Kitai kadencijai – didesnis mero aparatas?

Politika, Svarbu

Kitą savaitę turinčiam vykti kadenciją baigiančios miesto Tarybos Kolegijos posėdžiui, o vėliau ir pačiai Tarybai meras Vytautas Grubliauskas teikia sprendimo projektą, pagal kurį nuo birželio, jau antros kadencijos metu, jis turėtų du papildomus politinio pasitikėjimo pavaldinius.

Per metus 76 828 eurų iš mokesčių mokėtojų sunešamo biudžeto pareikalausiantį sprendimą, anot mero, padiktavo realybė. Jis dėsto skaičius, kurie rodo, kad Klaipėda lyginant su kitais didmiesčiais šioje srityje esą yra labai nusiploninusi. Kartu naujai kadencijai perrinktas meras tvirtina, kad tokia iniciatyva nėra noras darbo vietomis aprūpinti ir būsimus koalicijos partnerius.

„Esame tiek nusiploninę, kad praktiškai dirbu su vienu tik patarėju, nes sektorius yra ir mero, ir Tarybos.”, – argumentuoja Vytautas Grubliauskas.

Nuo 2016 m. pradžios tiesioginiame mero pavaldyme esančiame savivaldybės tarybos ir mero sekretoriate dirba 11 žmonių. Iš jų yra du politinio (asmeninio) pasitikėjimo.

„Kad būtų užtikrintas sklandesnis ir rezultatyvesnis Savivaldybės uždavinių įgyvendinimas, papildomai reikalingi du mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai. <…> Darbuotojų skaičių siūlytina didinti, kadangi Savivaldybė iki 2030 metų yra numačiusi įvykdyti Klaipėdai labai svarbų Klaipėdos miesto ekonominės plėtros strategijos įgyvendinimo veiksmų planą, be to didelė reikšmė skiriama svarbiems miestui infrastruktūros projektams, bendrojo plano keitimo ir kt. <…> Atsižvelgiant į šio ambicingo projekto tikslą ir uždavinius, būtinas savalaikis ir kompleksinis KEPS2030 koordinavimas tarp Partnerių, politikų, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos, miesto bendruomenių ir kitų suinteresuotų šalių, kuris užtikrintų ne tik sklandų ir tvarų tarpinstitucinį bendradarbiavimą, bet ir taptų viena iš esminių miesto konkurencingumo prielaidų ilgalaikėje perspektyvoje. Tuo tikslu būtinas KEPS2030 koordinatorius ne tik įgyvendinimo lygmenyje, t. y. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijoje (tokias funkcijas vykdo Tarptautinių ryšių ir ekonominės plėtros skyrius), bet politiniame lygmenyje. <…> Mero patarėjo pareigybė reikalinga siekiant efektyvinti teritorijų planavimo procesus, užtikrinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą, koordinuoti mero, mero pavaduotojų dalyvavimą posėdžiuose, pasitarimuose, susitikimuose teritorijų planavimo klausimais, teikti siūlymus miesto ir uosto tvarios plėtros klausimais. <…> Mero patarėjo pareigybė taip pat reikalinga siekiant efektyvinti veiklą savivaldybės ir valstybės turto valdymo, savivaldybės įmonių valdymo, miesto komunalinio ūkio, infrastruktūros priežiūros ir plėtros srityse, užtikrinti sklandesnį numatytų projektų įgyvendinimą, teikti informaciją ir siūlymus merui, mero pavaduotojams dėl projektų įgyvendinimo eigos, organizuoti pasitarimus ir susitikimus minėtais klausimais”, – rašoma aiškinamajame sprendimo projekto rašte.

Be minėtųjų 76 828,36 Eur per metus algoms ir mokesčiams dar iš biudžeto reikėtų skirti 6 707 Eur „darbo vietos išlaikymui” ir 2 896 Eur dviem darbo vietoms įrengti.

Paklaustas, kas konkrečiai yra tokios idėjos autorius, meras atsakė: „Realybė, kuri visiškai neadekvati situacijai, kuri yra šiuo metu mieste ir pagal kurią reikia gyventi”.

Jis vardijo, kad Vilniaus meras turi septynis, Kauno – šešis, Panevėžio – penkis, Šiaulių – trys politinio pasitikėjimo tarnautojus, kai uostamiesčio – du. „Sutartininkų” Vilniaus sekretoriate, anot mero, yra 13, Kauno – 5, Šiaulių – 4, Panevėžio – trys, Klaipėdos – keturi. Iš viso Vilniuje esą yra 38 etatai, Kaune – 28,5, Klaipėdoje – 11, Panevėžyje – 8, Šiauliuose – 7.

„Esame tiek nusiploninę, kad praktiškai dirbu su vienu tik patarėju, nes sektorius yra ir mero, ir Tarybos. Didėjant funkcijų gausai, pasitinkant naują kadenciją tai yra neišvengiamybė, nes atsiranda pozicijų, kurioms reikalingi labai rimti prievaizdai – ekonominio proveržio strategijai, europinių projektų priežiūrai, nes kaip liudija patirtis, vien administraciniai sprendimai priveda ne prie pačių geriausių rezultatų. Čia jau pamokos išmoktos. Beveik pusė Tarybos narių pradės naujai dirbti, tad ir čia koordinavimo reikės labai daug. Tad tai ir viena iš prielaidų užtikrinti sėkmingą Tarybos darbą”, – sakė V. Grubliauskas.

Jis tikino, kad didesnės komandos reikia ne dėl to, kad atsirastų darbo vietų ir koalicijos partneriams, kurie pagal mandatų svorį naujojoje kadencijoje bus kur kas įtakingesni nei esant dabartinei politinei situacijai.

„Apie tai net nebuvo kalbos. Aš žiūriu, kaip stiprinti merą, kaip instituciją, ir jo kontrolę, nuolatinę politinę priežiūrą ir koordinaciją. Tai nėra koks nors užganėdinimas vietomis ar pozicijomis”, – sakė meras.

Paklaustas, ar neįmanoma atlikti kokią nors rokiruotę perimant dalį etatų iš administracijos, kad nedidėtų bendras biurokratų skaičius, V. Grubliauskas tikino, kad sekretoriatas ir administracija yra skirtingi dalykai.

„Laukia savivaldybės administracijos reforma, bus diskusijų įvairių, galbūt kai kurie savivaldybės padaliniai pereis sekretoriato žinion kartu su etatais. Neturėtume painioti administracinio ir politinio darbo. Reformos tikslas turėtų būti ne sumažinti etatų skaičių, o įveiklinti, pastatyti administraciją ant naujų rėmų, kad ji pradėtų dirbti efektyviau. Jei pavyktų sutaupyti etatų, tai būtų dvigubas laimėjimas. Tačiau nereikia pamiršti, kad vyksta labai karšta diskusija dėl seniūnijų steigimo, čia irgi turės būti priimtas sprendimas”, – dėstė meras.

14 Comments

  1. Marijus

    Kvailių dūdorius – kvailių bausmé… Žiūrédamas jazz festivalį juoksiuosi kad už jo pinigus kasmet galéjo būti suremontuoti po du daugiabučių kiemai su parkingais 🙂 per 8 metus vien nuo festivaliui skiriamų léšų ir tame tarpe dūdoriaus žmonai mokamo atlyginimo galéjo Klaipéda tūréti 16kiémų su parkingais. Tai čia tik festivalis… O kur Bastijonų tiltai, aikštés ir t.t. už ką balsavot- tą pensininkai ir gavot! Neverkit dabar!

    Reply
  2. Politinis vištakumas

    Gal būtų pravartu dūdoriui prisiminti, kiek gyventojų Vilniuje, kiek Kaune ir mūsų miestelyje? Kad lyginant tų savivaldybės valdžiagyvių skaičių su gyventojų skaičiumi, Klaipėdoje jų ir taip buvo daugiausia! Na, mirkit juos rinkę iš džiaugsmo!

    Reply
  3. Anonimas

    Dūdoriui aišku reikia patarėjų, nes dabar miesto darbai trukdo žmogui ramiai po komandiruotes už mūsų pinigus turistauti.

    Reply
  4. Brigita

    Nors ir 20 patarėjų gali prisiimti, vistiek mieste brokas bus iš abejotinos reikšmės projektų, kad tik lėšas įsisavinti ir daugiau nieko. Tegul stabdo muzikinio teatro putplasčio renovacijos šiukšliadėžės imitacijos rekonstrukciją!!! Apdergti senamiesčio kraštovaizdį kiekvienas perku parduodu bukis gali…

    Reply
  5. Jonas

    Nereikėjo meru rinkti Grubliausko vien dėl to, kad jis NULĮ padarė kad rūpintųsi emigravusių klaipėdiečių išvažiavimu. Klausykite tie kurie nežino, kad emigravo 50 000 klaipėdiečių.Likome 150 000/ Iš jų 35 000 pensininkių. Kas girdėjote kada kad meras su savo pavaduotojais būtų apie tai klabėję? Niekšinga iš mero pusės kad jis drįsta klabėti apie jo komandos žm. pagausėjimą ar jų atlyginimo padidinimo. Pripažinkim,kad esame „skysti” klaipėdiečiai, kad matydami kaip Klaipėda kaimietėja, mažėja o mes vėėl leidžiame tokiam merui sugrįžti „vadovauti”

    Reply
    • Jonui

      150 tūksy. mūsų nebėra. Metų pradžioje suskaičiavo 147 tūkst. Artėjam prie Šiaulių !

  6. Permainos

    Išsirinkot nauja sena valdžia, luzeriai? Štai ir ESKIT

    Reply
  7. įdomu

    O kas matė dabartinę mero patarėją – Nataliją Sadovskają?

    Reply
    • Jos nuotrauka turėtų kabėti ant durų!

      Ji patarėja iš mūsų mokesčių džiazo klausimais. Daugiau apie nieką nenusimano. Todėl pinigai tik gaunami, o ne uždirbami!

  8. Ar jau džiaugiatės?

    Savo pasirinkimu? Kažkam reikia savus toliau kišti prie lovio kad butu užnugaris ir butu kam darbus numetineti kol meras pats vazinejasi po svecias salis ir nesirupina miestu kuriam vadovauja. issirinkote ir turekite dabar tolimesnius pasakojimus kad tam ar kitkam pinigu nera. O „politinio pasitikejimo” pakalikams atsiranda 🙂

    Reply
    • Luzeris

      Gera pradžia – pusė darbo 🙂

  9. juokdariai

    tipo reikia darbuotojų – ogi bus priimtas koks nors rusų aljanso žmogus, nes tie nieko rinkimuose negavo, dar konservatoriams pridalinti reikia. TRATINA pinigus dar darbų nepradėję…

    Reply
  10. Cha cha

    Prieš praėjusios kadencijos pradžią irgi sakė, kad bus administracijos reforma. Kaip žinia, dėl kažkieno ambicijų (tikrai ne Budino) ta reforma taip ir neįvyko, nors buvo planuota, dėliota visus tuos 4 kadencijos metus. Turbūt ir šią kadenciją bus taip pat. Ypač jei administracijos direktore bus draugė Simonavičiūtė.

    Reply
    • Anonimas

      Budinas tik kadencijos viduryje prisiminė būtiną reformą.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Spyglys

Eksmeras užsigeidė atsivesdinti Sporto skyriaus vedėją*

„Tikiuosi, neateisime iki tokios stadijos, kad reikės prašyti administracijos direktoriaus, kad atvesdintų jus į virtualią komiteto posėdžio erdvę”, – taip ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

Sportas, Svarbu

Konfliktų draskomo „Viesulo” vadovo darbą meras vertina gerai

„Kiekvienas vadovas turi dar ir savo vadovą, išskyrus aukščiausiąjį miesto vadovą, nes jam vadovo nebėra”, – taip Klaipėdos miesto tarybos Kultūros, ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This