Miestas, Svarbu

Problemiškai sankryžai – ir geros, ir blogos žinios (19)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-10-16


Klaipėdos savivaldybė netrukus turėtų pradėti ieškoti rangovo, kuris rekonstruos problematiškiausią uostamiestyje Vilniaus, Šilutės plentų ir Baltijos prospekto žiedinę sankryžą. Tačiau kyla didelių klausimų dėl pinigų.

Finansų ir ekonomikos komitete trečiadienį buvo pritarta Klaipėdos savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos bendradarbiavimo sutarties projektui.

Ši sutartis turėtų atverti kelią sankryžos rekonstrukcijai. „Sutartis reikalinga, nes rekonstruojant sankryžą „užlipame“ ant Vilniaus plento, kuris savivaldybei nepriklauso. Todėl su Kelių direkcija ir reikia susitarti, kaip tvarkyti šią dalį“, – aiškino Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas.

Numatyta, jog Klaipėdos savivaldybė turėtų finansuoti visą sankryžos rekonstrukcijos techninį projektą, o Kelių direkcija savo lėšomis sutvarkyti Vilniaus plente esančius geležinkelio viadukus, nes jie yra projekto dalis, bet savivaldybei nepriklauso.

Finansų ir ekonomikos komiteto nariui Sauliui Budinui užkliuvo, jog sutartyje numatyta, kad „savivaldybė įsipareigoja projekto I dalį finansuoti Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto ir/ar Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis ir/ar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšomis“. „Kitaip tariant, savivaldybė įsipareigoja skirti visą reikalingą finansavimą, nes tas „ir/ar“ yra labai abstraktu. Sutartyje turėtų būti aiškiai numatyta, kas ir kokiomis proporcijomis finansuos sankryžos rekonstrukciją“, – teigė S. Budinas.

Tačiau V. Švedas aiškino, kad tokį sutarties projektą parengė Kelių direkcija. Žodžiu gautas patikinimas, kad ji skirs 10 mln. eurų, o su Uosto direkcija yra pasirašyta sutartis, jog kitais metais keturiems objektams ji skirs 1,5 mln. eurų. Tarp tų projektų yra ir probleminės sankryžos rekonstrukcija.

Galiausiai politikai sutarties projektu pritarė, nes V. Švedas patikino, kad jei ji nebus pasirašyta, rekonstrukcija įstrigs.

Spalio 30 d. jau turėtų būti gauta rekonstrukcijos techninio projekto galutinė ekspertizė, lapkritį – statybos leidimas. Tada bus galima skelbti konkursą pasirinkti rangovą.

Skaičiuojama, jog rekonstruoti Vilniaus, Šilutės plentų ir Baltijos prospekto žiedinę sankryžą gali kainuoti apie 36 mln. eurų.

Techninį projektą parengė bendrovė „Kelprojektas“ ir jis kainavo beveik 600 tūkst. eurų.

Finansų ir ekonomikos komiteto narys Arvydas Vaitkus prisiminė, jog šios sankryžos rekonstrukcijos istorija siekia dar 2007 metus. „Klaipėda jau pavargo laukdama pokyčių toje sankryžoje, todėl labai svarbu nusimatyti aiškų finansavimą“, – dėstė A. Vaitkus.

Projekte numatyta, jog žiedinė sankryža bus dviejų lygių – nuspręsta statyti estakadą rytų-vakarų kryptimi. Kitaip tariant, iš Vilniaus plento estakada bus galima patekti į Baltijos prospektą, o iš jo – į Vilniaus plentą ir nebereikės įvažiuoti į žiedą.

„Estakada bus panaši kaip Jakų žiedo. Virš degalinės jos negalima projektuoti, dėl to ilgai ieškota sprendinio, padaryti estakados išplatėjimai. Pats žiedas bus modernizuotas į turbo žiedą, didinant pralaidumą. Pėstiesiems jame bus skirti keturi požeminiai praėjimai, jo erdvė bus humanizuota, padaryta patrauklesnė“, – anksčiau žiniasklaidai pasakojo sutartį dėl techninio projekto pasirašęs „Kelprojekto“ inžinerinių statinių projektavimo komercijos direktorius Gintaras Bajoras.

Projekte išliko žiedinis nuvažiavimas į Baltijos prospektą ir Šilutės plentą, bet panaikintas jame esantis kairinis posūkis į Dubysos gatvę. Rekonstrukcijos metu taip pat turėtų būti atnaujinti rekonstruojamoje dalyje esantys viadukai per geležinkelį, modernizuojami inžineriniai tinklai – apšvietimo, ryšių, vandentiekio ir nuotekų sistemos.

Tikimasi, kad rekonstrukcijos darbai turėtų prasidėti kitais metais. Eismo organizavimo schemos dar nėra, bet neabejojama, kad visa sankryža tikrai nebus uždaryta. Tačiau vairuotojai jau dabar gali pradėti kaupti kantrybės atsargas, nes kol vyks rekonstrukcija, spūstys ties šia sankryža tikrai išaugs.


2019-10-16

19 komentarai apie “Problemiškai sankryžai – ir geros, ir blogos žinios”

  1. Jūs pirmą jakų žiedą sutvarkykite po to judėkite kitur.
    Tvarko jie bl.problematiška sankryžą.

    • o kuom tau jaku ziedas nepabaigtas? kad turi papildomas extra atsakas, kuriu visiskai nereikia dar… nebesvaikit.

  2. Objekto kaina apie 36 milijonai, kai siūloma finansavimui 11.5 milijono.Pradinių klasių mokinuko klausimas : o kas finansuos likusią dalį: 24.5 milijonų. Tai tik užkandis:iš kur reikės traukti pabrangimą, kieno sąskaita?

  3. Jei be raskazmo, pasigedau to speudo statybu termino, na kur statybos vyks 1,5-2metus, nes ta kaina 36 lemai is lempos tokia istraukta, kaip dqrbo partijos 1509litai, kad bus isvogta priea tai ir po to mes ta jau zinome simtus metu, ko jus cia maikes plesotes?

  4. Man keista kad didziaja dali darbu turi apmoketi savivaldybe, kai sankryza respublikines reiksmes. Furos patenkancios I uosta tai pravaziuoja pro sia sankryza. O uosto direkcija Tai Ne klaipedos valdoma o valstybines imones. Tai tegu ir didziaja dali sio projekto dengia valstybe.

  5. “Rekonstrukcijos metu taip pat turėtų būti atnaujinti rekonstruojamoje dalyje esantys viadukai per geležinkelį”

    Ar gelezinkelio atšakos nuemimas ne sito atnaujinimo dalis?

  6. o ką, langistam biznis -paburbuliuos paburbuliuos ir gal baltijiečiai langus pasikeis į dviejų kamerų paketus. BVP pakils, ar blogai?

  7. 600.000 euru, tai yra virs 2 milijonu litu vien uz projektavima, kas cia per sumos, uz vienos sankryzos projektavima. Ir kaip Vytautas sake, kas galetu paneigti….,

    • Kas dar skaičiuoja Litais, gal į rublius verčiam?

    • Kai valdzioje caras kuris nemoka susitvarkyti su savo miestu tai taip ir yra…

  8. Ir užtruks ta rekonstrukcija sprendžiant pagal Tilžės g., Šilutės pl. ir kitų kelių remontą, apie kokį dešimtmetį… Estakadas jau reikia statyti Tilžės g. virš pervažos, nes didžiąją dienos dalį užkištas kelias nuo ten iki pat Jakų žiedo. Jūs gal kokį droną paleiskite ryte 7.00-9.00 val. virš 3 žiedų, pamatysite, kas darosi. Dėkit į youtubą, surinksite laikų 😁 Jeigu anksčiau tik prieš 8.00 (darbai, mokyklos) buvo spūstys, dabar ir prieš, ir po ir visą dieną. .. Ir niekam neįdomu…

    • Tu čia kam siūlai, Martynui ar Virginijai dronus pilotuoti? Turi jie ką veikti, va Tau parašė. Skaityk, galvok. Tai gal pats padronink ir visiems parodyk tik, visuose įvažiavimuose į miestą – visur kilometrinės eilės jau. Ar užimtas labai?

  9. Mausto kaip ciucikus visus. Kruizinių laivų terminalui skirtą teritoriją ( prie naujosios perkėlos) užgrobus Achemai (Klasko tada sakė tik laikinai) – buvo pažadas – šio (būsimo krovinių terminalo) savininkas įrengs visas dviejų lygių sankryžas TAŠKAS. Vaitkus vis aiškino – atsiperka per 2-3 metus. Taraškevičius sureguliavo. Vėliau Vaitkus projektavo, Hidrostatybai babkes už projektą mln. varinėjo, bet vyrai nepasidalino ir kliedesių (projekto) niekas nederino. Pinigus Vaitkus (KVJUD) Dumašiui sumokėjo. Dabar kažką peza pats bardaką sukūręs. O ką sutartis, ir/ar aišku, kad savivaldybė mokės. Meras tai Nausėdienę už parankės vedžiojo ir Nausėdą saugojo per rinkimus, ne Skvernelį. O piniga dalina Premjeras. Tai dabar špygą Klaipėdai + didelį uostą. Porina jie dabar -Vilnius irgi kenčia- turi didelį tarptautinį oro uostą-tiukšmą kelia. Reikia vardan tos . .. visiem pakentėt. Lebeda ir slunkius tas Grubliauskis. O čia mat Švedas pasakė…., o ką jam žmogeliui sakyti. Nori dirbt, tylėk. Ministeriai nesusitaria, bijo…o čia Švedas. Dumašiaus Budinas mat susirūpino 🙂 kaip bus ir/ar? Gal kiek, kam ir kada? Durniai visada susimoka. Susimokėsim už tai + ir už Vaitkaus 17 pavasario akimirkų.

  10. Toks ispudis, kad projektuotojai vadovaujasi dar sovietiniais standartais platinant kelius ir organizuojant eisma.

    Pirma, aisku, manau buvo klaida, kad terminalas perkeltas i miesto viduri, del ko gavome milziniskus srautus atvykstant/isvykstant keltams.

    Antra, vietoj estakadu, vel gi mano manymu, reiketu nukreipti trazitini srauta zemiau gatviu lygio. Tai kazkiek sumazintu truiksma, bei netaip smarkiai gadintu vaizda kaip tokios monstroskos konstrukcijos kaip etakados miesto viduri.

    • mielas naivuoliuk. Antrą kartą per 12 metų tai pačiai vietai daromas projektas. Milijonas ne vienas, ne du ir ne trys jau sukišti. Liberalų kelprojektas kurpia tą briedą. Ir Tu nori, kad dar kažkas kažką keistų? A.K. Tau tik rodo – va ką padarė, nes dar to niekas nematė!!! Ar nori sukurti susisiekimo sistemų EU standartus Lietuvai? Nenusimink ateis kaimynas Batiuška ir jam kinai greit iškeps ir Tavęs nepklaus. Aiškina jis mat, išminčius atsibudęs- pirma klaida – čia biznis su šimtais mln.

  11. man labai patinka tas laivelis su 3 kartuvėmis. Matyt ir tas mums kainuos kokį šimtą kitą tūkstantėlių. O kokie faini tie kostiumuoti vyriokai – matyt ministerijos vadai, juodai kostiumuoti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt