Miestas, Svarbu

Bendrasis planas: prigužėjo beveik pilna salė

Justė Petrauskaitė, "Atviros Klaipėdos" praktikantė
2019-06-20


Klaipėdiečiai tampa vis labiau suinteresuoti, susirūpinę ir klausiantys, kai kalba pasisuka apie miesto bendrąjį planą (BP).

Trečiadienio vakarą įvykęs trečiasis BP viešinimo renginys sulaukė ligi šiol didžiausio gyventojų susidomėjimo – posėdžių salė buvo beveik pilna, susirinko apie keturiasdešimt visuomeniškai nusiteikusių klaipėdiečių.

Be ankstesniuose susitikimuose minėtų sprendinių architektas, UAB „Urbanistika“ atstovas Sauliaus Motieka akcentavo, jog Klaipėda yra ypatinga savo gatvių tinklu. Anot jo, toliau vystant šią struktūrą, bus galima panorėjus, staigiai, kad ir pirmiems Lietuvoje įvesti greitąją transporto rūšį.

Kaip ir savaitės pradžioje vykusiuose susirinkimuose, architektas nurodė trijų koridorių link uosto svarbą, nusakė galimybę vystyti tokią dviračių kultūrą, kuri papildytų miesto transporto tinklą.

Danės rajonų grupė

Trečiadienio  susitikimas buvo skirtas Tauralaukio, Luizės, Sendvario ir Labrenciškės rajonų gyventojams, t.y. Danės rajonų grupei.

UAB „Urbanistika“ atstovas teigė, jog tai sparčiausiai, tačiau kartu ir chaotiškiausiai besivystanti grupė, turinti rekreacinį potencialą bei teritorinius rezervus Klaipėdos miesto plėtrai. Palanki šio rajono plėtotė atsilieptų ir likusiai miesto daliai – kiltų gyvenimo kokybė, atsirastų naujų darbo vietų.

Šioje rajonų grupėje itin didelę svarbą užima jau vykdomos bei planuojamos rekonstrukcijos Pajūrio, Joniškės, Klemiškės ir Tauralaukio gyvenamojo rajono gatvėse.

Ugdymo įstaigų perpildymas šioje miesto dalyje – seniai žinomas, gyventojų vis keliamas klausimas.

Šiandien jau galima pastebėti Verdenės progimnazijos sporto aikštyno modernizavimo darbus, rengiamasi statyti naują bendrojo lavinimo mokyklą Kretingos g. bei rekonstruoti Tauralaukio progimnazijos pastatą – ten numatomas modernus vaikų darželis.

Nepamiršti senoliai ir mėgstantys sportą – planuojama senelių globos namų statyba Melnragėje bei sporto salės statyba Kretingos gatvėje.

Aplinkosaugos srityje rengiamasi įrengti požeminius ir pusiau požeminius konteinerius, keisti autobusus ir kt.

Klausimai ir pasiūlymai

Tauralaukio gyventojai parengė pristatymą, skirtą nušviesti rajono problemoms.

„Sujungus Sodų bendriją su Žaliuoju slėniu padidėjo sunkiasvorių transporto priemonių srautas: teršiama gatvė, ji nesaugi, yra gadinama kelio danga, didelis triukšmas“, – teigė Tauralaukio gyventojų atstovas Andrejus. Pasak jo, neretai vaikai eina žaisti į šaligatvius ar net gatves. Pėsčiųjų takai gana siauri, automobiliai yra statomi ant tų pačių pėsčiųjų takų.

Pagrindiniai atstovo siūlymai – optimizuoti transporto srautus Tauralaukio gatvėje (pakeisti šios gatvės kategoriją iš C2 į D), pratęsti Akmenų g. iki Sodų bendrijos „Tauras” bei įterpti pėsčiųjų-dviračių takus tarp Tauralaukio ir Akmenų gatvės.

Pilietiškai nusiteikęs klaipėdietis Valdas taip pat turėjo pasiūlymų. Tiesa, jų paskirtis kiek kitokia –  pažadinti miestiečius aktyviau dalyvauti BP.

„Ateina labai dideli sprendimai – šiandien mes dar miegame. Pirmame susirinkime buvo vos vienas gyventojas, vakar kiek daugiau, šiandien, ačiū, jau normaliai“, – konstatavo jis.

Kaip ir antradienio vakaro renginyje buvo keliamas triukšmo mažinimo klausimas ties įvažiavimais į uostą.

Anot savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vedėjos Mantės Černiūtės-Amšiejienės, triukšmo mažinimui yra skiriamas didelis dėmesys – daugelyje vietų numatyti želdiniai, triukšmą slopinančios sienelės.

Šalia Joniškių kapinių esantys želdiniai sukėlė nesutarimus vieni gyventojai norėjo sumažinti želdynų zoną, tuo tarpu kiti – padidinti. Visgi, pasak  pranešėjų,  BP nesužiūri kiekvieno kapinėse esančio medžio, tai nėra šio dokumento paskirtis.

Gyvos diskusijos sulaukė ir katilinės statyba.

„Numatoma statybos vieta aplink geležinkelio stotį, rengiamas detalusis planas, kurį yra užsakiusi Klaipėdos energija , o rengia UAB SWECO. Tas planas dar nėra visiškai pabaigtas.“, – sakė urbanistė, pridurdama, kad katilinės pagal Klaipėdos energijos paskaičiavimus, šiai teritorijai reikia. Buvo ieškoma vieta ir apsispręsta – kuo arčiau geležinkelio, kuo toliau nuo gyventojų – maždaug už visų garažų.

Tačiau salėje kilo gyventojų pasipiktinimas, esą jų namai ten visai šalia. M. Černiūtė-Amšiejienė klaipėdiečiams patarė aktyviai dalyvauti detaliojo plano rengime.

Gyventojų pasiūlymai vis dar priimami iki viešojo svarstymo, kuris planuojamas rugsėjį.

Ketvirtadienį, 17.30 val. Klaipėdos miesto posėdžių salėje vyks Pajūrio rajonų grupei skirtas susitikimas.


2019-06-20

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt