Prasidės „Klaipėdos naftos” krantinių rekonstrukcija

Uostas ir jūra

Valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta” (KN) kartu su Uosto direkcija pasirašė trišalę sutartį dėl jos nuomojamos krantinės Nr. 1 rekonstrukcijos darbų su viešojo konkurso laimėtojais.

2,5 mln. eurų vertės (be PVM) konkursą laimėjo jungtinės veiklos partneriai UAB „Tilsta“ ir UAB „Fegda“. Jie statybos rangos bei akvatorijos gilinimo darbus turi atlikti per dvejus metus.

Sutarties pagrindu laivų krovai planuojama pritaikyti šiuo metu nenaudojamą 235 metrų ilgio ruožą bei šalia esantį laivybos kanalą išgilinti iki 17 metrų. Baigus planuojamus tris rekonstrukcijos etapus KN vienu metu Klaipėdos naftos terminale galės priimti ir krauti 3 tanklaivius – iki šiol būdavo galimybė priimti tik du tanklaivius.

„Rinka jau kurį laiką diktavo šių pokyčių būtinybę – auga krovinių kiekis, atsiranda naujos jų rūšis, keičiasi klientų lūkesčiai. Šiuo metu bandomuoju režimu veikiantis naujasis KN šviesiųjų naftos produktų talpyklų parkas šį poreikį įrodo – jau dabar krauname didesnę įvairovę produktų, išbandome įvairesnes krovos schemas. Tai diktuoja esamos infrastruktūros plėtros bei pritaikymo poreikį, į kurį atsižvelgus ne tik įgysime konkurencinį pranašumą prieš kitus regiono terminalus, tačiau ir gebėsime išlaikyti esamus ir pritraukti naujus klientus. Krantinių rekonstrukcijos projektas pridėtinę naudą kurs ne tik KN, tačiau ir visai logistikos grandinei, kurią sudaro Klaipėdos uostas, geležinkelis, laivybos bendrovės ir Lietuvos bei tarptautiniai verslo partneriai“, – pranešime spaudai cituojamas Darius Šilenskis, KN Naftos verslo direktorius, laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas.

Pagal pasirašyta trišalę sutartį KN įsipareigoja investuoti į planuojamų atlikti darbų suprastruktūros įrengimą, o Uosto direkcija – į krantinės infrastruktūrą.

„Tai itin reikšmingi darbai, kurie dar labiau padidins Klaipėdos uosto konkurencingumą. Rekonstravus krantines, užtikrinus maksimalų 17 metrų gylį prie jų, KN galės priimti daugiau ir didesnių laivų. Krantinių rekonstrukciją planuojama atlikti keliais etapais, darbus vykdant taip, kad nebūtų trikdoma krova. Pirmajame etape Uosto direkcija investuos 22,52 mln. eurų. Tolygiai su šiuo projektu, Uosto direkcija įgyvendina ir kitus viešosios infrastruktūros pagerinimo projektus, tokius kaip molų rekonstrukcija, kanalo gilinimas. Visa tai sudarys dar geresnes sąlygas KN priimti pačius didžiausius tanklaivius, galinčius įplaukti į Baltijos jūrą“, – sakė Vidmantas Paukštė, Uosto direkcijos Infrastruktūros direktorius, laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas.

Pabaigus pirmąjį etapą planuojami dar du krantinių rekonstrukcijos etapai, kurių kiekvieno numatoma trukmė – apie 2 metus. II ir III etapų metu numatoma rekonstruoti šiuo metu naudojamą krantinių infrastruktūrą įrengiant Bolverko (inkaruotas fasadines spraustasienes) tipo krantinių konstrukcijas. Lygiagrečiai numatomi bangolaužių (uosto vartų) rekonstrukcijos ir laivybos kanalo iki 17 metrų išgilinimo darbai. Įgyvendinus projektą KN galės priimti pakrauti iki 17 m grimzlę turinčius laivus bei padidinti krovos apimtį.

Teigiama, kad naujam infrastruktūros projektui bus taikomi aukščiausi saugumo ir aplinkosaugos reikalavimai bei pritaikomos progresyvios technologijos, kurių dėka procesai bus atliekami dar efektyviau ir operatyviau, o rekonstrukcijos darbų metu netrikdomas laivų krovos procesas.

„KN valdomų krantinių rekonstrukcijos darbai planuojami atidžiai koordinuojant visą procesą su KVJUD ir kitomis šalimis – siekiame, kad dėl atliekamų darbų nebūtų jokio poveikio mūsų teikiamoms paslaugoms klientams ir viso projekto metu užtikrintume galimybes priimti tanklaivius dvejose krantinėse“, – pabrėžia D. Šilenskis.

KN priskirta I etapo darbų dalies kaina siekia kiek daugiau nei 1,7 mln. eurų. Planuojama, kad šio etapo rekonstrukcijos darbai prasidės per mėnesį.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Pradėta Uosto direkcijos laivyno bazės statyba

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Marių gatvėje, prasidėjo Uosto direkcijos laivyno bazės statyba. Darbų pradžia paženklinta kapsulės su laišku ateities kartoms ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Rengs specialistus SGD terminalui

Trečiadienį tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ (KN), suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ techninė operatorė UAB „Hoegh ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Verslas

Pasirašyta sutartis dėl „Independence“ techninio operatoriaus

Valstybės valdoma AB „KN Energies“ pranešė, kad pasirašė sutartį su UAB „Hoegh LNG Klaipėda“, pagal kurią ši bendrovė tampa suskystintųjų ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This