28 dalyviai iš Lietuvos, Lenkijos, Prancūzijos bei Šveicarijos savaitę laiko turėjo išskirtinę galimybę smuiko paslapčių mokytis pas tris aukščiausio profesinio meistriškumo festivalio lektores, o finaliniame koncerte muzikuoti su Klaipėdos kameriniu orkestru.
Liono nacionalinės aukštosios muzikos ir šokio konservatorijos profesorė Marianne Piketty (Prancūzija), Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos mokytoja bei Klaipėdos kamerinio orkestro smuikininkė Kristina Kupšienė ir šiuo metu Kataro filharmonijos orkestre griežianti Eglė Urbonavičiūtė – Valutė „Musica in Vivo“ festivalyje jauniesiems muzikams perteikė savo žinias bei pedagoginę patirtį.
„Musica in Vivo“ – daugiau nei aš tikėjausi. Šios savaitės niekada nepamiršiu, – festivalio įspūdžiais dalijosi Karališkojoje Airijos muzikos akademijoje studijuojanti smuikininkė iš Lenkijos Amelia Dziedzic. – Nors Lietuvoje esu pirmą kartą, pamilau Klaipėdą. Meistriškumo pamokos buvo nuostabios, o galimybė atlikti Wolfgang Amadeus Mozart kūrinį su Klaipėdos kameriniu orkestru – didelis man suteiktas šansas. Tai buvo geriausia, ką galėjau gauti. Mane įkvėpė Marianne Piketty darbas, jos muzikinis supratimas, todėl būčiau labai laiminga, jei galėčiau dar kartą sugrįžti į Klaipėdą ar nuvykti į Prancūziją”.
Baigiamasis festivalio koncertas supintas iš baroko, klasicizmo, XX ir XXI a. kompozitorių kūrybos leido mėgautis devynių jaunųjų muzikų atliekamomis žinomomis Antonio Vivaldi, Johann Sebastian Bach, Wolfgang Amadeus Mozart kompozicijomis.
„Musica in Vivo” lektorės atliko šiuolaikinį Malcolm Arnold koncertą dviems smuikams ir styginių orkestrui op. 77 (K. Kupšienė, E.Urbonavičiūtė – Valutė), o festivalio viešnia iš Liono griežė prancūzų kompozitoriaus Maurice Ravel temperamentingą rapsodiją smuikui ir orkestrui „Čigonė” bei Astor Piazzolla keturių tango ciklo smuikui ir orkestrui Buenos Airių metų laikų dalį „Žiema“.
Visą vakarą muzikantus lydėjo šilti publikos aplodismentai, o koncerto finale nuskambėję efektingi Maias Alyamani artimųjų rytų kolorito kūriniai „Najaz“ (smuikui, orkestrui ir perkusijai) bei „Longa Nahawand“ dviems smuikams, perkusijai ir styginių orkestrui (E. Urbonavičiūtė – Valutė, K. Kupšienė, Mykolas Eiva) tapo koncerto kulminacija, įvertinta gausiomis klausytojų ovacijomis.
Iš Liono į Klaipėdą dukrą atlydėjusi dalyvės Garance Cartou mama Isabelle Borne Cartou festivalį bei čia prabėgusį laiką įvertino puikiai.
„Esame nepaprastai laimingos, kad galėjome būti su lektorėmis, kurioms iš tiesų rūpi vaikai. Dėkojame už nuostabią renginio organizaciją. Linkėčiau dukrai atvykti čia ir kitais metais. Šis festivalis yra kilnus“, – kalbėjo jaunos muzikės mama.
Apie daugiau nei savaitę trukusią smuiko šventę nuoširdžiai atsiliepė ir dalyvė Garance Cartou džiaugdamasi sutikusi „Musica in Vivo“ daug kitų talentingų smuikininkių bei pedagogių. Kaip itin prasmingą patirtį ir ne dažnai pasitaikančią progą muzikantė taip pat įvardijo galimybę atlikti kūrinį su kameriniu orkestru.
Po didelių publikos aplodismentų sulaukusio finalinio koncerto, festivalio direktorius Donatas Bukauskas dalyviams įteikė „Musica in Vivo” diplomus, dėkojo lektorėms bei rėmėjams, o profesorė Marianne Piketty pasidžiaugė per ketverius metus išaugusiu smuikininkų meistriškumu, teigusi, jog festivalio lektores K. Kupšienę ir E. Urbonavičiūtę – Valutę norėtų perkelti į Lioną.
„Jų darbas – aukso vertės”, – teigė žymi smuikininkė, pasveikinusi festivalio dalyvius ir meistriškumo kursus vedusias mokytojas.
0 Comments