Politikų tribūna

Audrius Petrošius: „Kauno gatvėje reikia papildomų autobusų stotelių” (4)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2019-06-19


Klaipėdos miesto tarybos narys Audrius Petrošius kreipėsi į Savivaldybės administraciją, kad ši Kauno gatvėje įrengtų autobusų keleiviams reikalingą infrastruktūrą ir papildomą posūkio juostą.

Audriaus Petrošiaus nuotr.

„Kauno gatvė – viena judresnių pagrindines miesto arterijas jungiančių gatvių, besidriekiančių šalia tankiai apgyvendinto mikrorajono, kurioje eismo intensyvumas nuolatos auga – čia ne tik jungtis tarp Šilutės pl. ir Taikos pr., bet ir privažiavimas prie 3 iš 4 PC „Akropolis” įėjimų. Šiame mikrorajone gausu ugdymo įstaigų, įsikūręs Klaipėdos apskrities vyriausias policijos komisariatas, gyvena daug senyvo amžiaus žmonių – kurie aktyviai naudojasi viešuoju transportu.

Nuo š. m. birželio 1 d. Kauno gatve pradėjo kursuoti 12 numerio viešojo transporto autobusas, juntamai pagerindamas susisiekimą su Kauno gatve. Pokyčių netruko pastebėti šio mikrorajono gyventojai, tačiau pastarųjų pastebėjimai apie pernelyg didelį atstumą iki sustojimų leidžia daryti prielaidą, jog potencialas išnaudojamas tik iš dalies.

Įprastai Klaipėdos mieste atstumai tarp sustojimų – apie 400 m. Kauno g. ilgis – apie 1200 m. Kauno gatvėje įrengta viena pora sustojimų, t.y. po vieną abiejomis kryptimis, bei du papildomi sustojimai maršrutiniams taksi Šilutės pl. – Taikos pr. kryptimi, kuriuose kitiems viešojo transporto autobusams nėra leidžiama sustoti, nes sustojimai tam nepritaikyti – paralyžiuoja eismą, kelia pavojų kitų eismo dalyvių saugumui. Palyginimui – analogiškose Debreceno g., Statybininkų pr., Sausio 15-osios ir Tilžės gatvių atkarpose įrengta po tris poras viešojo transporto sustojimų”, – rašo savo kreipimąsi politikas.

„Reaguodamas į gyventojų nusiskundimus, taip pat siekdamas, kad lėšos, skirtos viešajam transportui būtų naudojamos kuo efektyviau, būtų sudarytos prielaidos viešojo transporto sistemos tobulinimui, sistema taptų patrauklesnė ir skatintų naudotis viešuoju transportu, ko pasekoje būtų mažinamas eismo intensyvumas ir tarša šiame ruože”, jis prašo skubos tvarka  suplanuoti ir įrengti dvi papildomas poras viešojo transporto sustojimų su įvažomis.

Taip pat jis prašo  Šilutės pl. – Taikos pr. kryptimi, ties pirmuoju įvažiavimu į PC “Akropolis” automobilių stovėjimo aikštelę, suplanuoti ir įrengti papildomą eismo juostą sukantiems į kairėje. Taip, A. Petrošiaus nuomone, piko metu šioje atkarpoje eismas vyktų sklandžiai, nesusidarytų papildomos spūstys.


2019-06-19

4 komentarai apie “Audrius Petrošius: „Kauno gatvėje reikia papildomų autobusų stotelių””

  1. Gal investuoti reiktų į darželius? Nes tuoj ir su tais autobusais nebus kam važiuot, nes mamos pasiliks namie su vaikais nes neturi kur jų dėti, o ne važiuos autobusais į darbus ir mokės valstybei mokesčius!! Pagimdai vaiką, dar būdama ligoninėj užrašai vaiką į darželį, o vietos negauni…

  2. Naujų sustojimų reikia, bet be įvažų. Ir ne tik čia, bet ir Janonio gatvėje.

    • 12 autobusas ne mikroautobuso tipo ir kursuoja apie 30 kartų per dieną, vadinasi, kaskart šiam sustojus momentaliai būtų paralyžiuojamas eismas. Pavyzdys – kreipimęsi prašoma papildoma nusukimo juosta – jeigu šioje vietoje piko metu sukama į kairę, netrunka nusidriekti “kamštukas”, kartais iki pat Šilutės pl.
      Kad eismas vyktų sklandžiai, įvažos reikalingos. Juolab, kad turime galimybę pakankamai nesudėtingai iš esmės išspręsti šiuos klausimus:)

    • Prioritetas turi būti viešasis transportas, o ne lengvieji automobiliai. Pirma: autobuso sustojimas trunka ne ilgiau nei raudono šviesoforo signalas sankryžoje ar garbaus amžiaus pėsčiojo praleidimas nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje, tad nesant įvažos eismas paralyžiuojamas nebus. Antra: esant įvažai autobusui reikia atlikti manevrus įsukant ir išsukant, tai atima papildomo laiko, ypač kai reikia išsukti iš stotelės. Taip, KET sako duoti kelią iš stotelės judančiam maršrutiniam transportui, tačiau praktika sako visai ką kitą – autobusai priversti laukti stotelėje tol, kol pravažiuos visi automobiliai. Trečia: policijos komisariato apylinkėse susiduriama su automobilių stovėjimo vietų trūkumu. Esant autobusų įvažai kyla grėsmė, kad ji bus užstatoma lengvaisiais automobiliais. Iš to seka antrasis punktas – autobusui bus dar sunkiau manevruoti. Tad spręsti Jums – jei norite sudaryti geresnes sąlygas lengvųjų automobilių vairuotojams – statykite įvažas. Jei vis tik prioritetas viešasis transportas ir jo keleiviai (tikiu, kad taip ir yra), įvažų įdėją turėtumėte pamiršti. Apie papildomą juostą posūkiui kairėn – Kauno gatvė yra pakankamai plati, kad tilptų 3 eismo juostos, tad ten, kur didelis sukančių kairėn srautas (pvz pirmasis įsukimas į Akropolio stovėjimo aikštelę) įrengti papildomą juostą yra būtina. Ir, kaip sakote, tai padaryti būtų paprasta ir nesudėtinga – tik vertikaliojo ir horizontaliojo ženklinimo pakeitimu 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt