Kultūra

Festivalio „TheATRIUM 2019“ tarptautinės programos gidas

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2019-05-06


Uostamiestyje po poros savaičių prasidės trečiasis Klaipėdos dramos teatro (KDT) organizuojamas tarptautinis teatro festivalis „TheATRIUM”.

Gegužės 21–26 d. vyks Lietuvos teatro vitrina (15 spektaklių), o birželio 2–16 d. – tradicine tampanti tarptautinė programa. Jos metu Klaipėdos žiūrovai pamatys 10 svečių pasirodymų iš įvairių šalių: nuo šiek tiek pažįstamo Lenkijos teatro atstovų iki Pietų Korėjos trupės spektaklio. Visi spektakliai bus verčiami į lietuvių ir anglų kalbas, o festivalį atidarys ir uždarys koncertai.

Pristatome užsienio svečių pasirodymus.

Birželio 2 d.  17 val. Alice Phoebe Lou koncertas. Festivalio atidarymas. KDT Didžiojoje salėje.

Alice Phoebe Lou – netipiška muzikos kūrėja. Gimė 1993 m. Pietų Afrikoje, 2010 m. iškeliavo į Europą, ėmė dalyvauti ugnies šokių trupės pasirodymuose, vėliau Berlyne ėmė groti gatvėse, metro stotyse ir parkuose. 2015 m. pirmąkart koncertavo Amerikoje festivalyje SXSW, tapo nuolatine šio festivalio dalyve.

2016 m. išleido pirmąjį albumą „Orbit“. Už jį nominuota geriausių moterų vokalisčių kategorijoje Vokietijos muzikos kritikų apdovanojimuose.

Alice iki šiol nemeta gatvės atlikėjos karjeros – jai patinka jaustis laisvai. 2017 m. jos daina „She“ („Ji“), sukurta filmui „Bomba: Hedės Lammar istorija“, nominuota Oskarui geriausios originalios dainos kategorijoje.

2018 m. Alice koncertavo Europoje, JAV, Pietų Afrikoje, Japonijoje, Kanadoje. Šiemet kovą Alice Phoebe Lou išleido albumą „Paper Castles“ („Popierinės pilys“).

Birželio 5 d. 18.30 val. Atėnų teatro trupės „Blitz Theatre Group” spektaklis „Late night”. KDT Didžiojoje salėje.

Scenoje – pasaulio pabaiga pagal graikus: „Blitz Theatre Group” šoka mirties valsą virš Europos griuvėsių.

Valsas kupinas melancholijos ir subtilaus humoro. Kodėl gi, viskam aplink griūvant, nepašokus? Kodėl belaukiant, kol viskas pasibaigs, maloniau nepraleisti laiko?

Apokaliptiniame pasaulyje – trys moterys ir trys vyrai. Jiems teliko kadaise puošnūs buvę drabužiai ir prisiminimai.

Jie pasakoja fragmentus iš praeities ir šoka vieną valsą po kito.

 

 

Birželio 7 d. 18:30 val. „Plexus Polaire” spektaklis „Pelenai” (Prancūzija, Norvegija), KDT mažoji salė.

„Pelenai“ – dviejų istorijų mozaika. Veiksmas vyksta maždaug prieš 26 metus mažame kaimelyje Norvegijos pietuose. Pasakojama istorija apie jaunuolį, kuris padeginėja namus, ir rašytoją, kuris apsistoja tuose namuose po kelių dešimtmečių bei atranda įkvėpimą kurti.  Dvi iškankintos asmenybės, tragiški žmonės, atsidavę savo demonų valiai, kuriuos praryja slaptos jų sielų liepsnos.

Istoriją pasakoja aktoriai su lėlėmis – tai lėlių spektaklis, ne tik pasakojimas, bet ir nuostabus, daug pasaulio festivalių nustebinęs reginys, skirtas suaugusiems.

Birželio 8 d. 15, 17:30, 20 val., birželio 9 d. 15, 17,30 val. Janek Turkowski „Margaretė” (Lenkija), Žalioji Klaipėdos vaistinė (Tiltų g. 6)

Spektaklio sumanytojas ir atlikėjas pasakoja, kaip pagautas smalsumo įsigijo 64 filmo juostų rinkinį, priklausiusį nepažįstamam žmogui, gyvenusiam su Rytų Vokietija besiribojančiame regione. Autoriaus susižavėjimas estetiniais seno filmo kadrų aspektais ir sentimentalia kelione atgal į komunizmo laikus paskatino jį atsiversti ir iš naujo panaudoti šią originalią medžiagą.

Filmo juostos tapo apmąstymu apie tai, kaip mes išsaugome prisiminimus, ir paskatino tyrinėti jose užfiksuotų žmonių gyvenimus. Pasirodo, tikroji juostoje nufilmuota Margaretė susijusi ir su Klaipėda.

Birželio 10 d. 18.30 val. „Frans Brood Productions” spektaklis „Kirina” (Belgija, Burkina Fasas) KDT Didžioji salė.

Pasitelkęs savo afrikietišką kilmę ir apmąstymus apie šiuolaikinį pasaulį, choreografas ir režisierius Blitz Theatre Group sukūrė pasakojimą apie šiuolaikinę globalizuoto pasaulio kasdienybę.

„Kirina“ nėra Vakarų Afrikos istorijos įvykio perpasakojimas. Tikrasis epas, kaip daugelis kitų epų ir tikri šių dienų įvykiai, pasitarnavo kaip įkvėpimas spektaklio kūrimo metu.

„Kirina“ – tai ne Afrikos artistų pasirodymas, pasakojantis apie Afriką, o pasaulio piliečių pasakojimas – choreografas kuria drauge su artistiškais komandos nariais, (ne)turinčiais afrikietiškų šaknų, kuriuos įkvėpė globalėjanti šių dienų tikrovė. Veikiamas šių įkvėpimo šaltinių, Coulibaly sukūrė spektaklį apie judančius žmones, įvykius, nuspalvinančius ir kreipiančius žmonių judėjimą, jų įtaką visuomenei.

„Kirina“ – pritrenkiantis spektaklis, kuriame susilieja prakaitu žliaugiantis, ritualinis ir jaudinantis šokis. Tai – impulsyvi muzika ir užburiantis pasakojimas.“ (citata iš „The New York Times“)

Birželio 12 d. 18.30 val. „Haddangse Theatre” spektaklis „Anuomet” (Pietų Korėja) KDT Didžioji salė.

Pjesės motyvas – iš tiesų 1931 m. Busane įvykusi žmogžudystė – kelia klausimą apie žmogiškų geidulių ir godumo galią.

Pasak spaudos, „šis spektaklis – tikras detektyvinis romanas”, jo išraiškos forma primena nebyliojo kino techniką, tų laikų populiariosios kultūros stilistiką. Pjesės poveikį stiprina ryški aktorių vaidyba.

Spektaklyje susilieja teatras ir kino raiškos formos, ketvirtojo dešimtmečio vaidybos bruožai. Žiūrovai tarsi detektyvai šio spektaklio metu gali pasinerti į tiesos ieškojimą ir paslapties atskleidimą. Tai pjesė, kurioje balansuojama ant ribos tarp „obuolio“ ir „obuolio atvaizdo“.

Birželio 13 d. 18,30 val. „Spitfire Company” spektaklis „Antiwords” (Čekija) KDT Mažoji salė.

Spektaklis įkvėptas Čekijos prezidento, rašytojo Václavo Havelo kūrybos, o ypač jo pjesės „Audiencija“ ir jos legendinio „samizdato“ garso įrašo (1978 m.), kuriame Vaneko vaidmenį įskaitė pats Václavas Havelas.

Kas atsitinka, kai aludaris ir persekiojamas politikas, kitas paties Václavo Havelo „aš“, susitinka scenoje? Dvi aktorės, tikro čekiško alaus dėžė, didžiulės kaukės ir absurdo humoras.

Spektaklis pelnė didžiulį pasisekimą Berlyne, Prahoje, Milane, Florencijoje, Vašingtone, Niujorke, Londone, Pekine, Osle, Seule, Edinburge. „Tai totalus teatras.“ („Total Theatre Mag”).

Birželio 14 d. 18.30 val. „TR Warszawa” (Lenkija) spektaklis „Kiti žmonės” KDT Didžioji salė

Spektaklio „Kiti žmonės“ scenarijus paremtas hiphopo poema, kurią sukūrė viena svarbiausių lenkų jaunosios kartos rašytojų D. Masłowska, išgarsėjusi bestseleriais „Lenkų ir rusų karas po baltai raudona vėliava“, „Karalienės povas“, drama „Mums viskas gerai“.

Pagrindinis šios miesto antibaladės veikėjas gyvena Varšuvoje, smogu persigėrusiame metropolyje, kur karaliauja narkotikai ir pigus vynas. Mieste, masinančiame karjeristus ir nevykėlius, menininkus ir įmonių darbuotojus, studentus ir prekybininkus, žadančius netikrą laimę.

Spektaklyje kalbama apie  vėlyvąjį kapitalizmą ir jo sukeltas problemas: ekonominę ir socialinę nelygybę, jaunosios kartos
nusivylimą, kerojantį nacionalizmą. Tai istorija apie apmirusią, susiskaldžiusią bendruomenę, kur kunkuliuoja prietarai ir vidinė neapykanta.

Ar galima peržengti klasių ribas, ištrūkti iš informacijos burbulo ir suprasti Kitus – kitaip mąstančius, besilaikančius kitų vertybių, kalbančius kita kalba, turinčius kitokį skonį? Ar, be prieigos prie interneto, kažkas mus dar sieja?

„Metai po metų jis vis mažiau ir mažiau supranta Varšuvą. Kadaise tai buvo jo miestas, šiandien tai visai kitas miestas su kitais žmonėmis, kuriuos jam sunkiai sekasi pamilti.“

Birželio 15 d. 18.30 val. Kūrybinių teatro dirbtuvių aktoriams drauge su vadovais iš „Chorea Theatre“ (Lenkija) pasirodymas KDT Mažoji salė

Teatro „Chorea“ organizuojamų dirbtuvių vedėjai moko aktorius žadinti savyje organiškumą lavinant judesį, kūną, balsą, muzikalumą, ritmo pojūtį; darniai dirbti grupėje ir perteikti visa tai artistiškame pasirodyme. Dirbtuvėse dalyvaujančių aktorių ir jų vadovų pasirodymas – reta proga žiūrovams pažvelgti į aktorių meistriškumo „virtuvę“ ir pasijusti jos dalimi.

Teatro dirbtuves pernai vedė profesionalai: „Chorea“ įkūrėjas, režisierius Tomaszas Rodowiczius, kompozitorius, muzikantas ir vokalistas Tomaszas Krzyżanowskis, aktorė ir dainininkė, izraelietiškos kovos krav maga ir scenos judesio instruktorė Elina Toneva. Dirbtuvės sulaukė didelio aktorių iš visos Lietuvos susidomėjimo.

Birželio 16 d. 17 val. Dhafero Youssefo ir grupės koncertas (Prancūzija). Festivalio uždarymas. KDT Didžioji salė

Vokalistas, muzikantas, kompozitorius, ūdu (Artimųjų Rytų styginiu) skambinantis Dhaferas Youssefas gros drauge su muzikantais Eivind Aarset, Raffaele Casarano, Stephane Edouard.

Jis gimė Tunise, Tebulbos mieste. Nuo 1990 m. dirba ir kuria Vienoje, koncertuoja visame pasaulyje, garsiausiuose džiazo ir World music festivaliuose. Dhafero kūrybos ištakos glūdi tradicinėje sufijų muzikoje, bet dėl atvirumo įvairioms muzikinėms kultūroms jo kūryboje galima atrasti platų world music su džiazo elementais spektrą.

Dhafero Youssefo muzikoje susipina muzikinių stilių įvairovė – džiazas, vokalinės improvizacijos, sufijų dainavimas, meditaciniai motyvai. Jo koncertuose groja įvairiausių žanrų muzikantai iš viso pasaulio.

Toks spalvingas muzikantų iš viso pasaulio sambūris ir neįtikėtinas Dhaffero Youssefo balsas kuria Rytų ir Vakarų kultūrų, arabiškos poetikos bei misticizmo ir europinės džiazo improvizacijos samplaiką.


2019-05-06

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt