Prašymas dėl transporto ribojimo Molo gatvėje

Mums rašo

Vincentas Sakas
2019-09-06

Komentarų: 1

Aš, Vincentas Sakas, Melnragės gyventojų prašomas, kreipiuosi į Klaipėdos miesto Saugaus eismo komisiją riboti automobilių, motociklų, motorolerių ir motorinių dviračių eismą Melnragėje, Molo gatvėje, kaip tai daroma Anglijos, Danijos, Ispanijos, Italijos, Prancūzijos, Škotijos, Vokietijos ir kitų civilizuotų šalių pajūrio gyvenvietėse.

Norintys atvykti į centrinį Melnragės pliažą gali atvažiuoti Audros gatve ir savo automobilius palikti Audros gatvės autoparkavimo aikštelėje.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Norinčių patekti prie Šiaurinio banglaužio (molo) transporto priemones nukreipti kitu maršrutu: neįvažiavus į Melnragę iš  P. Lideikio gatvės sukti į kairę, į Pamario gatvę iki Burių gatvės, o nuo ten iki Smilčių gatvės autoparkavimo aikštelės. Lietuvos Kelių policijai šį maršrutą įdiegti į kelių navigatorius per Europos žemėlapį.

Pavyzdį reikėtų imti iš kitų civilizuotų Europos valstybių pajūrio gyvenviečių, kur atvykstančiųjų transporto priemonėms išvis neleidžiama važinėti jų gatvėmis. Taip būtina daryti ir Melnragėje: uždrausti atvykstančiųjų transporto priemonėms judėjimą Molo gatve, išskyrus čia gyvenančių automobiliams, policijai, greitajai pagalbai, gaisrininkams ir miesto transporto autobusams Nr.6. Po to, kai miesto transporto autobusai Nr. 6 baigtų judėjimą, tyliomis naktimis Melnragės gyventojai galėtų ramiai miegoti.

Virto naktinių lenktynių trasa

Dabar Melnragės gatvės ir ypač Molo gatvė virto žiemą – vasarą dienomis ir ypač naktimis iki pat ryto be duslintuvų kaukiančių automobilių ir riaumojančių motociklų lenktynių trasomis su daužomais automobiliais, motociklais ir net namais, kai girti vairuotojai „neįsirašo” į posūkius.

Tarp neatsakingų (ypač jaunų) vairuotojų tapo madinga atriaumoti vakarais arba naktimis Molo gatve prie Šiaurinio bangolaužio (molo), kopose vakarais arba naktimis girtuokliauti, o paskui girtiems lenktyniauti.

Automobilius, motociklus ar mopedus turintys asmenys, nusiėmę duslintuvus, kaukindami savo transporto priemones visą parą, ypač savaitgaliais ir per šventes, į neviltį iki išprotėjimo varydami vietos gyventojus bei poilsiautojus nuo keliamo triukšmo, daužosi Melnragės Molo gatve, kuri nesenai išklota trinkelėmis jau tapo panaši į įsmegusiais šulinių dangčiais duobėtą vieškelį.

Prieš porą metų Melnragės Molo gatve net viešojo transporto autobusai Nr.6 negalėdavo pravažiuoti – visos pakelės būdavo pristatytos atvykėlių automobiliais, bet tik reikėjo Saugaus eismo komisijai prie Molo gatvės pastatyti ženklą, draudžiantį statyti transporto priemones Molo gatvėje, problema buvo vienu ypu išspręsta.

2018 metais Klaipėdos savivaldybės leidimu Melnragės net Pamario gatvė tapo be duslintuvų beprotiškai riaumojančių motociklų naktine treniravimosi trasa. Protu nesuvokiamas Klaipėdos savivaldybės sprendimas Melnragės gyvenvietę paversti naktinių lenktynių trasa.

Naktį nuo triukšmo prabunda vaikai. Dėl to ypač didelis nerimas kyla vaikų tėvams – jau prasidėjo naujieji mokslo metai. Net trigubi langai neapsaugo nuo riaumojančio triukšmo. Be to, senųjų Melnragės namų, kurių pamatai yra neaukšti, sienos nuo triukšmo vibruoja ir skilinėja, net negirdėti visu garsu veikiančių televizorių…

Ypatingai nuo naktimis keliamo motociklininkų triukšmo kenčia dirbantys ir vyresnio amžiaus žmonės – anksčiau kituose miestuose padaryti transporto srauto keliamo triukšmo tyrimai parodė, kad tokie ir panašūs incidentai gali sukelti miokardo infarktą.

Melnragėje niekuomet nėra darytas transporto srauto triukšmo matavimas.

Policija netikrina

Už tokį triukšmą, kurį kelia motociklai, bausti tikrai būtina. Dienomis ir naktimis sklindantis baisus „žviegimas“ trumpina gyventojų amžių.

Kaip teigia Vokietijos ir kitų Europos šalių medikai, daug metų tyrę triukšmo poveikį, negimė dar toks žmogus, kuriam triukšmas nekenktų. Triukšmas visada daro žiaurų poveikį nervų, širdies ir kraujagyslių sistemoms. Triukšmo poveikio sveikatai atmesti jokiu būdu negalima.

Per 2018-2019 m vasarą policija nesurengė nė vieno reido kartu su transporto priemonių techninės apžiūros centrais.

Policijos pareigūnai niekada nestabdė automobilių vairuotojų ir motociklininkų patikrinimui, ar transporto priemonė nėra perdaryta tam, kad būtų keliamas kuo didesnis triukšmas. Šiandien daugelis automobilių ir motociklų dažniausiai yra modifikuoti – beveik visiems yra padidinta galia ir sumažintas išmetamojo vamzdžio dydis, kuris skleidžia gerokai didesnį garsą, nei turėtų…

Triukšmadarius būtinai privalo gaudyti policija, kitaip nieko gero nebus. Kelių policininkai taip pat privalo žinoti, kad motociklai negali būti modifikuojami. Beje, tokie negali pereiti techninės apžiūros. Sustabdžius bet kokias modifikuotas transporto priemones, jas privalu iš karto išregistruoti.

Nelegalių lenktynininkų problemą galėtų išspręstų specialios užmiesčio aikštelės, kuriose jauni ir adrenalino siekiantys žmonės galėtų išsilieti. Taip yra padaryta Liepojoje, kur netgi rengiamos varžybos. Matyt, reikia Klaipėdos savivaldybės administratorius nuvežti Liepojon, kad jie savo akimis įsitikintų, kaip nekenkiant gyventojams galima patenkinti jaunimo poreikius.

Europos Komisija priėmė naują Baltijos jūros Pietų regiono tarpvalstybinio bendradarbiavimo INTERREG programą, kurioje dalyvauja Danijos, Vokietijos, Lietuvos, Lenkijos ir Švedijos pakrančių regionai. Programa remiama gamtos ir kultūros paveldo apsauga, siekiant plėtoti regione tvaraus turizmo veiklą. Programa padės stiprinti ekologiško transporto paslaugas ir gerinti transporto jungtis Pietų Baltijos regione.

Lietuvai įsijungus į šią programą, pavyzdį reikėtų imti iš kitų Europos valstybių pajūrio gyvenviečių, kur atvykstančiųjų transporto priemonėms iš vis neleidžiama važinėti pajūrio gyvenviečių gatvėmis, išskyrus čia gyvenančių automobiliams, policijai, greitajai pagalbai, gaisrininkams ir miesto transporto autobusams.

Dar kartą kartoju: Melnragės gyventojų vardu prašome Klaipėdos miesto Saugaus eismo komisijos prie įvažiavimo ir išvažiavimo į ir iš Molo gatvių pastatyti ženklus, draudžiančius auto transporto priemonėms jomis važiuoti, išskyrus čia gyvenančių automobiliams, policijai, greitajai pagalbai, gaisrininkams ir miesto transporto autobusams Nr. 6.

Atvykstančių auto-moto priemonėms stovėjimo aikštelė yra įrengta Audros gatvėje, automobilius galima statyti prie buvusios IKI parduotuvės, prie „Maxima” parduotuvės, galima statyti ir prie Šiaurinio molo…

Ateityje automobilių stovėjimo aikšteles būtų galima įrengti tyrvietėje prie dabartinės autoparkavimo aikštelės tarp Smilčių ir Vėtros gatvių bei plynioje tarp Smilčių ir Molo gatvių. Ten būtų galima sutalpinti iki 800 – 1000 automobilių.

Kas bus kaltas?

Klaipėdos savivaldybei reikėtų paskaičiuoti, kas atsieis pigiau – ar perkloti trinkelėmis 800 metrų duobėtą Molo gatvę su visais vandentiekio, kanalizacijos ir kitokių šulinių įrenginiais, ar asfaltuoti 100 metrų atkarpą Smilčių gatvės iki automobilių aikštelės…

Jei Klaipėdos savivaldybės administratoriai neįsivaizduoja, kaip pakito trinkelėmis išklota Molo gatvė, tai juos reikėtų susodinti į 6-tą autobusą ir pervežti nuo Audros gatvės iki Šiaurinio molo. Daug kam nuo to pasivažinėjimo ir dantų protezai iškristų.

Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija taip pat būtinai privalo priimti nutarimą dėl ramybės trikdymo po 22 val. Jeigu tokiu metu policija gaus pranešimą dėl keliamo didelio triukšmo, pareigūnai privalo reaguoti ir už tai transporto priemonių vairuotojams išrašyti baudos protokolus.

2018 m. rudenį Melnragės prašymas sutvarkyti auto-moto priemonių eismą buvo svarstytas Klaipėdos miesto savivaldybėje. Tą dieną Judita Simonavičiūtė (pati buvusi melnragietė) prašymo neperskaičiusi, nesuprato esmės. J. Simonavičiūtė žurnalistams paskelbė, kad melnragiečiai nori uždrausti važinėti visomis gatvėmis visiems automobiliams. Galima manyti, kad kuo toliau, tuo labiau Klaipėdos savivaldybės administratorių mąstyme didėja atotrūkis nuo miesto, ypač Melnragės gyventojų poreikių.

2019 m. rugsėjo mėn. „Klaipėdos“ laikraščio žurnalistė Eglė Jurevičiūtė straipsnyje „Molo gatvėje eismo neribos“ surašė visišką nesąmonę apie eismo tvarkymą, rašydama, kad, kažkokio anonimo „manymu“, Molo gatvėje reikia įrengti greičio ribojimo kalnelius, o miesto transporto autobusą Nr.6. nukreipti į Pamario gatvę.

Juk jei bus uždrausta auto transporto priemonėms važiuoti Molo gatve, jokių kalnelių net nereikės…

Ir kas bus kaltas, jei nuo keliamo didžiulio triukšmo sutriks melnragiečių psichika ir jie ims ne tik taikiai priešintis, statydami Molo gatvėje barikadas ar ardydami trinkeles?

1 Comment

  1. TT

    As , prasau neleisti melnarages gyvnentojam vazyneti ne melnrageje esanciose gatvese klaipedoje, o tik vaziuoti su 6 autobusu arba eiti pesciomis (pesciomis prasome vaikscioti be modifikaciju)

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

„Turbo žiedo” Baltijos ir Taikos prospektų sankryžoje nebus

Klaipėdos miesto vadovai, nutraukę konkursą dėl Baltijos ir Taikos prospektų sankryžos, svarstė ir kitą variantą – įrengti čia „turbo žiedą”. Tačiau ...
2024-04-15
Skaityti daugiau

Transportas

Sausio 15-osios gatvėje automobilių statyti neuždraus

Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija nepritarė siūlymui, kad siekiant pagerinti matomumą Sausio 15-osios gatvės atkarpoje, tarp Taikos pr. ir Tilžės ...
2024-04-14
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Miestas

Švyturių metus Klaipėdoje pradėjo Baltojo švyturio pasakojimas 

Klaipėdos savivaldybė kartu su kultūros centru Žvejų rūmais šeštadienio vakarą miestiečius kvietė į pajūrį: prie Šiaurinio molo buvo galima klausytis ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This