Ar tikrai kelionės viešuoju transportu brangios?

Politikų tribūna

Audrius Petrošius, Klaipėdos miesto tarybos narys
2019-07-09

Komentarų: 3

Su kolegomis diskutavome viešojo transporto kainų ir lengvatų tema, tad kadangi teko padėliot mintis, pasidalinu įdomesniais skaičiais, kurių galbūt kartais nepastebime.

Kompensavimas už transporto lengvatas vykdomas išimtinai iš savivaldybės biudžeto lėšų ir siekia bemaž 3 % biudžeto bei sudaro 4,8 mln. €, kai kiemų tvarkymo programai per metus skiriamos lėšos sudaro apie 1,3 mln. €. Martyno Vainoriaus nuotr.

Ar žinojote, kad mėnesinis bilietas moksleiviams ir studentams kainuoja vos 5,1 €, o kartais ir mažiau? Kad savivaldybė lengvatų kompensavimui skiria bemaž 3% biudžeto? Apie visa tai – žemiau.

#ŽemųKainųLyderiai. Taip, Lietuvos kontekste – mes tokie. Klaipėdoje vienkartinis kartinis bilietas naudojantis elektroninio bilieto kortele kainuoja tik 0,58 €, kaina didinta nuo 0,52 € iki 0,58 € 2018-01-01 ir tai daryta tik kartą per pastarąjį dešimtmetį.

#ElektroninisBilietas yra mūsų siekiamybė – tai ne tik palengvina visą administravimo procesą, bet ir kiek įmanoma prisideda prie transporto srities skaidrumo bei suteikia galimybę kokybiškam viešojo transporto sistemos veiklos planavimui, matant realius keleivių srautus. Būtent tai yra priežastis, kodėl popieriniai bilietai tiek pas vairuotoją, tiek kitose platinimo vietose kainuoja ženkliai brangiau – pastarųjų naudojimas kasmet mažėja ir šiemet siekia vos 12%.

#VienkartiniųBilietųLengvatos. Užbėgdamas už akių pasakysiu, jog subjektų sąrašas, kurį vardinsiu, nėra baigtinis – išskirsiu didžiausias visuomenės grupes. Įsigyjant vienkartinius bilietus 50% lengvata naudojasi mokiniai, moksleiviai, studentai ir senjorai nuo 70 iki 79 metų. 80% lengvata naudojasi senjorai nuo 80 metų, tremtiniai. Tokiu atveju bilieto kaina siekia vos 0,12 €.

#MėnesiniųBilietųLengvatos. Standartiškai mėnesinis bilietas visoms mėnesio dienoms įsigyjant jį internetu kainuoja 25,50 €, kitose platinimo vietose – 27 €. Kaip jau supratote, internetu pirkti šiek tiek pigiau, taip pat pastebėjote, kad perkant kitose platinimo vietose kaina kiek didesnė, tad toliau nurodysiu tik pirkimo internetu kainas. Mėnesiniai bilietai su 50% lengvata priklauso senjorams nuo 70 iki 79 metų, dalinio darbingumo asmenims. Tokio bilieto kaina – 12,75 €.

#KurDingoMoksleiviaiSuStudentais? Čia įdomioji dalis! Įsigyjant mėnesinius, pusmetinius ir metinius bilietus pastarieji patenka į 80% lengvatą gaunančių subjektų zoną greta vyriausiųjų senjorų ir tremtinių. Vadinasi, mėnesinis bilietas visiems jiems kainuoja vos 5,1 € arba 3,9 € įsigyjant tik darbo dienų bilietą.

#MetinisBilietas. Įsigyjant metinį bilietą yra taikoma papildoma dviejų mėnesių nuolaida, t.y. metinio bilieto kainą sužinosite Jums skirto mėnesinio bilieto kainą padauginę iš 10 mėnesių.

#KompensavimasUžLengvatas vykdomas išimtinai iš savivaldybės biudžeto lėšų ir siekia bemaž 3 % biudžeto bei sudaro 4,8 mln. €, kai kiemų tvarkymo programai per metus skiriamos lėšos sudaro apie 1,3 mln. €.

Ar tikrai kelionės viešuoju transportu vis dar atrodo brangios?

3 Comments

  1. zenonas priekuliškis

    Šiaip nuo 80 metų, reikėtų iš vis vežti nemokamai, kiek čia važinėjančių yra, saujelė. Procento dalelė, o pagarba šimtaprocentinė.

    Reply
  2. Miestietė

    Tas viešasis transportas tragiška seniena! Griuvenos ir labai nešvarus infekcijos šaltinis! Vairuotojai siaubingi, nemoka vairuoti, elgsena apgailėtina. Gaila mokinių ir studentų, nors ir labai pigiai važiuoja, bet kokia kaina?! Garsas, barška kaip tarybinis kladaras. Dezinfekcija būtina!.
    Kodėl troleibuso studijai išleido daugiau nei 1 milijoną eurų, o naujo ekologiško transporto kaip nėra taip nėra?

    Reply
    • Palmira Martinkienė

      Esu patenkinta viešuoju transportu Klaipėdoje. Ponia, matyti, kad niekada juo nevažiavote Vilniuje. Išbandykite, galėsite palyginti 🙂 Mūsų miestelyje autobusai važiuoja minučių tikslumu (retai kada vėluoja), jokių griuvenų nepastebėjau… 🙂 Na, kai kurių vairuotojų kultūra galėtų būti aukštesnio lygio, tačiau žinant, kaip trūksta darbo jėgos – pasirinkimas ne kažin koks… O ir keleivių visokių būna, ne visiems nervai atlaiko aikštingų ponių pretenzijų ar girtų sapalionių klausytis…

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This