„Klasco” įsigijo naują transporterį

Uostas ir jūra

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) pranešė, jog įsigijo naują transporterį su rotaciniu magnetu bei vandens purkštukais, kurie esą neleidžia kroviniui dulkėti krovos metu.

Anot bendrovės pranešimo, ji yra pirmoji ir vienintelė iš uosto krovos bendrovių, naudojant tokio tipo transporterius – jų jau turi du. Naujasis transporteris bendrovei kainavo 220 tūkst. eurų.

Renaldo Kulikausko nuotr.

„Mes nuolat investuojame į aplinkosaugą ir pažangias krovos technologijas, nes tai yra susiję dalykai. Kuo techniškai greitesnė krovos operacija, tuo mažesnis jos poveikis aplinkai. Anksčiau geležies rūda iš vagonų į rietuves buvo kraunama kaušiniu krautuvu vykdant kelias tarpines operacijas, o įsigijus naują transporterį iškart formuojamos rietuvės. Dispečeriai reaguoja į mažiausius oro rodiklių pokyčius, nes nenorime, kad uostas keltų nepatogumų gyventojams. Gegužės – rugpjūčio mėnesiais nė viena oro monitoringo stotelė nė karto nebuvo nustačiusi kietųjų dalelių paros vidutinės koncentracijos viršijimų“, – pranešime spaudai cituojamas įmonės generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

Jis nurodo, kad įmonės teritorijoje oro taršos matavimams yra pastatytos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD), Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) ir įmonės „Koris“ monitoringo stotelės. Bendrovės dispečeriai operatyviai gauna KVJUD visą parą atliekamos oro kokybės tyrimo duomenis. Nuo rugpjūčio pabaigos šie duomenys yra vieši ir skelbiami visuomenei interneto svetainėje portofklaipėda.lt.

Bendrovė tikina, kad užfiksavus momentinius rodiklių padidėjimus, stabdomi krovos darbai,„ imamasi visų priemonių užtikrinančių švarią krovą”.

AAA stotelės rodikliai visuomenei yra skelbiami svetainėje gamta.lt. Apdorotus duomenis iš AAA „Klasco” gauna periodiškai.

„Kol KVJUD nėra pateikusi atsakymo į KLASCO paraišką dėl investicijų pietinėje uosto dalyje, kur kompanija numato įrengti specializuotą suverstinių krovinių terminalą, KLASCO nuosekliai taiko technologinių procesų poveikio aplinkos orui mažinimo priemones. Ilgalaikį aplinkosaugos priemonių planą yra patvirtinusi AAA, kuri nuolat informuojama apie įgyvendintas priemones. Be to, Aplinkos ministerijos institucijų darbuotojams patekti į gamybinę teritoriją ir patikrinti krovos operacijas leidžiama bet kuriuo paros metu”, – rašoma pranešime.

Įmonė tvirtina, jog į aplinkosaugos priemones pastaraisiais metais yra investavusi daugiau kaip milijoną eurų ir per artimiausius metu numato investicijoms į aplinkosaugą skirti ne mažiau.

„KLASCO pirmoji uoste įsigijo ir naudoja 6 vandens rūko patrankas, kurios drėkina krovinius. Darbuotojai apmokyti jas naudoti atsižvelgiant į vėjo kryptį ir kitas meteorologines sąlygas. Įsigyti nauji „Tukan“ kranai, mažinantys operacijų skaičių ir laivų krovos trukmę, o kartu ir krovos poveikį uosto aplinkai, kita dulkių patekimą į aplinką mažinanti įranga. KLASCO pirmoji Klaipėdos uoste pradėjo naudoti ekologišką medžiagą biriems kroviniams dengti – taip išvengiama poveikio aplinkai krovinio sandėliavimo metu. Bendrovė taip pat drėkina ir valo gatves Vitės gyvenamųjų namų teritorijoje savo turimomis priemonėmis. O vietoj planuoto vieno transporterio su magnetais ir purkštukais naudojami du. KLASCO teritorijos lietaus nuotekos, prieš išleidžiant į marias, surenkamos ir išvalomos valymo įrenginiuose. Prie atnaujintų 10-11 krantinių tiesiami nauji inžineriniai lietaus vandens surinkimo tinklai, pastatyti valymo įrenginiai. Įmonės veikla dėl aukščiau išvardintų techninių, technologinių ir organizacinių aplinkosaugos priemonių yra vykdoma pagal šalyje galiojančius normatyvus. Jų efektyvumą patvirtina ir oro kontrolės tyrimų stotelių duomenys”, – teigiama pranešime.

Parengta pagal AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija pranešimą spaudai

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Vėjo jėgainės uoste: statybas jau planuoja ir direkcija

Praėjus keletui mėnesių po to, kai buvo paskelbti projektiniai pasiūlymai, pagal kuriuos AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) numato pertvarkyti buvusią ...
2024-03-04
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This