P0

Transportas

Prisiminė idėją apie kintamos informacijos ženklus ties viaduku

Erikas Petrikas, „Atviros Klaipėdos" praktikantas
2019-08-02


Kitąmet ties Prano Lideikio gatvės viaduku, pažymėtu ne vienu skaudžiu eismo įvykiu, gali atsirasti kintamosios informacijos ženklai.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Šaltuoju sezono metu čia yra ypač pavojinga – sniegas, plikšala, slidu. Prieš kelerius metus šioje gatvėje yra buvęs ir mirtinas atvejis, taip pat buvo ne viena avarinė situacija. Dėl šių priežasčių Saugaus eismo komisijoje buvo svarstyta viaduko atkarpa, o kintamieji ženklai, manau, darytų didelę įtaką eismo saugumui. Šiemet parengsime projektą, o jei bus skirtas finansavimas – kitąmet galima bus tikėtis ir ženklų“, – po penktadienį vykusio pasitarimo „Atvirai Klaipėdai“ sakė Savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.

Kintamos informacijos kelio ženklų projektą savivaldybės specialistams pristatė įmonės „Fima“ atstovai. Pasak jų, viadukui siūlomas pažangus įrenginys, kurio funkcijos yra kur kas įvairiapusiškesnės nei taškinio įrenginio, apimančio tik tam tikrą tašką.

Siūlomas įrenginys matuoja eismo dalyvių greitį 300 m spinduliu, jame nurodomi greičio limito bei slidžios kelio dangos ženklai. Pažangus sensorius taip pat nustato kelio sukibimą – jeigu rodomas 0, tai reiškia, kad kelio danga yra ypač slidi, jeigu 1 – sukibimas yra tinkamas. Be to, pažangi sistema gali stebėti eismo dalyvių srautą.

Savivaldybei yra siūlomi du variantai. Pirmasis – dėti vientisą kintančios informacijos ženklą, kuriame yra rodoma viskas – greitis, kelio sąlygos ir kt. Vasaros metu šį ženklą būtų galima išnaudoti kitokiems tikslams – pavyzdžiui, pranešimams apie priekyje esančias spūstis. Antrasis variantas – dėti po atskirą kintančios informacijos ženklą kiekvienai juostai, kurie nurodytų greitį ir slidžią dangą.

„Manome, jog vienas kintamos informacijos ženklas šiai vietai netinka, nes yra po dvi juostas į kiekvieną pusę, tad jei yra noras mažinti eismo dalyvių greitį, reikia kiekvienos juostos greitį rodyti atskirai. Jeigu bus statomas vienas ženklas, tai pateikiama informacija gali būti netiksli ir vairuotojas gali būti klaidinamas, ko pasekoje gali būti ir incidentų“, – sakė „Fimos“ atstovai.

Vieno tokio ženklo kaina priklauso nuo dydžio, tačiau aptarime „Fimos“ atstovai minėjo, jog preliminari kaina yra apie 6 000 eurų.


    Transporto straipsnių vidus kompas

    2019-08-02

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt