidarė skirtumas, mes perskaičiuojame visiems namo gyventojams pateiktas sąskaitas, atitinkamai jas sumažindami. Kasmėnesiniuose mokėjimuose gyventojams nežymūs svyravimai yra, tačiau per ilgesnį laikotarpį sumos išsilygina“, – tikina V. Zutkis.

Įvardinti skolininkais žmones, kurie suklysta ar neteisingai deklaruoja karšto vandens rodmenis, šilumininkai negali. Pagal Šilumos ūkio įstatymą, skolininku žmogus tampa tik laiku neapmokėjęs sąskaitos už šilumą. Tik tada yra numatytos teisinės procedūros šios skolos išieškojimui. Ir nemokių vartotojų skolos kitiems namo gyventojams neišdalinamos.

Anot „Klaipėdos energijos”, vienas patikimiausių būdų, kad gyventojams netektų mokėti už šilumos kiekį su nepaskirstytu karštu vandeniu ar šis mokestis būtų minimalus – įrengti visų pastate esančių karšto vandens skaitiklių rodmenų nuotolinio nuskaitymo sistemą.

Išmanūs skaitikliai tuo pačiu metu, t. y. paskutinę mėnesio dieną, tą pačią valandą, nuotoliniu telemetriniu būdu gali nuskaityti visų butuose esančių karšto vandens ir šilumos skaitiklių, įvadinio šilumos apskaitos prietaiso ir geriamojo vandens skaitiklio, esančio prieš karšto vandens ruošimo įrenginį, rodmenis.

Nuo 2020 m. sausio 1 dienos įsirengiant šią išmanią įrangą bus galima pasinaudoti valstybės parama, jei įgyvendinant atnaujinimo projektą daugiabučiame name bus įrengiamas atskiras automatizuotas šilumos punktas ar modernizuojamas esamas neautomatizuotas šilumos punktas, įrengiami balansiniai ventiliai ant stovų ir pertvarkomos ar keičiamos šildymo bei karšto vandens sistemos, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir termostatinius ventilius.

AB „Klaipėdos energija“, prisijungdama prie mažosios daugiabučių namų renovacijos, taip pat pasirengusi prisidėti, jei vartotojai įgyvendins atnaujinimo projekte numatytų šilumos skaitiklių arba daliklių įrengimo ir eksploatavimo bei karšto vandens skaitiklių rodmenų nuotolinio nuskaitymo sistemos įdiegimą.

Dėl nuotolinės apskaitos prietaisų įrengimo galima pasikonsultuoti su AB „Klaipėdos energija“ specialistais kreipiantis el. paštu kac@klenergija.lt.

Teigiama, jog įsirengus nuotolinio nuskaitymo sistemą būtų sprendžiama dar viena gyventojams aktuali problema – apskaitos neatitikimai skaičiuojant „šilumą bendrosioms reikmėms“. Nes naujuose ar renovuotuose namuose, kur yra individuali butų šilumos apskaita, gyventojams nedeklaruojant ar neteisingai deklaruojant šilumos skaitiklių rodmenis, sąskaitose atsiranda netikslios sumos. Pavyzdžiui, jei buto savininkas yra išvykęs ir nedeklaruoja sunaudotos šilumos kiekio, laikoma, kad to buto šildymui sunaudotas vidutinis šilumos kiekis, kuris apskaičiuojamas išvedant kitų butų suvartojimo vidurkį. Bet tai nėra tikslu. Todėl karšto vandens ir šilumos skaitiklių nuotolinio nuskaitymo sistema maksimaliai sumažintų atsirandančių klaidų ir netikslumų tikimybę.


    2019-03-29

    3 komentarai “„Karštas vanduo name niekur nedingsta””

    1. Jeigu viskas yra taip teisingai ir gerai tai kodėl VKEKK UŻDRAUDĖ buvusią skaičiavimo tvarką :żiemos metu įskaičiuoti į šilumos kainą,o vasaros metu į ,,gyvatuko” mokesčio kainą ?Taip,name gyvena įvairūs żmonės: vieni laiku ir tinkamai atsiskaito,kiti du kartus per metus,kiti visai nemoka ir įsiskolinę.Mūsų name daugiau nei 10 metų buvo tuščias butas (gyventojai nemokėjo bankui paskolos ir buvo iškeldinti),tai KAS mokėjo visus tuos metus uż šildymą. ?!Pasakysite,buvo skaičiuojamos tam butui skolos,bet kai iš varžytynių pagaliau buvo butas parduotas, kažin ar kas sugrąžino namo kitiems butų savininkams jų sumokėtą sumą (šilumos kaina nebuvo sumażinta).Sakoma,ieškokite patys gyventojai skolininkų,bet kas įsileis į savo butą,tuo labiau,jei patys żino,jog elgiasi negerai.Su daugiabučių gyvenamųjų namų administratoriais turėti reikalų dėl ne itin didelių nukrypimų bergždžias reikalas ,nors żmogui tai taip pat yra skriauda ir pinigai.Be to greitai bus DVEJI METAI kai įvesta tokia tvarka ,o TIK DABAR pradėta aiškinti žmonėms!Labai mažai aktualios informacijos gyventojams žiniasklaidos priemonėse ypač per TELEVIZIJĄ,nes laikraščiai brangiai kainuoja, kompiuteriais ne visi žmonės moka naudotis ir juos turi.AČIŪ Atvirai Klaipėdai uż galimybę pareikšti savo nuomonę.

      • Tai šilumininkų problema, o ne daugiabučių gyventojų. Lietuvos Respublikos Konstitucijos nei viename straipsnyje nėra nurodymo padengti skolas už asmenis, kurie nesavalaikiai deklaruoja parodymus ar pamiršta susimokėti. Užteks mulkinti gyventojus. Jūs esate paslaugų teikėjai, o mes – paslaugų gavėjai. Turime ir sutartis. Paslaugas privalote gyventojams teikti kokybiškas ir teisingas. Jūs iki šiol vykdote nusikalstamą veiką daugiabučių butų savininkų atžvilgiu. Peržengtos visos padorumo ribos ir Jūsų gobšumui pabaigos net nematyti. Kviečiu visus gyventojus priešintis: nemokėkite gyventojai šio mokesčio, išminusuokite iš bendros sumos už šilumos tiekimą. Išsiųskite raštu įspėjimą, kad šio neteisėto mokesčio ” šiluma su nepaskirstytu karštu vandeniu ” nebemokėsite, nes tai nusižengimas ir prieštarauja LR Konstitucijai.

    2. Galima suprasti tai jog ne visi gyventojai vienu metu nurašo skaitiklių rodmenis,galima suprasti jog ne visi tiksliai nurašo skaitiklių parodymus,bet jeigu per pusantrų metų pliusas (suma kai reikia sumokėti ) ir minusas (kai nereikia mokėti ) nepasidengia .Kaip paaiškinti kitaip nei sumokėjimu už nemokius ar skolininkus,jeigu permoka per pusantrų metų susidarė net 40 eurų permoka .Pensininkui,gaunančiam truputį daugiau nei 200 eurų pensijos kiekvienas euras yra brangus (grąžinta mażiau nei 2 eurai,sumokėta beveik 10 eurų).Puikiai žinoma šilumininkams kas nemoka ar yra įsiskolinę,tai galėtų taikyti Šilumos ūkio įstatymo 14 str.,,Šilumos ir (ar) karšto vandens pristatymo sustabdymas įsiskolinusiems šilumos vartotojams”,bet gi paprasčiau yra,, prapuolantį”vandenį išdalinti apmokėjimui viso namo butų savininkams.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt