Politika, Svarbu

Klaipėdos savivaldybės reforma: mažinti vadovų skaičių verčia ir jų amžius (11)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-10-21


Klaipėdos savivaldybėje sumažės vadovų, tačiau ne darbuotojų – tai numatyta pertvarkos modelyje. Reforma esą reikalinga, kad mieste nebestrigtų įvairių projektų įgyvendinimas. Tačiau jos nauda jau dabar politikams kelia abejonių.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis pirmadienį Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetui pristatė siūlomus Klaipėdos miesto savivaldybės organizacinės struktūros pokyčius. Juos parengė bendrovė „Civitta“. Ji laimėjo konkursą ir už beveik 70 tūkst. eurų analizavo dabartinę situaciją bei pasiūlė sprendimus, kaip ją tobulinti. Konkursą skelbė ir nurodymus, ką išnagrinėti, formulavo dar praėjusios kadencijos miesto valdžia.

Anot G. Neniškio, savivaldybės vadovams ir specialistams galvos skausmu tampa tai, kai projektai netikėtai arba daugmaž tikėtai pabrangsta, yra netinkamai valdomi, todėl patiria fiasko.

Direktoriaus teigimu, savivaldybės administracijos struktūros reformos tikslas ir yra pagerinti projektų valdymą.

„Dabar esminė problema yra ta, jog dažnai projekto vadovas priklauso kitam padaliniui nei projekto grupės nariai, todėl tokiam projektui skiriamas nepakankamas dėmesys Be to, dažnai už vieną projektą yra atsakingi keli departamentai, o tada prasideda ir pagalių kaišiojimas. Reformos tikslas yra pasiekti, kad už konkrečius projektus būtų atsakingi konkretūs darbuotojai ir nuo pradžios iki pabaigos“, – aiškino G. Neniškis.

Todėl siūloma naikinti visų šešių departamentų vadovų pareigybes, o šiuos darbuotojus paskelbti vyriausiaisiais patarėjais, kurie ir bus atsakingi už konkrečius projektus.

Patarėjai bus pavaldūs dviems savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojams, o šie – direktoriui.

„Mes sutelksime konkrečius projektus konkrečiose rankose, taip bus išgrynintas darbas, atsakomybės. Dabar gi departamentų vadovai yra atsakingi už sritis, o ne už projektus. Ir kalbame ne tik apie investicinius projektus, bet ir socialinius, kitokius“, – dėstė G. Neniškis.

Po reformos savivaldybėje turėtų dirbti 7 vyriausieji patarėjai. „Dabar visų projektų vadovas yra Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas. Tai – nenormalu, todėl pokyčiai ir reikalingi. Dabar ir vyksta projektų dalijimas departamentų vadovams, kurie ir taps patarėjais, atsakingais už konkrečius projektus“, – pabrėžė savivaldybės administracijos direktorius.

Jis vardijo, kad, pavyzdžiui, už kiemų, esančių tarp Sausio 15-osios ir Kauno gatvių, pertvarkymo projektą galėtų būti atsakingas Miesto ūkio departamento direktoriaus pareigų netekęs, bet vyriausiuoju patarėju tapęs Liudvikas Dūda.

G. Neniškis vyriausiojo patarėjo pareigose mato ir dabartinį Projektų valdymo poskyrio vedėją Gintarą Dovidaitį, kuris galėtų būti atsakingas už daugumą infrastruktūrinių projektų, pavyzdžiui, naujos mokyklos šiaurinėje miesto dalyje statybas.

„Vyriausiųjų patarėjų pareigose matau ir daugiau ne departamentų vadovų. Esmė ta, kad nemažai dabartinių departamentų vadovų yra arti pensinio amžiaus. Kai jiems sukaks 65 metai, jie fiziškai nebegalės dirbti, todėl jau dabar reikia ieškoti naujų žmonių“, – tvirtino G. Neniškis.

Po reformos savivaldybės administracijoje nebeturėtų likti ir 6 skyrių, 12 poskyrių.

Nors struktūriniai padaliniai ir naikinami, numatoma, jog didžiausias leistinas etatų skaičius sumažės vos šešiais.

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto pirmininkė Judita Simonavičiūtė, kuriai vadovaujant savivaldybės administracijai, 2007 metais ir buvo patvirtinta dabartinė jos struktūra, abejojo, ar reforma duos norimų rezultatų.

„Tikslas pagerinti projektų valdymą yra geras, tačiau faktas, jog departamentų direktoriai taps patarėjais, nieko nepakeis. Patarėjai yra patarinėjimui. Be to, siūlomoje struktūroje turi aiškiai matytis, kur eina dabartiniai departamentų vadovai, o to nėra“, – teigė J. Simonavičiūtė.

Ji įsitikinusi, jog dabartinė savivaldybės administracijos struktūra yra gera, tai esą įvertino ir nepriklausomi ekspertai.

„Jai tik trūksta proveržio dėl projektų valdymo. Į tai ir reikėjo sutelkti dėmesį, o dabar siūlomi pakeitimai šio klausimo nesprendžia“, – dėstė J. Simonavičiūtė.

Komiteto narys Vidmantas Dambrauskas pabrėžė, kad jei struktūra keičiama, tai turi būti geriau, o ne todėl, kad už reformos projektą sumokėta.

„Man kelia abejonių, ar pertvarka duos teigiamą efektą. Kol kas ji labai panaši į kosmetinius pataisymus, sveikintina tai, jog nelieka poskyrių“, – nuomonę reiškė V. Dambrauskas.

„Departamentų jau atsisakė Vilniaus ir Kauno savivaldybės, visi eina prie projektinio valdymo ir jo stiprinimo. Struktūra turi būti tokia, kad būtų patogu dirbti su projektais“, – reformos esmę gynė G. Neniškis.

Struktūros pokyčiai dar bus pristatyti visoms Klaipėdos miesto tarybos frakcijoms. Kai bus gauti ir įvertinti jų pasiūlymai, tvirtinti naują struktūrą bus atiduota politikams.

Tikimasi, jog pagal naują struktūrą savivaldybė galės pradėti funkcionuoti nuo kitų metų balandžio.


2019-10-21

11 komentarai apie “Klaipėdos savivaldybės reforma: mažinti vadovų skaičių verčia ir jų amžius”

  1. Siūlau atleist visus 400 darbuotojų ir vietoj jų naujus priimt, taip iš esmės pasikeistų. Ir tarybą perrinkt, kad nė vieno to paties. Tik tokia reorganizacija pasiteisins! Iš naujo savivaldybę tobulą pastatykim!

  2. Na ne, o kaip tada Makūnas – kas merui patarinės investicijų ir jaunimo pritraukimo klausimais?

  3. p. G. Neniški . Užtikrinkite viešumą pvz.: savivaldybės portale ują rubriką su: 1.numatomais pirkimais , 2. 2016-2019 metų atliktais pirkimais 3. paviešinkite ir visus mažos vertės pirkimus. Parodykite kainų dinamiką kiekviename pirkime., sutarčių vykdymo kalendorinį grafiką 4. Nebeleiskite vykdyti pirkimų kurie dangstosi konfidencialumo kaldra. Viskas vieša. Čia ir būtų reformos esmė.

    • Viskas cvp is sistemoje yra, nebeskelbia institucijos, nebereikia

  4. šoferiai – direktoriaus prioritetas , cituoju – ..Struktūra turi būti tokia, kad būtų patogu dirbti su projektais“, – reformos esmę gynė G. Neniškis… ” kokio bukumo ir cinizmo turi būti žmogelis, kad taip deklaruotų. Esmė – valdininkui patogu!!! Čia tikslas?? Ar nors vienas iš pasisakančių – Dambrauskas, Simonavičiūtė ir pn. kada nors dalyvavo šiame procese kaip dalyvis? Gal Jūs ponai imkite atskirai po vieną sritį ir pasikvieskite ten dalyvavusius – patarčiau probleminius “PROJEKTUS” pasikalbėkite nors komitete su jais. Kai sužinosite, nuomonė gali smarkiai pasikeisti, bet gal tik tada kurkite planą ir pradėkite nuo pilotinių projektų ( po vieną kiekvienoje srityje) ir jei pasiteisins, tada darykite reformas. PVZ. tokį projektą kaip mokykla Kretingos gatvėje valdo vienas profesionalus žmogus ir tokių projektų turi 2-3 per metus. Igijus 10metų patirtį, tokia 3 žmonių kompanija vienu metu dirba su 5-10 projektų visoje šalyje ir užsienyje. Toks “užsakovo” funkcijų vykdymas kainuoja 5-10 proc. nuo objekto samatos + sėkmės honoraras dėl terminų, inovacijų, sutaupytų sprendimų ir pn. . Užsakovas privalo būti profesionalas, o ne mėgėjų diletantų gauja nuo ryto lig vakaro sėdinti pasitarimuose ir nežinanti ką per dieną nutarė ir ką rytoj daryti. Pavyzdys: Jūs gi nusamdėte statybininkus, kad jums gerai suprojektuotų ir mums (miestui) pastatytų sporto kompleksą Paryžiaus Komūnos gatvėje. Idiotai – to niekada nebus, nes statybininkams neapsimoka nei geriausiai įdėjai laiko gaišti, nei geras medžiagas ir sprendimus naudoti (jie kainuoja). Jei jis taip elgsis – bankrutuos. Tai turi atlikti UŽSAKOVAS arba jo nupirktas nepriklausomas atstovas. Taip dirba ir Maksima ir LIDL ir Rimi ir Senukai ir Ermitažas ir t.t. Ką jūs čia blūdai buriate? Jūs bent pasakykite ko jūs norite nes ir to nesugebate – nei žmonėms paaiškinti, nei parodyti nei tarpusavyje ( tarybos nariai) susitarti. Tai Jums tik vienas iš 50-60 klausimų per pusdienį. Tokį, bet kurį vieną projektą savam mieste, tarybos nariai aptarinėja, susipažįsta ir skiria tam 1-3 dienas. Civilizuotame. Jei autobuso šoferį paskyrei direktoriumi tai dar nereiškia, kad jis patapo reformatoriumi iš gimimo. O UŽSAKOVAS – tai sunkus intelektinis darbas 24 val per parą ir 7 dienas per savaitę.

    • Kai ir reikėjo tikėtis, prasidėjo simonavičiūčių ir taraškevičių draugelių raudos. Jei tokie jau neįkainuojami profesionalai, tai ko sėdite tose kėdėse kai kurie dar net nuo Vykdomojo komiteto laikų, ko neinante į privačią rinką, pas Maximą, Senukus projektų vykdyti? Juk ir algos didesnės, ir galimybės kilti karjeros laiptais. Bet ne, kažkodėl sėdim, kniaukiam, projektus dvigubai pabranginti sugebam. Nepatinka reforma? Taigi kas trukdė patiems pasisiūlyti į administracijos direktorius? Būtumėt savą nusibraižę. Pasisamdėte žmogų, tai ir duokit jam įrankius dirbti, o ne pradėkite aiškinti kada jam naudoti plaktuką vietoje atsuktuvo (čia politikams) arba patys eikit ir dirbkit, bet kažkodėl nebuvo daug norinčių atsisėsti į tą malonią kėdę. Duok dieve, visiems tokio patyrimo kaip šoferiui Neniškiui – ar nors vienas raudantis įgyvendino bent vieną tokį projektą nuo A iki Z iš įgyvendintų KKT? Ir nesmagu, oi nesmagu, kad žmogus žino mechanizmo subtilybes ir niuansus, bene kiekvieną administracijoje, jo sugebėjimus ne tik regzti intrigas, bet ir dirbti. Todėl oi kaip nemalonu, oi kaip norisi kad pasikviestų politikai visus pasišnekėti, kad būtų galima paverkti ant peties, o paverkus vėl toliau ramiai sėdėti ir dieneles stumti be atsakomybės už brangstančius ir vėluojančius projektus.

  5. Graudu klausyti valdžios kalbų, vis daro reformas metų metus, o darbai kaip stringa taip stringa. Va dabar tai prasidės … Nieko nebus, tai tik makaronų kabinamas. Protingi žmonės senai būtų išvaikę tokią valdžią.

    • O tai ką daryt siūlote? Per rinkimus renkame valdžią ir gauname tokią, kurios nuspelnome…Žmonės neskaito partijų programų, nesigilina į politikų kompetenciją, pasikliauja gražiais dideliais plakatais ir yra kaip yra

  6. Tai kaip suprantu, gerbiamų politikų noras yra, kad kai kurie esami ir gerbiami departamentų direktoriai dirbų ir keltų miesto valdymo lygį dar ilgai, net jei jie bus labai garbingo amžiaus, nes be jų bus sunku savivaldybei? Negi neužauginta pakankamai kompetetingų darbuotojų karta? Niekas apie tai savivaldybėje negalvojo, žinių neperdavė?Ar ne taip iš šio straipsnio supratau, gal klystu? Nepažįstu tų esamų, žinia – ilgametė patirtis, be abejo, pliusas, bet ar to pakaks užtikrinti proveržį? Daug nežinomųjų dar…Aš būčiau už rotaciją, nes tai leidžia nesuaugti su kėdėmis, nesvarbu, jaunas ar senas

    • Tarnautojai dirba iki 65-erių ir viskas. Ar tai būtų patarėjai, ar direktoriai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt