Svarbu, Uostas ir jūra

Brangstant jachtos „Lietuva“ remontui – kalbos apie jos pardavimą (7)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-10-21


Klaipėdos simbolio – legendinės jachtos „Lietuva“ likimas vėl tapo diskusijų objektu. Esą jos remontas kainuoja pernelyg brangiai, todėl jachtą reikėtų parduoti arba pastatyti kaip paminklą.

Tokios mintys viešai buvo išsakytos Finansų ir ekonomikos komitete, kai Klaipėdos savivaldybės Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė informavo, kad jachtos „Lietuva“ remontui papildomai reikia 60 tūkst. eurų.

VšĮ “Ostmarina” nuotr.

„Praėjusios kadencijos politikai nusprendė, kad jachtą reikia remontuoti, miesto biudžete buvo numatyta reikiama pinigų suma. Tačiau laivo remontas toks jau yra – visa jo apimtis pasimato, kai prasideda darbai. Todėl kaina ir pakilo“, – aiškino I. Butenienė.

Iš viso remontas turėtų kainuoti 321 tūkst. eurų. Visos lėšos bus skirtos iš miesto biudžeto. Kai politikai prieš porą metų pritarė jachtos „Lietuva“ kapitaliniam remontui, ekspertai nustatė, kad jis gali kainuoti apie 200 tūkst. eurų. Tačiau neatsirado norinčiųjų jachtą remontuoti už tokią kainą, todėl teko iš naujo skelbti konkursą, o remontui skirtą biudžetą padidinti iki 250 tūkst. eurų.

„Lietuva“ iškelta ant kranto remontui buvo praėjusių metų pabaigoje. Tikimasi, jog šiemet visi remonto darbai bus baigti.

„Lietuva“ yra Klaipėdos simbolis, bet reikia pripažinti, kad jis sensta. Siūlyčiau svarstyti galimybę po remonto jachtą parduoti, bet iškelti sąlygą, kad ji liktų Klaipėdoje. Arba pastatyti jachtą ant kranto kaip paminklą, ir nusipirkti naują, kuri ir būtų simbolis. Investuoti šimtatūkstantines sumas į seną laivą nėra tikslinga“, – samprotavo Finansų ir ekonomikos komiteto narys Arvydas Vaitkus.

Šio komiteto pirmininkas Aidas Kaveckis paprieštaravo. „Naują laivą pastatyti ar nupirkti būtų tris kartus pigiau nei remontuoti seną“, – pabrėžė A. Kaveckis, priminęs, jog jis yra uostamiesčio simbolio – burlaivio „Meridianas“ vienas iš atstatytojų.

Ankstesniuose politikų svarstymuose apie naujo laivo, kuris pakeistų jachtą „Lietuva“, įsigijimą buvo minima, kad tai galėtų kainuoti 500 tūkst. eurų.

I. Butenienė „Atvirai Klaipėdai“ teigė, jog politikų šių dienų samprotavimai, ką daryti su jachta „Lietuva“ yra pavėluoti, nes sprendimas ją remontuoti priimtas prieš porą metų. „Be to, po kapitalinio remonto jachta turėtų tarnauti dar apie 10 metų, tad jos likimas bus jau ateities kartų rankose“, – tvirtino I. Butenienė.

Praėjusios kadencijos miesto taryboje taip pat buvo įvairių samprotavimų, ką daryti su jachta „Lietuva“ Ji priklauso Klaipėdos savivaldybei, bet ją panaudos sutartimi valdė klubas „Ostmarina“. Savivaldybė kasmet jachtos išlaikymui skirdavo po maždaug 7 tūkst. eurų.

Politikai diskutavo, ar jachtą kapitaliai remontuoti, ar ieškoti kitų variantų. Vienas jų – jachtą iškelti ir pastatyti kaip eksponatą prie Lietuvos jūrų muziejaus. Tačiau ekspertų vertinimu, jachta stovėti po atviru dangumi negali, nes jos korpusas labai greitai sunyktų, todėl esą reikalingas didelis angaras.

Galiausiai buvo nuspręsta jachtą „Lietuva“ remontuoti. Juo labiau kad tai yra pirmasis kapitalinis laivo remontas per 40 metų.

Jachtos „Lietuva“ istorija

Jachta „Lietuva“ pastatyta Lenkijoje 1976 m.

1989 m. jachta „Lietuva“ su trispalve plaukė per Atlantą maršrutu Klaipėda-Niujorkas.

1992-1993 m. buvo žygio aplink pasaulį dalyvė. „Lietuva“ yra pirma posovietinė jachta, apiplaukusi pasaulį.

2016 m. jachta atšventė 40 metų jubiliejų. Tuo metu ji jau buvo nuplaukusi 300 tūkst. jūrmylių, aplankiusi daugiau kaip 100 pasaulio uostų. Joje buriuoti mokėsi daugiau kaip 2 tūkst. žmonių.


2019-10-21

7 komentarai apie “Brangstant jachtos „Lietuva“ remontui – kalbos apie jos pardavimą”

  1. 320 000? Įžūlumo viršūnė! Tai gal “Lietuvą” pastatykime į Jūrų muziejaus ekspoziciją, o už 320 000 nupirkime naują šiuolaikinę jachtą, pavadinkim ją “Lietuva-2” ir 10 metų plaukiokim be remonto. Tai bus prasminga (tiesa, 15-20% tikrai bus “išplauta” Kuršių mariose), galėsim ir regatose dalyvauti ir jaunimą ugdyti.
    Ir kaip po viso to meras gali pažiūrėti į akis skurstančiam, ar vaistų neįperkančiam? Tiesiog gėda ir šlykštu.
    Labai pritariu komentarui ‘Vėjo-Vėjo”- geriau ir nepakomentuosi.

  2. Reiktų vertinti šį, jau istorinį laivą, visame kontekste. Manyčiau jį remontuoti reikia su sąlyga, kad ši jachta tarnaus, kaip mokomoji ir jauniesiems Klaipėdos buriuotojams. Kol kas, mano žiniomis, ji yra naudojama siauro rato plaukiojimams, net gi girdėjau, kad už pinigus plukdo kompanijas į žvejybą. Tokiam tikslui remontuoti nematau prasmės.

    • Jei konteksto norite – tai vaikų buriavimo mokyklai Klaipėdoje neatsiranda nei vietos, nei adekvačių lėšų.

  3. pirkit jachtą ir padėkit Atgimimo aikštėje. Valašinas prisodins daug našlaičių – kaip bus tautiška, simboliška ir pakvips miestas patriotiškai tautiniu jūros identitetu. Mes, tauta, fotografuosimės. Gyvensime ilgai, gražiai ir laimingai. Prašau. Turiu lentų, jei reikia ir pavėsinę dykai sukalsiu.

  4. nieko nesupratau. Remontui reikėjo 320 000 eur, sukišo 250 000 eur. ir pritrūko – dabar reikia dar 60 000? Kam- laivui kurį ( suprantama be tokios istorijos) galima nupirkti už 30-50 000? Remontui sukišti į daiktą kurio vertė 5-6 kartus mažesnė nei rinkoje? Savivaldybei reikia pirkti kitą jachtą??? Statyti dar kažkokį pastatą + ( dar 100 000 – 300 000) jai saugoti? Jeigu paliekame istorijai tai kam ją remontuoti? Taigi už tuos 250 000 buvo galima sutvarkyti kuo gražiausiai istorinį Elingą ir ten gražiai pastatyti Lietuvos garbingą jachtą. Kartą metuose ir Grubliauskas šalia galėtų padūduoti. O kas dabar kas, dar +60 ir Elingo nėr, jachtos nėr ir niekas nieko nežino ką toliau daryti. Kietai čia ta viešojo administravimo specialistė I.Butenienė varo. Panašu, kad ir A.Vaitkų nukirto.

    • šimta procentu pritariu. Nėra nes neapsimoka. Neapsimoka visu pirma todėl, kad dar nėra pasiektas melžimo dugnas. Klaipėda yra nutolus nuo jūrinių reikalų, kaip kaip Baltarusija nuo Baltijos jūros, gal dar toliau. Negi artojai gali spresti jūrinius reikalus, tuos reikalus jiems padeda suprasti krovos kompanijos, kurioms reikia vietos, kai bus išnaikinti individualus laivu savininkai, nebebus laivu, nebus problemu, bus krova.

  5. Kaip buriuotojas gal ir turėčiau susilaikyti nuo komentaro, bet skelbiami skaičiai 321K ir galimai 500K tiesiog stogą neša… Abi sumos neadekvačios tam, kad pasiekti tikslą, kuris galėtų būti keliamas laivui, skirtam reprezentuoti miestą užsienyje ir prisidėti auklėjant jaunimą jūrinės kultūros tikslais. Atleiskit mieli ponai, bet arba jūs užsiimkit darbais, kuriuos bent kiek išmanot, arba atvirai sakykit kad užsidėjom kiaulės akis ir pielinam kiek galim, nes visiems viskas dzin. Akivaizdus ir pats įžūliausias visuomenės mulkinimas vyksta – kiek planais kad visiškai beprotiškais kaštais atkeltas paminklas turėtų ne tik paminklu būti, bet dar ir regatose pergales skinti, ar kad jau istorija tapusio laivo eksponuoti krante po stogine neįmanoma ir kapitalinis angaras yra būtinybė, ar naujas laivas (kokio velnio, kai rinka perpildyta naudotais) skirtas tam, kad miestą reprezentuotų, o ne tam, kad visą pasaulį prabanga nustebintų – turi būtinai ne mažiau 500K kainuoti. “Po remonto jachtą parduoti”. Kur ketinate rasti tą idiotą, kad ne mažiau 300K sumokėtų? Netingėkit, internetu pasinaudokit, ar į kokią buriavimo tarptautinę parodą pavažiuokit – pasižiūrėsit kas ir kiek rinkoje kainuoja ir kokia laivų pasiūla. Arba čia vėl profanai in action, arba čia tikrai nusikaltimas vyksta. Abi galimos versijos tikrai nebestebina, nes čia jau sisteminiai dalykai. Tai, kad jachta LIETUVA tampa šio skandalo centru – jau didžiulė gėda Klaipėdai ir man, kaip buriuotojui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt