Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-06-27 |
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Vienas ilgiausiai kuriamų ciklų Lietuvos fotografijos istorijoje – Algimanto Kunčiaus fotografijų ciklas „Prie jūros“ – visą šią vasarą bus eksponuojamas Klaipėdoje, gastrobare „Švyturys Bhouse“.
MO muziejaus kolekcijos kūriniai, kuriuose fotomenininkas užfiksavo kasdienę ir iškalbingą pajūrio vaizdų estetiką, trečiadienio vakarą pristatyti Klaipėdos miesto gyventojams ir svečiams.
„Menininkas yra kūrėjas, o aš nieko nekuriu, aš fotografuoju. Iš aukščiau pasižiūrėjus, kūrėjas yra Aukščiausiasis. Fotografija ne menas, o foto menas, kaip ir daugelis dalykų gyvenime. Ypatingas tuo, ką aš matau, ką jaučiu, kas mane jaudina, gyvenimas visada nenutrūkstamame procese – pasiutusiai įdomu gyventi“, – sakė pats fotomenininkas.
Ekspozicijoje atsiskleidžia pagrindinis menininko darbo specifikos bruožas – ne fotografuojamo objekto paieškos, ne dialogas su juo ar provokacija, o jo laukimas ir ramus aplinkos stebėjimas.
„Aš esu slampinėtojas. Ramiai vaikštau, atsisėdu ir stebiu žmones. Yra fotografų, kurie eina į kontaktą, ieško emocinio santykio, tiesioginio ryšio, bando kažką atverti, atitengti iš vidaus, bet aš niekada nebandžiau atverti, aš leidžiu žmogui užsibūti“, – apie savo darbo ypatumus kalbėjo A. Kunčius.
Skirtingai nuo kitų Lietuvos fotografijos mokyklos atstovų (A. Macijausko, A. Sutkaus ir kt.) menininkas nefiksuoja ypatingų situacijų, jam nebūdingas dramatizmas ar psichologizavimas, nėra proporcijų iškraipymų ar netikėtų rakursų. A. Kunčiui rūpi erdvė, kurioje neišskiriamas vienas žmogus, neakcentuojama viena vieta, kurioje jungiasi daug judančių linijų ir planų. Menininkui ypač svarbūs santykiai tarp žmonių. Jo paties santykis su fotografuojamais žmonėmis unikalus – nuotraukose jie stebimi tarsi iš šalies, niekada nežiūri į objektyvą. Dažnai fotografuojami iš nugaros, kas reta Lietuvos fotografijos tradicijoje.
„Aš sėdėdavau ant tilto ir žiūrėdavau, kaip ateina šeimos iš bažnyčios, kaip burkuojasi, kaip išsiskirsto ir po to vėl susilenkia. Senelis laukia atsisėdęs su šiaudine skrybelike, kol susirinks šeimyna. Yra tokių scenų, kur šeimos susirenka iš skirtingų vietų ir tada matai tą fantastinį dalyką“, – sakė Nacionalinės kultūros ir meno laureatas.
Ciklo „Prie jūros“ fotografijos – tai savotiška sociologinė-antropologinė studija, kurioje ypač svarbi laiko tėkmė, atsiskleidžianti detalėse. Metai po metų fiksuojami pajūrio savaitgalių vaizdai, kintantys žmonės, jų veidai, pozos, drabužiai ir įpročiai, nesuvaidinti santykiai, paplūdimys ir jo pramogos menininkui tapo neformalių žmogaus kasdienybės studijų objektu.
„Visi suvažiuodavo į Palangos bažnyčią, o po jos visi eidavo prie jūros, nieko gražiau nėra. Žmonės „nepliažiniai“, jie visi apsirengę kostiumais, eina, nusimauna batelius, braido. Ir moterys… Ach kokios gėlėtos suknelės būdavo, gėlėm apibertos“, – sakė Lietuvos fotografijos meno mokyklos formuotojas.
Fotografijose fiksuojamų įvykių nereikšmingumas yra tik sąlyginis. Iš tiesų čia itin svarbus žmonių buvimas drauge ir pati aplinka, kurioje tai vyksta – jūra.
„Jūra yra pasaulio pabaiga. Tai žmogui nepavaldi begalybė. Amžinas judėjimas, kuris kelia nerimą ir kartu ramina. Savo didžiuliu poveikiu jūra nepakeičiama“, – tvirtina fotografas.
„Mums garbė svečiuose priimti vieną ryškiausių Lietuvos fotografų, kurio darbus čia atlydėjo ypatingiausias šalies meno muziejus MO. Labai smagu, kad „Švyturio“ ir MO draugystė sujungia sostinę su uostamiesčiu, o tokia sąjunga gali džiaugtis tiek talentingi menininkai, tiek parodos svečiai“, – pristatymo metu sakė „Švyturys-Utenos Alus“ vadovas Rolandas Viršilas.
„Visada siekiame, kad kuo daugiau žmonių pažintų ir patirtų meną. Todėl dar spalio mėnesį atidarydami MO muziejų jau turėjome planuose keliaujančią parodą į Klaipėdą. Tai, kad dabar čia eksponuojama paroda yra vienas ilgiausiai kuriamų ciklų Lietuvos fotografijos istorijoje, įrodo poilsiavimo kasdienybės tematikos universalumą ir nepavaldumą laikui“, – teigė Milda Ivanauskienė, MO muziejaus direktorė.
„Parodos eksponavimas „Švyturys Bhouse“ patalpose, kurios yra pilnos žmonių, MO muziejui yra labai svarbus. Iki MO atidarymo veikėme kaip muziejus be sienų, todėl su džiaugsmu tęsiame parodų eksponavimą už muziejaus salių ribų. Ši fotografijų paroda Klaipėdoje leidžia tiek menui priartėti prie žmonių, tiek ir patiems žmonėms pasijausti arčiau meno“, – parodos atidarymo metu teigė Viktoras Butkus, MO muziejaus steigėjas.
APIE AUTORIŲ
Algimantas Kunčius (g. 1939 m.) – Nacionalinės meno ir kultūros premijos laureatas savo darbuose jungia reportažinės ir meninės fotografijos kryptis.
Parodoje eksponuojami A. Kunčiaus darbai iš ciklo „Prie jūros“. 1965 m. pradėjęs fiksuoti Palangos pajūrio vaizdus fotografas pildo šią seriją iki šiol.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”90145,90146,90147,90148,90150,90151,90152,90153,90154,90155,90156,90157,90158,90159,90160,90143″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]
Parašykite komentarą