Miestas, Svarbu

Dviračių takas kiršina gyventojus (12)

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2019-04-12


Nors Klaipėdos valdžia yra pasiryžusi atnaujinti bei į vieną sistemą sujungti miesto dviračių takų tinklą, taip skatindama miestiečius naudotis ekologiškomis transporto priemonėmis, daliai klaipėdiečių dviračių takai ne tik nereikalingi, bet jie jiems atrodo esantys ir labai pavojingi.

Tai paaiškėjo ketvirtadienio vakare savivaldybėje vykusiame pėsčiųjų ir dviračių tako tarp Šilutės pl. ir Taikos pr. atnaujinimo darbų projektinių pasiūlymų viešame svarstyme.

Vietoj nesaugios betoninės duobės planuojama įrengti modernų fontaną. Palmiros Mart nuotr.
Kas neįtiko?

Į pristatymą atvykę per 10 daugiausia vyresnio amžiaus šio mikrorajono gyventojų pirmiausia išreiškė nepasitenkinimą tuo, kodėl supažindinimas su siūlomu projektu vyksta ne Bendruomenės namuose, o  savivaldybėje – esą vyresnio amžiaus žmonėms iki jos yra sunku atvažiuoti.

Projektavimo darbus atlikusios bendrovės „Plentprojektas” atstovei Rūtai Jakštaitei pradėjus vardinti, ką ir kaip numatyta šioje teritorijoje atnaujinti, gyventojai vienas paskui kitą ėmė reikšti pasipiktinimą naujuoju dviračių taku, nors jis čia jau yra daugybę metų. Vienai moteriai atrodė, kad jis projektuojamas per arti gyvenamojo namo, kita teigė, jog dėl suprojektuoto naujo vingio į parduotuvę nebegalės saugiai nuvažiuoti neįgalieji, o itin aktyviai pristatyme dalyvavusi trečioji moteriškė pareiškė esą dėl naujojo dviračių tako vaikai nebeturės vietos kur žaisti ir dviratininkai jiems kels pavojų.

„Dviratininkai ir dabar labai greitai ir pavojingai laksto”, – jai pritarė kaimynė.

Nei projektuotojų, nei miesto savivaldybės atstovų aiškinimai, jog kaip tik dėl gyventojų saugumo bei tvarkos, gražesnio estetinio vaizdo ir siekiama sutvarkyti šią chaotišką erdvę, moterų neįtikino.

„Mes siūlome atskirti dviratininkų taką nuo pėsčiųjų, kaip yra visame civilizuotame pasaulyje padaryta. Dviračių takas yra dviračių takas, pėsčiųjų takas yra pėsčiųjų takas, žaidimų aikštelė yra žaidimų aikštelė. Ir negalima šitų funkcijų sumaišyti”, – emocingai nusiteikusioms moterims ramiai bandė paaiškinti Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda, pridūręs, kad „vaikai negali žaisti dviračių take”.


Po gana ilgokai užtrukusių pasisakymų aktyvioji ponia, savo atsineštame kompiuteryje demonstravusi įrašus su lakstančiais vaikais, galiausiai pasiūlė šį projektą stabdyti, nors kita inteligentiška moteris bandė jai paprieštarauti.

Žadama panaikinti visus ištupėjusius laiptus, padarius patogius nuolydžius. Palmiros Mart nuotr.

„Aš iš to paties namo ir turiu kardinaliai priešingą nuomonę. Mes einame prie to, kad Klaipėda būtų patogi susisiekti dviračiais ir labai pritariu tam planui. Būkim draugiški dviračiams, patys sau ir viskam kitam”, – susirinkusiuosius ragino ji.

Dviračių nemėgstančiai poniai neįtiko ir tai, kaip numatoma sutvarkyti aikštelę priešais „Maximos” parduotuvę, kur vietoj daugybę metų čia riogsančios betoninės duobės planuojama įrengti modernų fontaną. Ji bandė įrodinėti, jog ištrupėjusi duobė esanti ir saugi, ir patogi, tačiau palaikymo šįkart sulaukė vos iš vienos bendramintės.

Kiek mažesnes diskusijas tarp gyventojų sukėlė numatomas įrengti viešasis tualetas, patikinus, jog šiuo metu šios paskirties objektai yra modernūs, prijungti prie visų miesto nuotekų tinklų, tad jokių negerų kvapų neskleis. „Tikrai nebus toks tualetas, kaip Lėbartų kapinėse”, – susirinkusiuosius ramino L. Dūda.

Svarstyme dalyvausi miesto Tarybos narė Nina Puteikienė pasidžiaugė, kad „gyventojai aktyviai dalyvauja pristatyme”, tačiau savivaldybės administracijos atstovus paragino „nekiršinti gyventojų”.

Pasak jos, minėtas projektas įgyvendinamas pažeidžiant įstatymą – neva tai nėra vien tik trinkelių keitimas, o „yra visos viešosios erdvės atnaujinimas”, kuriam esą jau būtina skelbti viešą architektūrinį konkursą.

Politikė turėjo priekaištų ir projektuotojams.

„Tokio lygio vizualizacijų, tokio lygio pristatymo, neįsižeiskit, aš nežinau kada, gal tik prieš 10 metų mačiau. Įstatymas reikalauja, kad viešinami dalykai būtų  suprantami ir aiškūs”, – sakė ji, pabrėžusi, jog iš ekrane demonstruojamų bei komentuojamų planų ne tik susirinkusiems vyresnio amžiaus žmonėms, bet ir jai, turinčiai „šiokį tokį išsilavinimą”, niekas neaišku.

N. Puteikienė pasiūlė projektą nutraukti ir jį iš naujo imti įgyvendinti „laikantis visų įstatymų”.

Ką suprojektavo?

Teritorijoje tarp Šilutės pl. ir Taikos pr. (nuo buvusio Neringos prekybos centro iki Pempininkų centro) numatyta atnaujinti čia jau esantį pėsčiųjų ir dviračių taką, pakeičiant jų dangas, dviejų krypčių dviračių taką praplėtus iki reikalingų 2,5 metrų ir jį raudonos spalvos asfaltu bei vejos borteliu atskyrus nuo pėsčiųjų tako.

Taip pat planuojama atnaujinti skverą priešais prekybos centrą, betoninę duobę sulyginus bei įrengus šiuo metu daugelyje šalių populiarų fontaną su iš grindinio trykštančiomis vandens čiurkšlėmis. Šalia numatyta pastatyti suoliukus, šiukšlių dėžes, dviračių stovus, pasodinti gėlių. Teritorijoje augančius medžius bus siekiama išsaugoti. Skverą, kaip ir pėsčiųjų taką, norima išgrįsti pilkos spalvos betoninėmis trinkelėmis.

Netoli esančioje šiuo metu itin prastos būklės sporto aikštelėje suprojektuota įrengti naujas aptvertas krepšinio ir tinklinio aikšteles, kiek toliau – lauko treniruoklius bei dvi žaidimų aikšteles skirtingo amžiaus vaikams. Šalia žadama pasodinti gėlynų ir naujų medžių. Taip pat numatyta atnaujinti viso tako bei aikštelių apšvietimą.

Planuojama padidinti prie Šilutės pl. esančią automobilių stovėjimo aikštelę, panaikinti visus trasoje esančius ištupėjusius laiptus, padarius patogius nuolydžius, sutvarkyti paviršinio lietaus vandens surinkimo/nuleidimo sistemą, pastatyti modernų viešąjį tualetą ir kt.

Po audringai vykusio pristatymo Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Olegas Mariničius susirinkusiuosius ramino esą visos išsakytos pastabos bus nuodugniai dar kartą apsvarstytos ir pagal galimybes į jas bus atsižvelgta.

„Mes gyvename teisinėje valstybėje, turime ieškoti kompromisų”, – sakė jis.

Dviračių tako tarp buvusio Neringos prekybos ir Pempininkų centro rekonstrukcija vykdoma, įgyvendinant antrąjį miesto dviračių takų plėtros specialiojo plano etapą. Planuose numatytas ir trečiasis etapas. Palmiros Mart nuotr


2019-04-12

12 komentarai apie “Dviračių takas kiršina gyventojus”

  1. “Fenomenalus” protas, “darbo vietos atsiranda padidinus sporto aikštelių skaičių” labai įdomu. Tiek naujinami rajonai, kad per technikos burzgimą, dulkių debesyse nebematyti jau ir gelžbetoninių stulpų, juk medžiai iškirsti, žalia veja suniokota, ką ten kalbėti apie žmones. Geriau “aukšti ponai” galvokite, kaip sugrąžinti žmones į miestą, nes Klaipėda merdėja.

  2. Dviračių takai nuo pėsčiųjų takų turi būti atskirti visiškai, tvorelėmis, želdynais, nes tai niekada nebus suderinta. Pėstiesiems visada kels pavojų ir įtampą, ko neturėtų būti ypač parkuose, skveruose.

  3. Dviračių takas nuo Taikos pr. iki Maximos pakankamai erdvus, tvarkingas ir patogus,( ne taip seniai tvarkytas) kam dar jį plėsti, kam atskirti, neteko matyti, kad važiuotų dviratininkų kolona, ar pėsčiųjų tuntai vaikščiotų, kam keisti dviračių tako dangas, pasirodo, kad savivaldybės klerkai pasišovę net spalvų gamą išgauti take ( raudona spalva), tikrai juokinga jei nebūtų graudu. Sporto aikštelių pakanka, tik reikia prižiūrėti jas, ar aukštieji ponai matė kiek žmonių susirenka prie tų įrenginių, pirma žmones į Klaipėdą sugrąžinkit, sukurkit darbo vietų, o ne darykit vien dėl to, kad pinigai būtų įsisavinti ar pa…….. .
    Nenaikinkite žalių vejų, geriau jau pasodinkite lietuviškų medelių, nes kvėpuoti nėra kuo, vien gelžbetonis.

    • Jus matau projektavimo ekspertė net žinote kad esamo tako pakanka. Po tokių pasisakymų Klaipėdoje jaučiu ir toliau merdėtų. Sporto aikštelių niekada nebus per daug. Darbo vietos ir rajonų atnaujinimas labai susiję :))))

    • Esu važiaves ten kokia 22 valanda, jau tamsu, kai vienos “ponios” šunelis šiko dviračiú tako pakelėje. Tai čiut nepasmaugiau, kai tarp pedalú pavadėlis isipynė. Apie kà kalbat. Reikia atskirt durnius nuo dviratininkú.

  4. Blogai, kad gyventojai visai nesidomi projektu, todėl Vilniaus architektai ir projektuoja, naikina žalias zonas, dviračių takus stato prie laiptinių, viešus tualetus šalia gyvenamojo namo. Svarbu pinigus ” isisavinti”, o kas toliau bus nesvarbu. Tvarkyti būtinai reikia, bet gal pirma gyventojų nuomonėmis pasidomėti, ir bandyti projektuoti.

    • Tai tai viešas susirinkimas buvo kam ne visuomenės nuomonės sužinojimui?????

  5. Projektiniuose pasiūlymuose dviračių takas vaizduojamas raudono asfalto, o ne trinkelių. Klaida straipsnyje? Kalbant apie gyventojų pastabas, jos suprantamos ir pagrįstos. Dviračių takas nuo pėsčiųjų tako turi būti atskirtas fiziškai – bent metro pločio želdynų juosta, kurioje augtų medžiai, krūmai ir kita augmenija.

  6. Teisingai, nera cia ko vykdyti visokius projektus, lai savivaldybe nieko nedaro, kad po to galetu zmones bambeti, kad savivaldybe nieko nedaro 😀

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt