Melnragiškiams civilinė sauga nerūpi?

Svarbu, Uostas ir jūra

Valstybės valdomai AB „Klaipėdos nafta” (KN) Melnragės bendruomenės prašymu surengus civilinės saugos mokymus ketvirtadienio vakarą į juos atėjo tik dešimt šios miesto dalies gyventojų. O ir didžioji jų dalis atėjo vėluodami, tad kurį laiką įmonės darbuotojai ir Savivaldybės administracijos civilinės saugos specialistas salėje sudarė daugumą.

KN Naftos terminalo saugos ir sveikatos vadovas Vigantas Barauskas susirinkusiesiems pristatė įmonės saugos ataskaitą ir vidaus avarinį planą. Jame yra apskaičiuota, kokį poveikį darytų sprogimas kiekvienu atveju vienoje iš rezervuarų grupių.

Gelsva spalva žemėlapyje žymima zona, kur tokio incidento atveju jau galėtų žūti žmonės. Žalia, kur jie patirtų negrįžtamais vadinamus poveikius sveikatai, o mėlynoje „dužtų namų langai, nukentėtų ausų būgneliai”.

Vienai iš atėjusių moterų pasiteiravus, o koks gi poveikis būtų jei įvyktų grandininė reakcija ir vienas po kito imtų sproginėti visi rezervuarai V. Barauskas pirmiausia akcentavo, kad įvykus jau pirmam incidentu visi gretimi rezervuarai automatiškai būtų pradedami aplieti vandeniu, kuris neleistų jiems įkaisti.

„Toks atvejis neskaičiuotas, nes sistemos tokio neleistų. Apsaugos priemonių terminale yra daugiau nei reikia. Teorinė tokio įvykio tikimybė yra viena iš 10 devintajame”, – sakė specialistas.

Kur kas didesnis poveikis žmonių sveikatai galimas jei KN kilų didžiulis gaisras, kurio metu į aplinką išsiskirtų azoto oksidai. Pagal atitinkamą žemėlapį pavojingos sveikatai ir gyvybei koncentracijos galėtų sklisti žaliai pažymėtoje zonoje. O mėlynojoje, pietuose siekiančioje ir Dangės upę, būtų fiksuojami leistinas normas viršijantys tokių teršalų kiekiai.

Pasak V. Barausko, KN gyventojų perspėjimui naudoja 4 elektrines sirenas, kurių girdimumo spindulys siekia 500 m ir 14 garsiakalbių, sumontuotų ant Molo gatvės apšvietimo stulpų. Šiuo metu įmonė jau pasirašė sutartį su tiekėjais, kurie įrengs naujo tipo sirenas, kurios galės transliuoti ne tik sirenų gausmą bet ir pranešimus. Jų įrengimo vietos dabar derinamos su savivaldybe.

KN specialisto teigimu, incidento atveju gyventojų evakuacija pirmiausia rūpintųsi operacijų vadovas, vėliau koordinavimą esant poreikiui perimtų savivaldybės Ekstremalių situacijų komisija.

Už civilinę saugą atsakingas Savivaldybės administracijos Administracinės veiklos poskyrio vyriausiasis specialistas Saulius Paliulis informavo, kad esant ekstremaliai situacijai gyventojai būtų informuojami SMS pranešimais, jei yra tinkamai susikonfigūravę savo mobiliuosius telefonus, informaciją teiktų ir radijo stotis „Laluna”. Tie melnragiškiai, kurie savo automobiliais negalėtų pasitraukti iš pavojingos zonos, turėtų rinktis ties Molo ir Audros sankryža, iš kur juos išvežtų Klaipėdos autobuso parko autobusai.

„Kiekviena šeima turėtų iš anksto apgalvoti savo evakuacijos planą. Geriausia turėti būtinų prekių krepšelį visuomet namuose. Teko gyventi Floridoje, kur dažnos stichinės nelaimės, tai ten kiekvienas turi tokį krepšelį, žino kelius, kur ir kaip važiuotų, kur apsistotų”, – sakė S. Paliulis.

Jis informavo, kad rudeniop planuojamos treniruotes su didesnės avarijos imitacija, kad visos tarnybos prisijungtų ir derintų veiksmus imituojant evakuacijos vykdymą.

Viena melnragiškė dar teiravosi, kaip KN saugosi nuo terorizmo.

Pasak V. Barausko, nuo terorizmo grėsmių saugo valstybė.

„Įmonėje yra trijų perimetrų apsaugos sistema. Tvora, judesio davikliai, kameros, matančios 100 procentų perimetrų ir dar infraraudonųjų spindulių sistema”, – sakė KN atstovas.

3 Comments

  1. Zita

    Viskas gerai su ta KN ,laikosi saugumo.Blofai ,kad Terminalas Uz tvoros daro ka nori,ir via dangstosi uz KN .Kol nebuvo KT problemu mieste nebuvo

    Reply
  2. Būtingė

    Kelkit lauk tą KN. Mieste tokiems ne vieta.

    Reply
  3. Urtė

    Negi mieste turi būti tokie objektai?!… Tai nesuderinama.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

Verslas

Oficialiai nebeliko „Klaipėdos naftos“

Nuo trečiadienio valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta“ tęsia veiklą nauju juridiniu pavadinimu – AB „KN Energies“. Pavadinimo keitimas esą yra ...
2024-01-10
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

KN tapo keturių Vokietijos SGD terminalų komercine operatore

Nuo sausio 10 d. AB „KN Energies“ tapsianti „Klaipėdos nafta“ (KN) 2024-uosius metus pradeda pergale viešajame konkurse dėl keturių suskystintųjų ...
2024-01-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This