Problemiškai sankryžai – ir geros, ir blogos žinios

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybė netrukus turėtų pradėti ieškoti rangovo, kuris rekonstruos problematiškiausią uostamiestyje Vilniaus, Šilutės plentų ir Baltijos prospekto žiedinę sankryžą. Tačiau kyla didelių klausimų dėl pinigų.

Finansų ir ekonomikos komitete trečiadienį buvo pritarta Klaipėdos savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos bendradarbiavimo sutarties projektui.

Ši sutartis turėtų atverti kelią sankryžos rekonstrukcijai. „Sutartis reikalinga, nes rekonstruojant sankryžą „užlipame“ ant Vilniaus plento, kuris savivaldybei nepriklauso. Todėl su Kelių direkcija ir reikia susitarti, kaip tvarkyti šią dalį“, – aiškino Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas.

Numatyta, jog Klaipėdos savivaldybė turėtų finansuoti visą sankryžos rekonstrukcijos techninį projektą, o Kelių direkcija savo lėšomis sutvarkyti Vilniaus plente esančius geležinkelio viadukus, nes jie yra projekto dalis, bet savivaldybei nepriklauso.

Finansų ir ekonomikos komiteto nariui Sauliui Budinui užkliuvo, jog sutartyje numatyta, kad „savivaldybė įsipareigoja projekto I dalį finansuoti Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto ir/ar Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis ir/ar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšomis“. „Kitaip tariant, savivaldybė įsipareigoja skirti visą reikalingą finansavimą, nes tas „ir/ar“ yra labai abstraktu. Sutartyje turėtų būti aiškiai numatyta, kas ir kokiomis proporcijomis finansuos sankryžos rekonstrukciją“, – teigė S. Budinas.

Tačiau V. Švedas aiškino, kad tokį sutarties projektą parengė Kelių direkcija. Žodžiu gautas patikinimas, kad ji skirs 10 mln. eurų, o su Uosto direkcija yra pasirašyta sutartis, jog kitais metais keturiems objektams ji skirs 1,5 mln. eurų. Tarp tų projektų yra ir probleminės sankryžos rekonstrukcija.

Galiausiai politikai sutarties projektu pritarė, nes V. Švedas patikino, kad jei ji nebus pasirašyta, rekonstrukcija įstrigs.

Spalio 30 d. jau turėtų būti gauta rekonstrukcijos techninio projekto galutinė ekspertizė, lapkritį – statybos leidimas. Tada bus galima skelbti konkursą pasirinkti rangovą.

Skaičiuojama, jog rekonstruoti Vilniaus, Šilutės plentų ir Baltijos prospekto žiedinę sankryžą gali kainuoti apie 36 mln. eurų.

Techninį projektą parengė bendrovė „Kelprojektas“ ir jis kainavo beveik 600 tūkst. eurų.

Finansų ir ekonomikos komiteto narys Arvydas Vaitkus prisiminė, jog šios sankryžos rekonstrukcijos istorija siekia dar 2007 metus. „Klaipėda jau pavargo laukdama pokyčių toje sankryžoje, todėl labai svarbu nusimatyti aiškų finansavimą“, – dėstė A. Vaitkus.

Projekte numatyta, jog žiedinė sankryža bus dviejų lygių – nuspręsta statyti estakadą rytų-vakarų kryptimi. Kitaip tariant, iš Vilniaus plento estakada bus galima patekti į Baltijos prospektą, o iš jo – į Vilniaus plentą ir nebereikės įvažiuoti į žiedą.

„Estakada bus panaši kaip Jakų žiedo. Virš degalinės jos negalima projektuoti, dėl to ilgai ieškota sprendinio, padaryti estakados išplatėjimai. Pats žiedas bus modernizuotas į turbo žiedą, didinant pralaidumą. Pėstiesiems jame bus skirti keturi požeminiai praėjimai, jo erdvė bus humanizuota, padaryta patrauklesnė“, – anksčiau žiniasklaidai pasakojo sutartį dėl techninio projekto pasirašęs „Kelprojekto“ inžinerinių statinių projektavimo komercijos direktorius Gintaras Bajoras.

Projekte išliko žiedinis nuvažiavimas į Baltijos prospektą ir Šilutės plentą, bet panaikintas jame esantis kairinis posūkis į Dubysos gatvę. Rekonstrukcijos metu taip pat turėtų būti atnaujinti rekonstruojamoje dalyje esantys viadukai per geležinkelį, modernizuojami inžineriniai tinklai – apšvietimo, ryšių, vandentiekio ir nuotekų sistemos.

Tikimasi, kad rekonstrukcijos darbai turėtų prasidėti kitais metais. Eismo organizavimo schemos dar nėra, bet neabejojama, kad visa sankryža tikrai nebus uždaryta. Tačiau vairuotojai jau dabar gali pradėti kaupti kantrybės atsargas, nes kol vyks rekonstrukcija, spūstys ties šia sankryža tikrai išaugs.

20 Comments

  1. Nera klaipedieciams

    Sis viadukas nera skirtas klaipedieciams , kaip nebuvo skirtas klaipedieciams ir Jaku ziedas . Jaku zieda state Kaunui ir Vilniui , o si stati furoms .

    Reply
  2. Useris

    O kaip bus su Taikos/Baltijos ziedu?

    Reply
  3. Klaipėdos aidas

    Jūs pirmą jakų žiedą sutvarkykite po to judėkite kitur.
    Tvarko jie bl.problematiška sankryžą.

    Reply
    • To Klaipedos Aidas

      o kuom tau jaku ziedas nepabaigtas? kad turi papildomas extra atsakas, kuriu visiskai nereikia dar… nebesvaikit.

  4. Karolis

    Objekto kaina apie 36 milijonai, kai siūloma finansavimui 11.5 milijono.Pradinių klasių mokinuko klausimas : o kas finansuos likusią dalį: 24.5 milijonų. Tai tik užkandis:iš kur reikės traukti pabrangimą, kieno sąskaita?

    Reply
  5. Artūras Šulcas

    Ištaisykit klaidą pavadinime Problemškai

    Reply
  6. U:)

    Jei be raskazmo, pasigedau to speudo statybu termino, na kur statybos vyks 1,5-2metus, nes ta kaina 36 lemai is lempos tokia istraukta, kaip dqrbo partijos 1509litai, kad bus isvogta priea tai ir po to mes ta jau zinome simtus metu, ko jus cia maikes plesotes?

    Reply
  7. Tomas

    Man keista kad didziaja dali darbu turi apmoketi savivaldybe, kai sankryza respublikines reiksmes. Furos patenkancios I uosta tai pravaziuoja pro sia sankryza. O uosto direkcija Tai Ne klaipedos valdoma o valstybines imones. Tai tegu ir didziaja dali sio projekto dengia valstybe.

    Reply
  8. 8

    „Rekonstrukcijos metu taip pat turėtų būti atnaujinti rekonstruojamoje dalyje esantys viadukai per geležinkelį”

    Ar gelezinkelio atšakos nuemimas ne sito atnaujinimo dalis?

    Reply
  9. Langistas

    o ką, langistam biznis -paburbuliuos paburbuliuos ir gal baltijiečiai langus pasikeis į dviejų kamerų paketus. BVP pakils, ar blogai?

    Reply
  10. Anonimas

    600.000 euru, tai yra virs 2 milijonu litu vien uz projektavima, kas cia per sumos, uz vienos sankryzos projektavima. Ir kaip Vytautas sake, kas galetu paneigti….,

    Reply
    • anonimas anonimui

      o kam neigti? Pilnas internetas info 🙂

    • Anonimas

      Kas dar skaičiuoja Litais, gal į rublius verčiam?

    • Giena

      Kai valdzioje caras kuris nemoka susitvarkyti su savo miestu tai taip ir yra…

  11. aš

    Ir užtruks ta rekonstrukcija sprendžiant pagal Tilžės g., Šilutės pl. ir kitų kelių remontą, apie kokį dešimtmetį… Estakadas jau reikia statyti Tilžės g. virš pervažos, nes didžiąją dienos dalį užkištas kelias nuo ten iki pat Jakų žiedo. Jūs gal kokį droną paleiskite ryte 7.00-9.00 val. virš 3 žiedų, pamatysite, kas darosi. Dėkit į youtubą, surinksite laikų ? Jeigu anksčiau tik prieš 8.00 (darbai, mokyklos) buvo spūstys, dabar ir prieš, ir po ir visą dieną. .. Ir niekam neįdomu…

    Reply
    • Anonimas

      Tu čia kam siūlai, Martynui ar Virginijai dronus pilotuoti? Turi jie ką veikti, va Tau parašė. Skaityk, galvok. Tai gal pats padronink ir visiems parodyk tik, visuose įvažiavimuose į miestą – visur kilometrinės eilės jau. Ar užimtas labai?

  12. Durnių laivas

    Mausto kaip ciucikus visus. Kruizinių laivų terminalui skirtą teritoriją ( prie naujosios perkėlos) užgrobus Achemai (Klasko tada sakė tik laikinai) – buvo pažadas – šio (būsimo krovinių terminalo) savininkas įrengs visas dviejų lygių sankryžas TAŠKAS. Vaitkus vis aiškino – atsiperka per 2-3 metus. Taraškevičius sureguliavo. Vėliau Vaitkus projektavo, Hidrostatybai babkes už projektą mln. varinėjo, bet vyrai nepasidalino ir kliedesių (projekto) niekas nederino. Pinigus Vaitkus (KVJUD) Dumašiui sumokėjo. Dabar kažką peza pats bardaką sukūręs. O ką sutartis, ir/ar aišku, kad savivaldybė mokės. Meras tai Nausėdienę už parankės vedžiojo ir Nausėdą saugojo per rinkimus, ne Skvernelį. O piniga dalina Premjeras. Tai dabar špygą Klaipėdai + didelį uostą. Porina jie dabar -Vilnius irgi kenčia- turi didelį tarptautinį oro uostą-tiukšmą kelia. Reikia vardan tos . .. visiem pakentėt. Lebeda ir slunkius tas Grubliauskis. O čia mat Švedas pasakė…., o ką jam žmogeliui sakyti. Nori dirbt, tylėk. Ministeriai nesusitaria, bijo…o čia Švedas. Dumašiaus Budinas mat susirūpino 🙂 kaip bus ir/ar? Gal kiek, kam ir kada? Durniai visada susimoka. Susimokėsim už tai + ir už Vaitkaus 17 pavasario akimirkų.

    Reply
  13. Alex

    Toks ispudis, kad projektuotojai vadovaujasi dar sovietiniais standartais platinant kelius ir organizuojant eisma.

    Pirma, aisku, manau buvo klaida, kad terminalas perkeltas i miesto viduri, del ko gavome milziniskus srautus atvykstant/isvykstant keltams.

    Antra, vietoj estakadu, vel gi mano manymu, reiketu nukreipti trazitini srauta zemiau gatviu lygio. Tai kazkiek sumazintu truiksma, bei netaip smarkiai gadintu vaizda kaip tokios monstroskos konstrukcijos kaip etakados miesto viduri.

    Reply
    • Alex - ui išmintingajam

      mielas naivuoliuk. Antrą kartą per 12 metų tai pačiai vietai daromas projektas. Milijonas ne vienas, ne du ir ne trys jau sukišti. Liberalų kelprojektas kurpia tą briedą. Ir Tu nori, kad dar kažkas kažką keistų? A.K. Tau tik rodo – va ką padarė, nes dar to niekas nematė!!! Ar nori sukurti susisiekimo sistemų EU standartus Lietuvai? Nenusimink ateis kaimynas Batiuška ir jam kinai greit iškeps ir Tavęs nepklaus. Aiškina jis mat, išminčius atsibudęs- pirma klaida – čia biznis su šimtais mln.

  14. Pakaruoklis

    man labai patinka tas laivelis su 3 kartuvėmis. Matyt ir tas mums kainuos kokį šimtą kitą tūkstantėlių. O kokie faini tie kostiumuoti vyriokai – matyt ministerijos vadai, juodai kostiumuoti.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Baimes kėlusiam projektui pritarta vienbalsiai

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus ketvirtadienį miesto Tarybos posėdžio metu dar kartą patikino, jog dėl sumanymo paliatyvios slaugos paslaugas vaikams teikti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Sportas

Sporto mėgėjams – naujas stadionas 

Klaipėdos savivaldybė skelbia, kad šalia jai priklausančios „Gilijos“ pradinės mokyklos (Taikos pr. 68) atliekami paskutiniai naujo stadiono įrengimo darbai – ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This